Skip to main content

Verhuizing van Arnhem (glasvezelverbinding bestaand) naar Oosterbeek (glasvezel op FTU aanwezig) aangevraagd op 30mrt23 voor verhuizing op 05mei23. Je zou denken ‘appeltje, eitje’. Mijn nieuwe appartement beschikt al sedert 2016 over glasvezel afgewerkt op FTU. 3 andere bewoners van hetzelfde complex hebben al KPN-glas vanaf de aanleg in 2016.

Ik hoefde mij alleen te concentreren op de fysieke verhuizing van m’n inboedel. Op 21apr23 schreef KPN Provider: “Wij regelen ondertussen de verhuizing van uw Internet met Interactieve TV en Bellen op 5 mei 2023. Hier hoeft u zich dus geen zorgen over te maken”. Inmiddels woon ik al 5 weken op mijn nieuwe adres en blijkt KPN niet in staat mij de gevraagde verbinding op bestaande FTU te leveren.

Er is in het verleden over soortelijk onderwerp al heel vaak geschreven en je zou denken dat het achter ons is lag??

Wat volgt: 2 à 3 keer per week telefonades met zowel Front Office als Back Office, schriftelijke correspondentie waarop niet wordt gereageerd. Wél verzocht Back Office om foto’s meterkast met FTU. Om KPN Netwerk te overtuigen van de aanwezigheid daarvan! En oh ja, minstens 4 keer óók gebeld met KPN Netwerk die mij steeds weer vertelde dat het hier om een Nieuwbouw case gaat??? Schriftelijke en mondelinge correspondentie met aannemer Volker Wessels liet mij weten dat het hier “nieuwbouw” betrof en dat het bij KPN Netwerk lag. Nou vraag ik je toch?
 

Vandaag vernam ik van Back Office dat er nu over-en-weer correspondentie is en dat het is geëscaleerd. Welnu, wat die escalatie ook mag inhouden, ik heb er geen vertrouwen meer in.
 

En, het wordt nóg gekker: ik ontvang op 04jun23 een mail met de mededeling dat ik snel het faktuuradres van mijn Internetaansluiting moet wijzigen, danwel een verhuizing daarvoor aanvragen, anders vervallen mijn (combinatie)kortingen. Het adres van het mobiele abonnement namelijk moet gelijk zijn. Ik heb 2 maanden abonnement vooruit betaald en ga straks nóg meer vooruit betalen (voorschieten).

Ik wacht nog 7 dagen en overweeg dan een Ziggo-pakket op proef voor 14 dagen. Als dat bevalt gaat KPN eruit, zowel Internet, interactieve TV en Bellen als Digitenne en het Mobiele abonnement.

Graag uw visie en advies

Met beste groet, Fred (77)

 

Dit gaat niet lekker zeg. Misschien kan @Ward_ hier iets over vertellen. 


Nabrander: Ik heb meermaals gesuggereerd simpelweg een monteur te sturen die een meting verricht vanaf het entrypoint (FTU) via evt. kabelverdeelkasten naar de node van de Wijkcentrale om het euvel te lokaliseren. Ahhhh, ….. men kan géén monteur sturen als er geen storing is…….


Ik kan zeker wel zien waarom dat wordt gezegd want dan staat er iets niet goed in de administratie denk ik. En wellicht kan ik helpen met het aanpassen.

Maar dan moet ik wel even wachten op een berichtje van een Webcare collega, die het adres kan zien in het profiel. @AlfredJohn Staat je adres ingevuld in je profiel hier op het forum? Zo niet: https://forum.kpn.com/settings/profile

Dit kan niemand zien, ook ik niet. Alleen de Webcare forummedewerkers zien dit.


Beste Ward, bedankt voor reactie. Mijn profiel op dit forum zojuist ingevuld…..


OK. Ik heb het adres ontvangen. 

In de administratie staat dit adres als “kabel in meterkast maar nog geen FTU”(geen grondplaat dus).

Dat betekent dat bestellen gewoon mogelijk is en dat is ook gebeurd. Op 30 maart heeft de aannemer van KPN Netwerk de opdracht ontvangen om deze alsnog af te ronden. Tot op de dag van vandaag is daar echter nog geen opvolging aan gegeven.

Dat laatste komt waarschijnlijk omdat het adres nog altijd vanuit een oud nieuwbouwproject niet is overgedragen aan Beheer. Alles voor dit adres komt bij de nieuwbouwaannemer die daar helemaal niet op ingesteld is. 

De klantenservice van KPN Netwerk kan gewoon een bericht sturen naar de aannemer (Volker Wessels) om dit af te ronden. Wellicht met een overbodig bezoek want er hangt blijkbaar wel een FTU, maar dan kan het in ieder geval afgerond worden. 

 

Ik zal voor nu proberen om contact te laten zoeken met de aannemer om dit op te pakken.


Beste,

Dat zou wel héél erg fijn zijn. Mij althans is dit na contact (schr. en tfn) met Volker Wessels niet gelukt.

grote groet 


We schrijven 14jun23 07:50 uur. Ik word gebeld door monteurs van Volker Wessels dat ze voor mijn deur staan om een meting te doen vanaf de FTU naar de wijkcentrale en om de verbinding tot stand te brengen. In ‘kopertermen’ noem je dat een KV (kruisverbinding) leggen! En dan te bedenken dat diezelfde dag de termijn zou verstrijken dat ik KPN aan de wilgen zou gaan hangen en over te gaan naar de concurrent Ziggo. De ‘Wet van Murphy’ was hier wel héél erg van toepassing.

Binnen 10 minuten was de verbinding tot stand gebracht en werd meteen mijn probleem, en dat van KPN, opgelost. En passant moesten ze nóg 3 aangeslotenen in mijn complex(je) vriendelijk vragen of men ook bij hen dezelfde meting mocht verrichten. En, ook daar werden registratiefouten van 7 jaar geleden opgelost.

Beste Ward_, ik denk heel sterk, dat mede dankzij uw meedenken en inzet, ineens meerdere problemen werden opgelost. Chapeau en bedankt hiervoor!

Grote groet, Fred (77)

 

 


Wat is dit forum toch een grandioze plek :’) Veel plezier met je mooie verbinding @AlfredJohn 


@Ward_ ? Ik ben niet zo bedreven met de tekens op dit forum, maar bovenstaande is m.n. aan u gericht. Dank!


@Ward_  bovenstaande complimenten zijn aan jou gericht, weer zeer verdiend.


Geen dank… Ik moet er eerlijk bij zeggen dat deze “case” ook al via andere wegen bij de betreffende projectleider was beland dus hopelijk heeft mijn bemoeienis dat nog iets versneld. 

Maar sowieso: fijn dat het is opgelost!


Topper @Ward_! Bedankt voor je hulp. 💚 De rest van de community ook! 

Fijn dat alles geregeld is en bedankt voor het terugkoppelen @AlfredJohn. Geniet van je verbinding en maak hier gerust weer een topic aan als je in de toekomst nog ergens vragen over hebt!