Skip to main content

Aannemer Van Gelder heeft glasvezel tot in de straat aangelegd in Buitenveldert (Amsterdam), oorspronkelijk via de voorkant van het appartementencomplex. Daarna zou de glasvezel aansluiting komen in de meterkast. KPN ging daar niet mee akkoord want het aansluitpunt moest in de woonkamer. Daarom heeft van Gelder nu ook glasvezel gelegd naar de achterkant van de straat. Vanaf daar zou het door de tuin moeten en dan via de buitengevel omhoog en dan op elke verdieping naar binnen.

Als VVE zitten we niet op glasvezel via de buitengevel en tuin te wachten. We willen graag in contact met KPN over het hoe en waarom. Ik heb al 100 keer aan de contactpersoon van Van Gelder gevraagd of KPN direct met mij contact wil opnemen maar KPN weigert dat pertinent. 

Frappant, een bedrijf wiens corebusiness communicatie is, dat weigert om te communiceren. 

Van Gelder voorgesteld dat we ook de CAI kabel die van de meterkast naar de woonkamer loopt kunnen weghalen, dan hebben ze een vrije buis voor glasvezel van meterkast naar woonkamer. In deze buis kunnen ze dan zowel glasvezel trekken als een LAN kabel.  KPN weigert echter volgens KPN zonder enige motivatie.

Hierbij voor de 101ste keer, KPN kunnen jullie communiceren?

Dag @buitenveldert Kpn de provider waar dit forum van is heeft niets met de aanleg van glasvezel te doen.  U moet hiervoor bij de netwerkbeheerder zijn en dat is kpnnetwerk.  Kijk op kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens. 


Wij kunnen zeker communiceren, @buitenveldert😉

Alleen zijn wij geen partij in deze en bevestig ik ook het antwoord van Joep1965.
 

Dag @buitenveldert Kpn de provider waar dit forum van is heeft niets met de aanleg van glasvezel te doen.  U moet hiervoor bij de netwerkbeheerder zijn en dat is kpnnetwerk.  Kijk op kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens. 


Er zit een verschil tussen KPN Netwerk en KPN de provider. Een korte toelichting is te vinden in ons artikel: Glasvezelaanleg bij KPN: Hoe werkt het?