Skip to main content

Zal mijn verhaal in vogelvlucht schrijven. April 2022. KPN komt langs om te zeggen dat we glasvezel krijgen en vraagt waar we dan de aansluiting willen hebben. Op mijn vraag wanneer dit gaat gebeuren krijg ik als antwoord; over 6 weken of later. Rond juni komt een ploeg plotsklaps de straat open breken, tuin overhoop halen en niet alles netjes weer teruggelegd zoals het was. Vanaf de voorgevel laag een rol draad in de grond, dus die moest weer uitgegraven worden. Tuin maar laten liggen zoals het was. In september maar eens bellen wanneer de kabel naar binnen gebracht zou worden. Bij de helpdesk kreeg ik te horen dat ik bij KPN netwerk moest zijn. Na enig aandringen zou men mij toch laten weten wanneer er iets bekend zou zijn. Na 14 dagen een bericht dat men in november waarschijnlijk zou komen om de boel af te maken. Maar, het kon ook later worden, duidelijk antwoord, Toch maar zelf de tuin strak gemaakt. lag immers al maanden overhoop. In november kreeg ik bericht dat men de kabel naar binnen zou brengen. Gat in de tuin gemaakt om de kabel naar boven te brengen en weer werd het niet netjes achter gelaten. De heren wisten al dat het niet werkten maar daar zou iemand anders voor komen. In mijn ogen was het haastwerk. Monteur zou mij een iets langere kabel uit de auto halen maar hij moet tot op heden nog terugkomen. Na enkele dagen kwam een andere monteur voor de zaak in orde te maken. Maar helaas, er moest weer een andere monteur voor komen die kon meten. Zo heb ik (zes) 6 keer thuis moeten blijven voordat men erachter kwam dat er bij de voorgevel een knik in de kabel was gelegd. In beginsel had een link ontvangen voor het melden van klachten. Helaas werkte die niet meer. Uiteindelijk kreeg ik een link naar KPN netbeheer om mijn klacht te melden. Eindelijk na enkele weken bericht met excuses voor de late reactie. Men was druk en er was onderbezetting. Maar op 17 december hebben ze mijn klacht doorgezet naar Volker Wessels. Zou binnen 5 dagen bericht ontvangen. Helaas, maar weer eens mailen of ik mijn extra gemaakte kosten á € 11.67 kon ontvangen. Werk had ik inmiddels al zelf gedaan op mijn 71 jarige leeftijd. Men zou het weer doorzetten naar Volker Wessels. Weer niets vernomen. Maar weer mailen dat ik niets met Volker Wessels te maken had en aan KPN elke maand betaal. Ik had inmiddels wel een bloemetje of verwacht of een ander tegemoetkoming.  Ik citeer hier het laatste antwoord; Betreft de kosten kunnen wij van KPN Netwerk helaas niks voor u betekenen.  Mijn laatste verzoek is van 5 februari en daarna is het stil. Prachtig hoe KPN met klanten omgaat. Heb mijn leven lang nooit een andere aanbieder gehad. 

Hi @Hendrik23, jeetje ik snap dat je hier niet vrolijk van wordt. 😥 Ik kan me voorstellen dat het geen pretje is om een paar maanden met een tuin te zitten die overhoop ligt. Als je het dan weer herstelt, het weer een rommeltje wordt en je daarnaast vaak thuis moet blijven voor alle monteurs die langskomen dan is het logisch dat je er inmiddels wel klaar mee bent. 

Gezien dit bij de aanleg van glasvezel is gebeurd ben je bij KPN Netwerk wel bij het juiste adres. Zij leggen de glasvezel aan, hier op het forum werken we namens KPN de provider (waar je het abonnement afneemt). Als ik je bericht lees lijkt het erop dat zij voor de verdere afhandeling naar Volker Wessels verwijzen. Als ik de berichten op hun klachtenpagina zo lees dan staat er:

Ben je niet tevreden over onze werkzaamheden en wil je een klacht doorgeven? Dat kan. We horen graag wat er fout is gegaan zodat we dit voor andere bewoners beter kunnen doen. Ook denken we graag mee om een passende oplossing voor jou te bieden.

De ‘we’ lijkt mij hier te doelen op KPN Netwerk, dus ik wil je aanraden om toch nogmaals een klacht bij hen in te dienen. Zij horen dit netjes met je af te handelen. Ik vind het ook niet netjes dat de tuin zo overhoop is gehaald, zeker omdat bij de aanleg van glasvezel overlast en schade juist zoveel mogelijk voorkomen moet worden (dit staat ook onder het kopje ‘Hoe gaat de aanleg in mijn tuin?’ op de klachtenpagina). Ik hoop dat ze het inmiddels minder druk hebben en je klacht nu wel goed oppakken. 


Weer 2 weken verder. Had maar weer het bericht verzonden. Kreeg wel bericht terug; 

U ontvangt deze e-mail naar aanleiding van uw melding/contact met KPN-netwerk NL.

Wij hebben de melding in goede orde ontvangen en opgenomen in ons systeem.

Ik heb voor u nogmaals het verzoek gedaan om uw klacht op te pakken en contact met u op te nemen.

Wij hopen u hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien.

En toen was het weer stil. Er is een link om klachten te melden, maar zoals u ziet werkt deze niet. Misschien moet ik op de knieën gaan liggen bij KPN. Ben nu bezig vanaf december 2022. Hoe arrogant kun je zijn.  


Daar wordt inderdaad geen doorlooptijd genoemd, dus het kan even duren voordat dit verder op wordt gepakt. Je kunt ook altijd even bellen met KPN Netwerk (onderaan de pagina) om te vragen hoe het ervoor staat met de klacht en wat je mag verwachten qua reactietijd. 


Begin vorige week bezoek gehad van een medewerkers van Volker Wessels. Wist van niets, alleen dat ik een klacht had. Maar weer het hele verhaal verteld. Vond de gang van zaken ook niet netjes. Bood excuses aan en zou het op kantoor gaan bespreken. Daarna kreeg ik een mail van KPN netwerk met het verzoek om de case te sluiten. Volgens hun was alles opgelost. Heet volgens mij “communicatie". Afgelopen vrijdag maar antwoord op de e-mail gegeven. En nu is het weer stil. Op 17 november 2022 heb ik de klacht ingediend. De soap gaat verder.


Na vier maanden heb ik eindelijk een vergoeding gehad voor de aankoop van grind wat ik had gedaan. Jammer dat een klacht zo opgelost wordt. Helaas geen dankjewel voor deze zeer knullige gang van zaken.  


Knullig dat het zo lang heeft geduurd en je er zo vaak achteraan moest, maar fijn dat het nu wel is afgehandeld. De lente staat ook weer voor de deur, dus hopelijk kun je nu weer genieten van je tuin. 🌱