Skip to main content

Onlangs zijn we in een nieuwbouwwoning getrokken, echter blijkt dat de een bundel van ongeveer 30 glasvezelkabels door de voortuin loopt, ruim binnen de erfgrens op slechts 50cm diepte. Gelukkig raakte we niks echter zou dit nooit de bedoeling mogen zijn. Helaas wordt je telefonisch van het kastje naar de muur gestuurd. Wat zijn de regels omtrent het dit? En bij welke afdeling binnen kpn moet ik terehct om deze kabels te laten verleggen? 

Hallo @AVD88 , die vraag kun je het beste voorleggen bij KPN netwerk.nl:

https://www.kpnnetwerk.nl/

Zij zijn namelijk verantwoordelijk voor de aanleg en onderhoud van de infrastructuur.

 


Daar wordt je dus van het kastje naar de muur gestuurd. Die afdeling heb je vrij weinig aan. 


Daar wordt je dus van het kastje naar de muur gestuurd. Die afdeling heb je vrij weinig aan. 

Hallo @AVD88 , dat is toch echt de enigste afdeling die daarover gaat.

Misschien via Whatsapp benaderen of per e-mail, dan heb je meteen alles zwart-op-wit voor je dossiervorming.

 


Hey @AVD88, goede vraag! Wat ik over dit onderwerp kan vinden, is dat 50 cm diepte kabels aanleggen een minimale vereiste is. Tenzij, er door afwijkende omstandigheden anders afgesproken is. Misschien dat @Ward_ daar meer over kan vertellen?

Wil je echt weten hoe het zit? Voor meer informatie over de aanleg van de telecominfrastructuur kun je direct contact op nemen bij de netwerkbeheerder: KPN NetwerkNL. Die zijn verantwoordelijk voor de aanleg en onderhoud van het (KPN) telecomnetwerk. 


KPN Netwerk gaat hier absoluut over maar de enige ingang is de klantenservice en dit is een apart verhaal wat wellicht niet goed begrepen is.

1) als we weten welke straat en plaats dit is, dan kan ik dit doorspelen .

2) Tracé voor aanleg wordt vanuit de gemeente afgegeven. Zij hebben hun eigen ingang bij KPN of Volker Wessels (de nieuwbouw aannemer van KPN).

Jullie klacht daar neerleggen bij de coördinator kabels en leidingen werkt normaliter nog sneller 


Dank voor je toelichting Ward!

​​​@AVD88, we wachten je reactie af :) 


Hey @AVD88, nog niks van je gehoord. Is het met de informatie die hier staat zo verder opgelost? Heb je nog vragen? Stel ze gerust en we zien dan ook graag  de informatie die Ward hier aan je vraagt :)


Hey @AVD88, helaas geen bericht meer van je ontvangen. Ik ga er vanuit dat er geen vragen meer zijn, en dat je met informatie van Ward voldoende op de hoogte bent.

Toch nog vragen? Dan zien we je reactie graag tegemoet :) 


Reageer