Skip to main content

Onlangs ben ik overgestapt van T-mobile naar KPN glasvezel. Ik woon in een portiekwoning waarbij de meterkast zich buiten de woning bevindt. Hierin is het aansluitpunt voor glasvezel aangebracht. Er is hierbij geen overleg geweest over waar het aansluitpunt aangelegd moest worden (zelfde plek bij de buren, hebben hetzelfde probleem). Nu heb ik het installatiepakket ontvangen, maar gezien er geen stopcontact zit in de meterkast kan ik noch het kastje noch de modem aansluiten. Bij afsluiting van abonnement is mij verzekerd dat voor de installatie een monteur (kosteloos) zou komen. Niet gebeurd. Ik heb met klantenservice gebeld die mij verwezen naar KPN netwerk, met hun gebeld en zij zeiden dat ze niks konden doen. Ik zou teruggebeld worden om te zien of het aansluitpunt verplaatst kon worden. Niet gebeurd. Opnieuw gebeld, en weer zou ik teruggebeld worden. Niet gebeurd. Nu zit ik zonder internet, met een nieuw abonnement en apparatuur waar ik niks mee kan. Hoe moet ik nu verder?

Hela. Dat is een bizar verhaal, @RMil .

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

 


Ik heb bij deze mijn profiel aangevuld. 


Ik probeer je te bellen. Ben je in de gelegenheid om op te nemen? Ik bel je op het nummer dat eindigt op 608


Hallo, ik ben nu in de gelegenheid om gebeld te worden.


het beste is een elektricien inschakelen nieuwe stopcontact aanmaken. 

tmobile of kpn de schuld geven gaat je allee n maar tijd en energie kosten. want die gaan niks voor je doen :)

 


Niet alleen een stopcontact in de meterkast. 

Er zal ook een netwerk kabel daar vandaan naar waar je het modem wilt plaatsen. 


@RMil  Ik blijf het wonderlijk vinden dat dit zo door KPNNetwerk opgeleverd wordt. 

Wat hebben we samen afgesproken:  Ik heb een installatiemonteur voor jou geregeld. Die komt vrijdag langs. In zijn bon heb ik vermeld dat er geen stopcontact in de meterkast zit en of hij/zij de mogelijkheid heeft die te plaatsen.  Lukt dat niet dan zal hij KPNNetwerk moeten aansturen. Zij hadden deze verbinding gebruiksklaar moeten opleveren namelijk.

Laat je weten hoe het afloopt?

(ter geruststelling: eventuele kosten die de monteur rekent worden sowieso door mij vergoed en als alles eenmaal werkt crediteer ik jou de dagen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de diensten)

 


p.s. foto's van het hele debacle zijn welkom. Dan kunnen wij daar over meedenken. 


Vervelend. 

Hier bekende portiekflat sociale woningbouw 3 laags. Ook meterkast in het trappenhuis.

Zowel woningbouw als Glasdraad wilden het ook in de meterkast, buiten woning in trappenhuis, plaatsen. Maar als de NT daar was gekomen was er geen ruimte meer geweest voor het noodzakelijke stopcontact. Nog afgezien van de 3 muren waar je dan doorheen moet voor de utp kabel naar de woonkamer (modem). Idiote situatie dus.

Met bemiddeling van Ward_ van KPN Netwerk is het uiteindelijk in de woonkamer gekomen, vlak naast een al bestaand stopcontact. Héérlijk!

Â