Skip to main content

Gisteren heeft een monteur van KPN netwerk de glasvezel kabel en aansluitpunt in m'n meterkast geïnstalleerd. Ik had verwacht dat er meteen een verbinding zou liggen zodat ik m'n modem kon aansluiten en TV kon testen, voordat ik m'n eigen spullen (pfsense router/ firewall) zou gaan aansluiten en instellen.

Deze verwachting was er ook omdat in de KPN app te lezen was dat ik de 20e alles kon gaan aansluiten. En aan het eind van de middag in de app te zien was dat ik kon gaan aansluiten omdat de verbinding geactiveerd zou zijn.

Des te groter was m'n verbazing toen ik 's middags thuis kwam dat dit blijkbaar niet het geval was omdat het Glas ledje op de aansluitpunt niet aan was.

De monteur was eerder in de morgen mompelend weggelopen 'dat er nog iets geregeld moest worden ergens’ en toen deed het Glas ledje ook al niets. Maar wat precies 'geregeld had moeten worden’ werd me niet duidelijk.

Gisteren einde dag de modem aangesloten, lampje ethernet lichtte op, maar de modem probeert tevergeefs een verbinding met internet te maken, omdat het glas ledje nog niet aan is.

Gebeld met de helpdesk die kwam niet verder dan de 28e komt een monteur langs om de modem aan te sluiten en e.e.a. in te richten. Meteen ook gevraagd gaat deze monteur ergens nog in een kastje de glasverbinding activeren? Nee dat was niet het geval aldus de helpdesk.

Ik vind dit dan toch wel erg jammer, aangezien de verwachtingen dat 20 maart is alles gereed niet is nagekomen.

Hoi @EdwinW67 . Welkom op het forum.

Jammer dat je niet direct van je diensten kunt genieten.  Het systeem is vrij basic:

KPNNetwerk levert (hopelijk) een werkende verbinding op.  Wij krijgen dat seintje van hun en informeren jou als klant.

Als het dan niet werkt is er vaak maar één oplossing: Een monteur van ons die de boel komt bekijken en analyseren.   Soms kan die het dan alsnog oplossen maar het kan ook zijn dat hij/zij KPNNetwerk moet inschakelen.  

Ik hoop uiteraard op het eerste scenario voor jou, komende 28 maart.