Skip to main content

Geachte mijnheer/mevrouw van KPN,

 

Begin juli heb ik bij jullie een haalbaarheidsonderzoek aangevraagd omdat ik graag glasvezel wilde hebben op mijn nieuwe adres. Dat bleek uiteindelijk mogelijk te zijn. Geweldig nieuws, dacht ik. Maar nu twijfel ik of het de moeite waard was.

 

Ik woon in een galerijflat. Ik heb in mijn meterkast twee glasvezelkabels. Ik neem aan dat er een voor mij is, en een voor de bovenbuurman. Die van de bovenbuurman is nog niet doorgetrokken en ligt los in mijn meterkast. (Tot vanochtend lagen ze beide los in de meterkast)

 

Vanochtend zijn er maar liefst twee monteurs geweest die het glasvezelpunt hebben aangesloten op een van de twee kabels. Er is niet gecontroleerd welke van de twee voor mijn adres bedoeld is. Daarom ben ik bang dat ik de verkeerde aangesloten heb gekregen, waardoor mijn abbonement niet geactiveerd is. Er komt namelijk geen signaal door. Het lampje van glas brand niet op het kastje. Zie onderstaande foto. En dat terwijl ik wel een SMS heb gekregen dat het geactiveerd is. Tijdens de installatieprocedure kan ik niet klikken op controleer de aansluiting in de app. Zie ook hiervoor onderstaande foto.

 

De monteurs waren heel slordig en gehaast en hebben niets getest. Ze zijn er gelijk vandoor gegaan. Nu zit ik met de ellende. Ik wacht al bijna 2 maanden op internet. Ik gebruik het veel en verdien er soms ook wat mee. Dat gaat nu allemaal heel stroef via een 4g hotspot. Ik vind het echt ontzettend vervelend. Ik heb vandaag al 5x kpn gebeld en elke keer word ik weer doorverbonden naar KPN Netwerk of andersom. De klantenservice heeft me zelfs 1 uur en 15 minuten in de wacht gezet. Er zou een monteur afspraak komen. Ik stond al ruim 40 minuten als eerste in de rij. Ik begon als 4e. Daarna werd er nog niet opgenomen. Toen heb ik maar opgehangen en opnieuw gebeld. Toen werd uiteindelijk op afstand in de wijkkast iets gereset. Mijn melding over de gang van zaken werd echter niets over gezegd. Er werd ook niet gezegd of ik nou mijn aansluiting heb of die van het adres boven mij. Misschien moet deze nu wel gewisseld worden in de wijkkast. Geen antwoord. Ik voel me niet gehoord. Er kwam niet eens een excuus uit. Het werd genegeerd. Ik vroeg wanneer het resetten klaar was en of er een terugkoppeling zou komen. Die zou niet komen.. Na een halfuur doet die het nu nog niet. Ik ben er klaar mee om heel de dag al te bellen en het verhaal 10x te moeten vertellen. Ik voel me hulpeloos. Er word niets aan gedaan. Ik hoop nu via het forum dat er wel wat opgelost gaat worden.. En hopelijk snel. Zeer frustrerend en jammer. Matige eerste indruk van KPN. Ik was nog zo enthousiast vanochtend dat het eindelijk zover was..

 

Zie foto uit de app hieronder. Ik kan het niet controleren.

De optie blijft grijs.

 


Ethernet kabel gaat wel branden als ik de modem aansluit. Maar glas blijft uit. Dus natuurlijk geen verbinding.


Kunt u dat glasvezelkastje eens 2 minuten van de stroom halen en weer aansluiten. Heeft u dan nog geen glas lampje is er geen verbinding.


Hoi Hans,

 

Dank voor je reactie. Dat ook al elders gezien op dit forum via Google en geprobeerd inderdaad. Zojuist weer. Nog steeds geen brandend lampje.


Beste @Kledder, welkom! Wat is dit rot zeg! Er lijkt inderdaad iets niet goed te gaan, maar als ik jou zo hoor, wordt er geen actie ondernomen? Er is geen nieuwe monteur ingepland? Normaliter zou ik zeggen: bel nog eens naar 0800-0402. Mijn collega's kunnen net wat sneller actie ondernemen dan wij via het forum. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je daar nu even geen zin meer in hebt. Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Dan kijk ik met je mee. 


Beste @Kledder, welkom! Wat is dit rot zeg! Er lijkt inderdaad iets niet goed te gaan, maar als ik jou zo hoor, wordt er geen actie ondernomen? Er is geen nieuwe monteur ingepland? Normaliter zou ik zeggen: bel nog eens naar 0800-0402. Mijn collega's kunnen net wat sneller actie ondernemen dan wij via het forum. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je daar nu even geen zin meer in hebt. Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Dan kijk ik met je mee. 

Beste @Marcia_ ,

 

Bedankt voor uw begrip en reactie. Ik heb mijn profiel nu aangevuld. Kunt u mij z.s.m. verder helpen? Ik ben het inderdaad beu om te blijven bellen gezien alle systemen/aannemers zo door elkaar lopen moet ik het verhaal vaak opnieuw vertellen.. Maar ik wil wel echt zo snel mogelijk dat het verholpen is. Dus laat u maar weten wat de beste stap is om nu te nemen. Ik kan me haast niet voorstellen dat het probleem wat anders is dan dat ik de glasvezelkabel van de bovenbuurman heb gekregen. Hopelijk is het op te lossen door de kabels in de wijkkast te verwisselen. Dan zouden jullie dat morgenochtend kunnen doen. Anders heb ik morgenmiddag tijd voor een bezoek aan huis, om die andere kabel aan te sluiten in het kastje.


Geen probleem! Ik heb een monteursafspraak gemaakt voor morgen tussen 14 en 16 uur. Betekent dat de monteur in die periode bij je langs komt. Ik ben verplicht te benoemen dat als het probleem toch aan jouw kant ligt, bijvoorbeeld de stekker zit er niet in, dat er dan kosten in rekening gebracht kunnen worden. Zoals ik het nu begrijp, is dit bij jou niet het geval en wordt dit gewoon kosteloos op gelost voor je. Wil je nog even laten weten wat eruit gekomen is?


Hoi Marcia,

 

Ik heb inderdaad een SMS gekregen ter bevestiging van een afspraak. Bedankt voor de vlotte beschikbaarheid. Ik zal het morgen laten weten.


De monteur is geweest en alles werkt nu naar behoren! Ik had inderdaad het glasvezelkabeltje van de bovenburen aangesloten gekregen. Vandaar dat er geen signaal was. Nu is het omgewisseld in de centrale. De monteur heeft gelijk mijn telefoonaansluiting in de woonkamer omgezet tot een gigabit aansluiting. (Hiervoor wel betaald natuurlijk) Zeer goede en vriendelijke monteur vergeleken met de klunsen van gister! Alles meerdere keren getest. Heel tevreden! Topic kan gesloten worden.


Wat fijn om dit te lezen! Excuses dat dit niet in één keer kon, maar heel goed om te zien dat alles nu naar behoren werkt!