Skip to main content

Beste KPN,

KPN NetwerkNL heeft vorig week vrijdag de glasvezelaansluiting gereed gemaakt. Ik heb net een sms gekregen dat de verbinding gereed zou moeten zijn en dat het modem aangesloten kan worden. Dit werkt echter niet. Zie foto’s voor de opzet. Het PON lampje brandt niet, het alarm lampje wel. Ik geloof niet dat dit correct is.

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

 

 

Ha @caariens, welkom! Ik heb even gekeken, maar het lijkt allemaal goed te staan aan onze kant. Misschien was je iets sneller dan ons systeem voor wat betreft het aansluiten 😉. Wil je de kastjes eens stroomloos maken en dan weer de stekker in het stopcontact plaatsen? Als alles opnieuw opgestart is, werkt het dan wel? Of zie je in ieder geval verandering in de lampjes? En wil je, als het niet werkt, de achterkant van de ONT (het zwarte kastje) bekijken en het serienummer even doorgeven?


Helaas geen vooruitgang. Serienummer is ALCLF96A100A of M081939ALU00014477. Staat beide SN voor dus het zal één van deze zijn.


@caariens Jammer om te lezen dat het hiermee niet opgelost is. 

Bedankt voor de serienummers, deze moet ik dan weer doorgeven aan mijn collega's zodat zij de status kunnen controleren en kijken of de activatie helemaal goed is verlopen. 

Dit kan echter niet eerder dan morgen. Mocht er vanavond internet nodig zijn dan zou ik eventueel mobiele data kunnen toevoegen op 1 van de mobiele abonnementen, zodat hier een hotspot van gemaakt kan worden. 

Kun je mij laten weten of je hier gebruik van wil maken, en zou je in dat geval onder "persoonlijke opmerkingen" in je forumprofiel het mobiele nummer willen toevoegen? 


PON alarm betekend geen licht vanuit DSLAM.
Patch is niet gezet in de POP


@Rutger_ de oude verbinding doet het nog dus voor nu is het zo prima. Dan wacht ik morgen op reactie!


Goedemorgen, @caariens, we hebben een eerste reactie terug op de navraag. Daaruit blijkt dat aan onze kant alles in orde is. We zijn nog in afwachting van een check op de activatie van het glaskastje, maar heel waarschijnlijk gaat hier een monteur voor nodig zijn. Dus als je alvast een aantal momenten zou willen aangeven waarop dat uitkomt? Dan kunnen we het ook gelijk inplannen als we bevestiging krijgen dat dit inderdaad moet.


@Erik_ Super, bedankt. In principe komt elke doordeweekse dag uit, tijd maakt ook niet veel uit.


Hi, is hier al een update over bekend? @Erik_ @Rutger_ @Marcia_ 


Helaas nog geen update vanuit de back office over de status van de activatie van je ONT. Ik heb daar vandaag opnieuw navraag over gedaan. Tevens heb ik gekeken naar het plannen van een monteur, @caariens. Maar, omdat het systeem aan onze kant alles als gereed ziet, kan ik alleen een reguliere installatiegarantiemonteur plannen. En de eerst mogelijke datum daarvoor zijn 26 en 27 juli… Daarom wil ik nog wel even met je overleggen voor ik iets inplan. 

De navraag staat dus nog uit, en ik hoop dat we op die manier dit kunnen herstellen. Maar ik wil dan voorstellen dat ik, voor de zekerheid, toch een monteur plan voor de 26e/27e. Als het dan wel eerder lukt door de back office kan de afspraak er altijd nog weer uit. En als het onverhoopt niet eerder lukt, dan heb je in ieder geval een afspraak op de eerste mogelijke datum. Graag hoor ik van je of dit akkoord is. 


Niet ideaal.Maar akkoord, het andere internet werkt namelijk nog. De 27ste in dat geval graag.


Minder goed nieuws, @caariens. Tussen gisteravond en nu zijn er blijkbaar heel veel monteurs ingepland. Aangezien ik op dit moment in heel juli geen vrije ruimte meer vind. Dat betekent wel dat het systeem er dan automatisch een melding van maakt bij de back office en zij dit verder gaan oppakken (versus dat ik alleen navraag bij ze doe zoals het geval was). Zij kijken dan of het toch op afstand te verhelpen valt, of dat er wel nog een monteur moet komen. Ze nemen dan ook contact met je op. Ik verwacht dat vandaag niet meer, dus zal na het weekend worden. En daarnaast blijf ik het zelf in de gaten houden en mijn eerdere navraag najagen. Ik laat het hier gelijk weten als ik meer informatie heb.


Minder goed nieuws, @caariens. Tussen gisteravond en nu zijn er blijkbaar heel veel monteurs ingepland. Aangezien ik op dit moment in heel juli geen vrije ruimte meer vind. Dat betekent wel dat het systeem er dan automatisch een melding van maakt bij de back office en zij dit verder gaan oppakken (versus dat ik alleen navraag bij ze doe zoals het geval was). Zij kijken dan of het toch op afstand te verhelpen valt, of dat er wel nog een monteur moet komen. Ze nemen dan ook contact met je op. Ik verwacht dat vandaag niet meer, dus zal na het weekend worden. En daarnaast blijf ik het zelf in de gaten houden en mijn eerdere navraag najagen. Ik laat het hier gelijk weten als ik meer informatie heb.

 

Ik heb geen update meer gekregen, maar het is nu opgelost. De glasvezelaansluiting werkt! Bedankt voor de moeite.


Fantastisch, goed om te horen! Ik had zelf geen verdere terugkoppeling meer gekregen, maar zie inderdaad in de systemen dat het nu actief is. Mooi dat het blijkbaar toch op afstand kon, hoewel ik dan verwacht had dat er contact met je was opgenomen.