Skip to main content

vandaag zijn tijdens werkzaamheden in de straat van de gemeente, glasvezelkabels stukgetrokken. Het is onduidelijk of dit gemeld is of hoe dit opgelost gaat worden.

 

met welke afdeling moet ik contact opnemen om hier achter te komen?

 

Dat wordt onmiddellijk opgemerkt bij kpn. U hoeft hier niets voor te doen. Hou er wel een beetje rekening mee dat dit waarschijnlijk niet in één dag is opgelost...


De klantenservice wist van niets, is KPN netwerk toch bezig? ik begrijp dat dit niet dezelfde dag opgelost kan zijn, maar zou graag weten wanneer men verwacht dit te kunnen repareren

 

 


vandaag zijn tijdens werkzaamheden in de straat van de gemeente, glasvezelkabels stukgetrokken. Het is onduidelijk of dit gemeld is of hoe dit opgelost gaat worden.

met welke afdeling moet ik contact opnemen om hier achter te komen?

Het is niet (altijd) nodig om melding te doen als eindgebruiker, maar het kan soms wel e.e.a. bespoedigen. Precies zoals je al zei, "De klantenservice wist van niets”. Als meerdere klanten dit kenbaar maken dan kan KPN hier mogelijk sneller op acteren.

Het lijkt erop dat de aannemer of geen KLIC melding heeft gedaan (melding dat er graafwerkzaamheden zouden gaan plaatsvinden), (de opzichter) de kaart met de daarop aangegeven kabels niet goed heeft gelezen, of de kraanmachinist gehaast te werk is gegaan. Normaliter wordt bij schade aan kabels, leidingen etc. een melding uitgestuurd worden maar soms kan hier nog wel eens aardig wat tijd tussen zitten.

Ziet er niet prettig uit zo naar die foto kijkende.


Dag later, nog niets gehoord en niets gerepareerd.
 

KPN (mijn provider) weet van niets en verwijst naar kpn netwerk. KPN netwerk weet ook van niets en verwijst naar een derde nummer. Ik geloof Volker-Stevin, die ook geen idee heeft. 


Het lijkt erop dat de aannemer of geen KLIC melding heeft gedaan (melding dat er graafwerkzaamheden zouden gaan plaatsvinden), (de opzichter) de kaart met de daarop aangegeven kabels niet goed heeft gelezen, of de kraanmachinist gehaast te werk is gegaan.

Ik vermoed dat de kraanmachinist had verwacht dat ze dieper zouden liggen...


Dag later, nog niets gehoord en niets gerepareerd.
KPN (mijn provider) weet van niets en verwijst naar kpn netwerk. KPN netwerk weet ook van niets en verwijst naar een derde nummer. Ik geloof Volker-Stevin, die ook geen idee heeft. 

Dat is dan een wel heel kwalijke zaak! In principe zou aan de hand van je postcode en huisnummer te zien moeten zijn dat de boel offline is. Elders zouden ze (als het goed is) moeten kunnen nagaan dat er meer devices offline zijn in de straat waarna de optelsom 1 + 1 en conclusie dan wel zo'n beetje getrokken zou moeten kunnen worden.

Of KPN Netwerk NL dit ook kan weet ik niet - lijkt mij wel - dus ook dat is vreemd.

VolkerWessels is de aannemer die de boel zou moeten herstellen, maar als die nog helemaal niets ontvangen hebben dan gaat er in de communicatie blijkbaar wel het hoognodige verkeerd.

Misschien toch nog even opnieuw een poging (telefoontje) wagen of anders even afwachten tot een moderator hier reageert (?). Zorg er overigens wel even voor dat je profiel voorzien is van alle nodige informatie zodat ze z.s.m. zaken kunnen controleren en/of in gang zetten (mocht je dit nog niet gedaan hebben).

Sowieso heeft het niet heel veel zin rechtstreeks contact op te nemen met VolkerWessels, zolang KPN noch KPN Netwerk NL niet op de hoogte zijn en VolkerWessels geen opdracht ontvangen heeft weten ze niets. En zolang KPN en KPN Netwerk NL nergens vanaf weten….. (iets met… vicieuze cirkel).

 

Ik vermoed dat de kraanmachinist had verwacht dat ze dieper zouden liggen...

Die fout wordt inderdaad wel vaker gemaakt, denken dat je als kraanmachinist weet waar leidingen en kabels lopen of hoe diep ze liggen en vervolgens een (flinke) inschattingsfout maken. Het KLIC systeem is er niet ooit voor de lol gekomen.


 

Ik vermoed dat de kraanmachinist had verwacht dat ze dieper zouden liggen...

Die fout wordt inderdaad wel vaker gemaakt, denken dat je als kraanmachinist weet waar leidingen en kabels lopen of hoe diep ze liggen en vervolgens een (flinke) inschattingsfout maken. Het KLIC systeem is er niet ooit voor de lol gekomen.

Het is de vraag of die kraanmachinist een fout gemaakt heeft. Mogelijk lagen ze gewoon echt niet diep genoeg. 

Aan de foto te zien is er geen diep gat gegraven ofzo. Ik vermoed dat alleen de klinkers weggehaald zijn. En dat de glasvezel net onder de klinkers lag. 


Elders zouden ze (als het goed is) moeten kunnen nagaan dat er meer devices offline zijn in de straat waarna de optelsom 1 + 1 en conclusie dan wel zo'n beetje getrokken zou moeten kunnen worden.

 

Niet alle glasvezelkabels hoeven in gebruik te zijn. En in het ergste geval als @martijn38  de enige is van de 5,  dan zien ze maar 1 modem offline gaan.


Heb je per huishouden 1 kabel, of deel je met meerdere huishoudens?


Heb je per huishouden 1 kabel, of deel je met meerdere huishoudens?

1 kabel per huishouden. Van dit type kabel in iedergeval wel volgens mij.


Hi @martijn38, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Is dit inmiddels opgelost of speelt het nog steeds. Anders ga ik van onze kant ook melding doen, voorwaarde is wel dat je internet via KPN afneemt en ik jou dus bij ons in het systeem kan vinden. 

 


Hallo Alex,

 

bedankt voor je aanbod inmiddels is de kabel hersteld. Ik heb geen duidelijk antwoord meer gekregen, op een gegeven moment waren ze bezig met de reparatie. 
uiteisnelijk heeft het er twee dagen uitgelegen

 

mvg

Martijn


Fijn om te horen, dan laat ik het verder voor wat het is. 


Heb je per huishouden 1 kabel, of deel je met meerdere huishoudens?

1 kabel per huishouden. Van dit type kabel in iedergeval wel volgens mij.

Het laatste stukje kabel is inderdaad 1 kabel per huishouden. 

 

 


Dat wordt onmiddellijk opgemerkt bij kpn. U hoeft hier niets voor te doen. Hou er wel een beetje rekening mee dat dit waarschijnlijk niet in één dag is opgelost...

Nee, dit gebeurt eigenlijk enkel als er kabels tussen centrales en kabelverdelers worden geraakt. In dit geval zijn het “maar” 5 fibers.
Mogelijk zitten er nog enkele op koper of zijn ze niet allemaal klant bij KPN, dan praten we over 1 of 2 mensen zonder diensten.

Mijn advies voor een volgend topic; gewoon KPN bellen en zeggen dat je glasvezel kastje niet meer werkt en niks zeggen over de gebroken fibers. Mocht de aannemer van de werkzaamheden geen melding bij klic hebben gedaan zijn de KPN Monteurs de enige die KPNNetwerk kunnen aansturen.