Skip to main content

Vorige week hebben wij ons abonnement verlengt en dat was een prima en prettig gesprek waarin wij werden geholpen en waarin werd meegedacht.

Uiteindelijk is alles hetzelfde gebleven maar zijn de kosten 15 euro per maand lager.  Iets waar we uiteraard tevreden mee zijn.

Het “nieuwe” abonnement zou op 01-05-2023 ingaan. Op 02-05-2023 krijgen we een mail waarin staat dat de pakketwijziging volledig gereed is en vanaf dat moment kan worden gebruikt. Vanaf dat moment is er geen internet of tv meer in huis omdat de glasvezel geen signaal meer doorgeeft. Zowel de modem als het glasvezel kastje zijn gedurende enige tijd van de stroom afgehaald en weer opnieuw aangesloten. Er gaat echter geen signaal lampje van glasvezel branden.

Bij het opnemen van contact met KPN-klantenservice word het standaard protocol nogmaals herhaald en komt de dame aan de lijn niet verder dan “ik snap het niet” en omdat het niet werkt moet er een monteur langs komen.

Omdat er aan onze kant technisch niets is veranderd en het wel een enorm toeval is dat alles samenvalt met het verzenden van de mail door KPN, probeer ik nog of het mogelijk is om dit door te zetten naar een technisch persoon. Dit is niet mogelijk, er moet een monteur komen.

Wanneer ik aangeef dat het bij het oorspronkelijk aansluiten van de verbinding 6 jaar geleden ook fout is gegaan op vergelijkbare wijze en dat het een instelling bleek te zijn bij KPN na een uitvoerig onderzoek. Bleef het antwoord gelijk en moeten we dus tot zaterdag wachten op een monteur.

Heeft iemand nog andere ideeën over wat deze “storing” kan veroorzaken behalve een afsluiting?

Is het normaal dat er bij KPN zo stug aan een protocol wordt vast gehouden en dat er helemaal niet meer nagedacht wordt of systemen gecontroleerd worden?

Hoi @Koen Holzel, welkom hier. 

Het is inderdaad vreemd dat een wijziging of verlenging zorgt voor geen internet. Dit zou niet mogen gebeuren. Kan natuurlijk ook toeval zijn. Eerst stap is als er geen licht over de glasvezel gaat om deze door te laten meten door een monteur. Hier kan iets fout in zitten. Monteur gaat dan thuis en eventueel in de centrale kijken waar het probleem zit. Ik ga er vanuit dat dat afgelopen zaterdag is gebeurd. Hopelijk is het ook al opgelost. Constateert de monteur dan niks kan hij verdere actie uitzetten voor het technisch team. Dat zal de monteur ook gedaan hebben als hij het niet kon oplossen. 

Mocht het nog niet werken of iets, dan hoor ik dat graag. Maar ik ga er vanuit dat je inmiddels weer verbinding hebt. 


Inmiddels hebben we (soms) weer internet. Blijkbaar vond KPN het handiger om ons af te sluiten i.p.v. gewoon te verlengen.  

Echter de problemen zijn nog niet over. Sinds we weer internet hebben valt de verbinding regelmatig geheel weg. Het gaat dan om enkele minuten helemaal geen internet en tv. dit kan een enkele keer zijn per dag maar ook wel eens 10 keer in een uur.  Voorheel hadden we hier geen last van. 

De verbinding valt weg. het betreft dus niet een WIFI probleem aangezien ook het vaste netwerk geen verbinding meer heeft. 

 

 


@Koen Holzel is de monteur van KPN al langs geweest? Zo ja wat heeft deze geconstateerd / uitgevoerd?


 

Ik kijk ook nog graag eens verder mee. Want dit gaat niet bepaald goed. Kun je jouw profiel van gegevens voorzien, hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan duik ik er verder in. 


Na wat telefoontjes met de servicedesk. (1x opgehangen door medewerken omdat ze me niet kon helpen omdat ze niet begreep dat het internet niet werkte maar de wifi wel, 1 keer keurig geholpen maar bij het doorschakelen naar iemand anders werd de verbinding verbroken.) heb ik iemand gesproken de begreep dat dit toch niet de bedoeling kon zijn en is er e.e.a. na gekeken. 

Er bleek dat idd de verbinding wegviel en dat de monteur bij het eerste bezoek in ons ticket had aangegeven dat de verbinding zwak of licht was.  We hadden op dat moment beeld en data, dus ik begrijp dat hij er verder niets mee heeft gedaan. 

We hebben wederom  extra data toegewezen gekregen op onze telefoons en, omdat er de mogelijk zou zijn dat dit wat langer kan gaan duren indien er iets met de glasvezelkabel is, is er ook een 4g modem opgestuurt.  Tevens is er direct een monteur ingepland. 

Fijn gespek met iemand die duidelijk wist waar hij mee bezig was. 

 

Afgelopen vrijdag is de monteur geweest.  Hij heeft het  NT-kastje en de modem vervangen. Volgens hem was de kans het grootst dat een van deze factoren de boosdoener was. Het NT-kastje zat er al ten minste 6 jaar op en deze gaan schijnbaar vaak al veel sneller kapot. De modem was 2 jaar oud.

Nadat alles weer netjes is ingesteld hebben we die dag geen connectie onderbrekingen gehad.  Afgelopen weekend weinig thuis geweest dus sowieso niks gemerkt. Vandaag is de eerste echte test en tot op heden heb ik geen problemen gehad. 

 

Aangezien we vanaf de eerste dag dat we KNP hadden al wel eens hele korte onderbrekingen in de verbinding hadden, vermoed ik dat dit dan toch in het NT kastje heeft gezeten.  We hebben wel eerder een nieuwere modem ontvangen omdat de verbinding erg slecht was en wij toen nog met een experia box 8 zaten, maar dit maakte daarin geen verschil. Nu de eerste monteur bij het opnieuw aansluiten het NT kastje open heeft gehad en er een laserpen in heeft gestoken, is dat misschien de doodsteek van het kastje geweest. 

Hoe dan ook, Op dit moment lijkt alles goed te werken en met 6 uur online zonder onderbreking ben ik al weer een stuk gelukkiger. Het ticket staat nog een dag of 4-5 open en we zullen de komende dagen dus nog even wat extra opletten.

 

 

 

 

 


Dat lijkt mij heel goed om het nog een aantal dagen in de gaten te houden. Maar als ik het zo lees is het opgelost. Heel erg fijn. Met dank ook aan mijn collega en collega monteur. Top. 

Mocht het nou toch onverhoopt weer wegvallen hoor ik natuurlijk van je. 

Heb je andere vragen of iets anders, dan horen wij dat natuurlijk ook graag.