Skip to main content

De KPN, cq de door hen ingehuurde installateur, heeft in de meterkast, die zich bevindt in de hal, een glasvezelaansluiting aangebracht. Van KPN heb ik vandaag een glasvezelkastje gekregen dat al in de meterkast door de installateur was aangebracht. Kan ik dus terugsturen.

Probleem is nu hoe krijg ik die glasvezelaansluiting aangesloten op mijn modem dat zich in het appartement bevindt. Bovendien is het nodig om de glasvezelkastje met een stopcontact te verbinden. Een stopcontact dat in mijn meterkast ontbreekt.

Beter ware het om de glasvezelaansluiting in het appartement te monteren, dus de glasvezelleiding vanuit de meterkast naar binnen te brengen in de woonkamer het kastje aan te sluiten op het modem.

Hoe kan dat gerealiseerd worden. Ik denk dat dit een algemeen probleem is in elk appartementencomplex.

Hoi @Tbubbels, welkom op ons forum! Het glasvezelkastje verplaatsen is iets wat via de kabelbeheerder kpnnetwerk gaat maar helaas ook niet gratis is.
Heb je wellicht nog iets van een internetkabel of telefoonkabel vanaf de meterkast naar je huis liggen? Je zou je experiabox in huis daarmee kunnen verbinden op het glasvezelkastje. Een stopcontact kan een monteur van ons wel aansluiten als daar plek voor is.

Had je al een abonnement bij ons of een bestelling?
Een monteur kun je bestellen via www.kpn.com/monteur of telefonisch via 0800-0402