Skip to main content

goedenavond,

 

Vandaag glasvezel laten aansluiten. 
van te voren snelheid gemeten, was rond 180 mb upload, na installatie bleek het onveranderd.  Begon te twijfelen,  na wat installatiehulp blijk ik nog geen snel glasvezelinternet  te hebben.  Wat is er aan de hand en voel me in de maling genomen. 
 

 

Is het modem wel aangesloten op het glasvezelkastje? Welke snelheid had je verwacht?


Bedankt voor je reactie. 
Ze zijn met elkaar verbonden. Ik had wel op zijn minst 750 mb upload verwacht. 


Heb je een 1gig abonnement genomen dan?

En hoe kun je voordat je de boel aansluit al snelheid meten?


Heb je een 1gig abonnement genomen dan?

En hoe kun je voordat je de boel aansluit al snelheid meten?

Goeie vraag,  ja heb een 1gig abonnement.  Mijn dsl is nog (steeds) aangesloten. 
Ik ben ervan uitgegaan dat de monteurs hadden klaargezet voor direct gebruik glasvezel. Dat hadden ze wel even erbij kunnen vertellen. 
Hoe kan ik verder contact opnemen met kpn? Enorm lastig als je doof bent en je kunt nauwelijks via mail of Whatsapp contact krijgen. Dat is enorme tegenvaller van KPN voor mensen met een auditieve beperking. 


@Jaao een moderater gaat hier reageren.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  De wachttijd is een dag of drie. 


Wat is er precies "aangesloten" dan?

Hebben ze de glasvezel van buiten naar binnen gebracht? Of was het de bedoeling om van koper naar glasvezel overgezet te worden?

 

Welk glasvezelkastje heb je? Welke lampjes branden er? Foto?

Kabel tussen glasvezelkastje en modem?

Dsl kabel in modem of eruit? Kan niet beide, en dsl en glasvezel tegelijk in modem.


Wat is er precies "aangesloten" dan?

Hebben ze de glasvezel van buiten naar binnen gebracht? Of was het de bedoeling om van koper naar glasvezel overgezet te worden?

 

Welk glasvezelkastje heb je? Welke lampjes branden er? Foto?

Kabel tussen glasvezelkastje en modem?

Dsl kabel in modem of eruit? Kan niet beide, en dsl en glasvezel tegelijk in modem.

Alles is aangesloten, glasvezel van buiten naar binnen. En volgens mij is alles aangesloten zoals het moet. Dsl uitgehaald,  maar zonder dsl geen internet, dus glasvezel werkt niet en modem brandt rood. 

Foto gemaakt van kastje,  deze blijft knipperen op connection. 


Als connection knippert, komt er nog geen signaal binnen. Dan kan de dsl er wel weer in.

Het glasvelkastje moet eerst geactiveerd worden. Heb je geen startdatum ontvangen?


Als connection knippert, komt er nog geen signaal binnen. Dan kan de dsl er wel weer in.

Het glasvelkastje moet eerst geactiveerd worden. Heb je geen startdatum ontvangen?

Niet dat ik weet, alleen sms dat monteurs glasvezel gingen aansluiten. Dus dan ga je er toch vanuit dat het gelijk werkt  Dus dan moet ik wachten op bericht startdatum?  


Als connection knippert, komt er nog geen signaal binnen. Dan kan de dsl er wel weer in.

Het glasvelkastje moet eerst geactiveerd worden. Heb je geen startdatum ontvangen?

Ja, vandaag een sms’je ontvangen dat het klaar is. Helaas knippert het glasvezel kastje nog. 


Heb je het glasvezelkastje al twee minuten van de stroom gehaald?


Heb je het glasvezelkastje al twee minuten van de stroom gehaald?

Zo lang wist ik (nog) niet. Ga het zeker proberen. Bedankt voor de tip. 👍🏻


@Jaao hoe is het afgelopen?


@Jaao hoe is het afgelopen?

Goedemorgen!

Ik heb de stekker eruit gehaald en een tijdje laten rusten. Helaas blijft het groene lampje knipperen. 


Ik heb vandaag voor de 2e keer een sms’je mogen ontvangen van kpn dat mijn glasvezel gereed is voor verbinding,  terwijl in het glasvezel kastje één van de lampjes blijft knipperen terwijl het continu groen moet oplichten. Kennelijk is er iets niet pluis. Ik kan hier niets meer betekenen neem ik aan na meerdere mislukte pogingen. 💣 Kan helaas kpn niet contacten omdat ik doof ben. 


Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Vorige week is ont kastje geplaatst en geactiveerd. Bij mij blijft lampje storing branden. Duurt een week voordat er een monteur komt kijken.


Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Vorige week is ont kastje geplaatst en geactiveerd. Bij mij blijft lampje storing branden. Duurt een week voordat er een monteur komt kijken.

Nogal vervelend zeg. Zolang ze ons maar niet afsluiten van dsl. Heb je daarvoor bevestiging gehad van kpn?  


Vdsl werkt gelukkig nog. Dus ik heb er geen last van dat het nog niet werkt. 


