Skip to main content

Beste allen,

Afgelopen dinsdag 7 maart is er door werkzaamheden een glasvezelbreuk ontstaan (Arnhem). Zowel ik als een ander appartement in het complex zitten nu zonder internet/tv. Woensdag is er een monteur langs geweest om de breuk te constateren (was al duidelijk waar de breuk zat en hoe dat kwam), gister is er een team van KPN netwerk langs geweest om de breuk te herstellen. De breuk is voor mij hersteld, maar voor mijn buren nog niet. 

 

De monteurs van KPN netwerk gaven aan dat er nóg een team langs moet komen om de verbinding te 'testen' en weer aan te sluiten. Dit lijkt me een kwestie van langskomen en activeren. Tot mijn verbazing kreeg ik vanochtend te horen dat dit pas op 30 maart gaat plaatsvinden! Dat betekent dat ik een maand zonder internet/tv zit. Met de nog steeds geldende thuiswerkregeling kan ik thuis niet alle werkzaamheden doen en daarnaast ook niet de leuke dingen in m'n vrije tijd als gamen of serie/sport kijken in 4k. Nu heb ik van mijn mobiele netwerk al een hotspot gemaakt, maar dat is niet sterk genoeg om alle werkzaamheden te kunnen doen en om iets te streamen in 4k.

 

Ik snap dat een kabelbreuk kan gebeuren en dat je enkele dagen zonder kan zitten.. maar iets wat op 7 maart is gebeurt en pas op 30 maart opgelost wordt gaat alle redelijkheid te boven. Mijn werkzaamheden kan ik nu niet goed beoefenen en ik maak extra reiskosten. Hoe kan het zijn dat het zo lang moet duren en graag zie ik hier een passende oplossing voor.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Nog steeds niet gebeld en op kpn netwerk staat zelfs dat er geen storing is op het adres. Inmiddels word je van het kastje naar de muur gestuurd. KPN verwijst naar KPN Netwerk en KPN Netwerk verwijst naar de onderaannemer. Ik zit nog steeds zonder internet en TV en het thuiswerken is onmogelijk. Als ZZP'er zijnde kost mij dit letterlijk geld en de communicatie en afhandeling is van een belabberd niveau. Ik wil de laatste status weten. Is de kabel nou al gerepeareerd (zoals mij is verteld door de monteurs) of moet dat nog steeds gebeuren? Moet de kabel alleen nog doorgemeten worden en is het dan weer in orde (zoals mij is verteld)? Waarom moet dit zo lang duren?


Beste @Bobrou, welkom! Wat ontzettend rot dit, zeg! Ik begrijp uit jouw verhaal dat er inmiddels wel iets hersteld is, maar dat je nog geen diensten hebt? Ik zie inderdaad dat de melding er vanuit KPN Netwerk weer een monteur aangestuurd wordt de 30e, in het systeem gezet is door mijn collega. Wij, KPN, kunnen daar niets aan doen. We zullen daarop moeten wachten. Het enige wat we kunnen doen is een update in het betreffende ticket zetten én een noodpakket sturen: ik zie dat beide reeds gedaan is. Wij hebben helaas geen inzicht in de meldingen vanuit KPN Netwerk, dus ik kan je vragen omtrent het hoe en wat niet beantwoorden. Kortom: ik kan niets voor je betekenen op dit moment:disappointed_relieved: .


Hi @Marcia_ , allereerst voor je reactie! Je geeft aan dat jullie daar niks aan kunnen doen.. maar wie betaal ik elke maand? Volgens mij zijn jullie dat. En je kan het als KPN zijnde toch niet maken dat in deze tijd (waar het thuiswerken bij verschillende bedrijven nog steeds geldt) iemand EEN MAAND LANG zonder internet te laten zitten? Zo'n noodpakket is leuk en aardig, maar ik weet niet of je weet hoe langzaam dat internet is. Daarnaast kan ik nog steeds geen televisie kijken want dat kan alleen als je je eigen KPN verbinding hebt (via de KPN app op je smart TV).

 

Ik ga hier absoluut niet mee akkoord. Een maand lang zonder internet is voor wie dan ook onacceptabel. Kan ik het verlies in inkomsten hierdoor bij jullie verhalen? Jullie zijn verantwoordelijk en om nog 1`team langs te laten komen hoeft geen 3 weken te duren. Niemand kan zogenaamd iets voor me betekenen want iedereen wijst naar elkaar. Als dit inderdaad het geval is zeg ik KPN morgen nog op want dan heb ik overmorgen via Ziggo tenminste wel weer internet en TV. 


Weer een vervolg in de soap; KPN netwerk zegt dat er een onderaannemer is die het komt oplossen en geeft mij het telefoonnummer daarvan. Vervolgens zegt de onderaannemer dat zij dat helemaal niet doen omdat het nieuwbouw betreft en dat in handen is van KPN netwerk. Wat is dit voor een service? Is er dan niemand bij KPN die een duidelijk antwoord kan geven ZONDER telkens naar een andere partij te verwijzen?


Ik zie dat je via sociale media ook contact met ons hebt. Mijn collega heeft een uurtje geleden het ticket geüpdatet met het verzoek contact met jou op te nemen. Ik ga er dan ook vanuit dat dit binnen enkele werkdagen gaat gebeuren. Zij zullen aangeven of en zo ja wat zij vóór 30 maart voor je kunnen betekenen.

 

Voor wat betreft televisie: je kunt de meeste zenders wel op de itv app of via tv.kpn.com bekijken. Alleen de smart tv app kan inderdaad alleen als je verbonden bent met de eigen wifi. 


Update; inmiddels zijn we 11 dagen verder en nog steeds geen definitieve afspraak te horen gekregen, geen werkend internet of televisie. Diverse keren is me beloofd teruggebeld te worden, maar dat wordt ook niet gedaan. Waar ligt de bal nu? En door wie ga ik überhaupt nog gebeld worden? Dit is een verschrikkelijke service en de kosten lopen voor mij inmiddels aardig op. 


Wat rot dit zeg.. Ik zie dat de technische collega's het wel nauwlettend in de gaten houden en steeds navraag doen. Maar dat wij momenteel ook niets anders kunnen doen dan afwachten. We zijn afhankelijk van KPN Netwerk in dezen.Â