Goedenavond @Jaao! Zo te lezen heeft jouw overstap van DSL naar glasvezel nog wat extra aandacht nodig!

Fijn dat jij jouw gegevens hebt ingevuld in jouw forum profiel, zo heb ik direct jouw gegevens erbij kunnen pakken en het één en ander na kunnen kijken.

Als connection knippert, komt er nog geen signaal binnen. Dan kan de dsl er wel weer in.

Het glasvelkastje moet eerst geactiveerd worden. Heb je geen startdatum ontvangen?


De startdatum is al verstreken, dus ergens is er iets niet goed gegaan. Ik heb bij deze een afspraak ingepland met een installatiemonteur. De eerst beschikbare plek in de agenda is 08 november tussen 13 en 15 uur. De afspraak staat er bij deze in, er volgt nog een bevestiging per SMS / mail. Komt de afspraak op die dag niet uit, laat het dan alsjeblieft weten (ook met een voorkeur voor een dag en dagdeel).

Nog even voor alle duidelijkheid, ik lees namelijk dit:
 

Heb je een 1gig abonnement genomen dan?

En hoe kun je voordat je de boel aansluit al snelheid meten?

Goeie vraag,  ja heb een 1gig abonnement.  Mijn dsl is nog (steeds) aangesloten. 

Je hebt op dit moment een tot 200/20 Mbit/s abonnement.
Het abonnement en de maandelijkse kosten blijven hetzelfde. Met glasvezel meer heb je meer mogelijkheden. Zo is de internetverbinding via glasvezel altijd superstabiel, waardoor het niet uitmaakt met hoeveel apparaten je tegelijkertijd online bent. Wil je gebruik maken van een nog snellere internetverbinding, dan kan de snelheid van het abonnement verhoogd worden, zodra de glasvezelverbinding daadwerkelijk actief is. 
 

Hoe kan ik verder contact opnemen met kpn? Enorm lastig als je doof bent en je kunt nauwelijks via mail of Whatsapp contact krijgen. Dat is enorme tegenvaller van KPN voor mensen met een auditieve beperking. 


Ik heb nog een mooie tip, ik vermoed dat je hier nog niet bekend mee bent: 
Wij bieden een service aan voor doven of slechthorenden: KPN Teletolk.
Met KPN Teletolk kan je ook als je doof of slechthorend bent, bellen én gebeld worden. In gebaren, tekst of spraak. Lees het even rustig na, misschien is dit handig als je bijvoorbeeld met ons of een andere instantie moet of zou willen bellen.


Goedenavond @Jaao! Zo te lezen heeft jouw overstap van DSL naar glasvezel nog wat extra aandacht nodig!

Fijn dat jij jouw gegevens hebt ingevuld in jouw forum profiel, zo heb ik direct jouw gegevens erbij kunnen pakken en het één en ander na kunnen kijken.

Als connection knippert, komt er nog geen signaal binnen. Dan kan de dsl er wel weer in.

Het glasvelkastje moet eerst geactiveerd worden. Heb je geen startdatum ontvangen?


De startdatum is al verstreken, dus ergens is er iets niet goed gegaan. Ik heb bij deze een afspraak ingepland met een installatiemonteur. De eerst beschikbare plek in de agenda is 08 november tussen 13 en 15 uur. De afspraak staat er bij deze in, er volgt nog een bevestiging per SMS / mail. Komt de afspraak op die dag niet uit, laat het dan alsjeblieft weten (ook met een voorkeur voor een dag en dagdeel).

Nog even voor alle duidelijkheid, ik lees namelijk dit:
 

Heb je een 1gig abonnement genomen dan?

En hoe kun je voordat je de boel aansluit al snelheid meten?

Goeie vraag,  ja heb een 1gig abonnement.  Mijn dsl is nog (steeds) aangesloten. 

Je hebt op dit moment een tot 200/20 Mbit/s abonnement.
Het abonnement en de maandelijkse kosten blijven hetzelfde. Met glasvezel meer heb je meer mogelijkheden. Zo is de internetverbinding via glasvezel altijd superstabiel, waardoor het niet uitmaakt met hoeveel apparaten je tegelijkertijd online bent. Wil je gebruik maken van een nog snellere internetverbinding, dan kan de snelheid van het abonnement verhoogd worden, zodra de glasvezelverbinding daadwerkelijk actief is. 
 

Hoe kan ik verder contact opnemen met kpn? Enorm lastig als je doof bent en je kunt nauwelijks via mail of Whatsapp contact krijgen. Dat is enorme tegenvaller van KPN voor mensen met een auditieve beperking. 


Ik heb nog een mooie tip, ik vermoed dat je hier nog niet bekend mee bent: 
Wij bieden een service aan voor doven of slechthorenden: KPN Teletolk.
Met KPN Teletolk kan je ook als je doof of slechthorend bent, bellen én gebeld worden. In gebaren, tekst of spraak. Lees het even rustig na, misschien is dit handig als je bijvoorbeeld met ons of een andere instantie moet of zou willen bellen.

Bedankt kpn dat jullie langs willen komen!  


Geen dank! Geef je een update als de monteur langs is geweest?