Skip to main content

Helaas tijdens het bezig zijn in de tuin de glasvezelkabel langs het huis geraakt. Nu vertelde kpn dat er een monteur langs zou komen, helaas is er nog niemand geweest en zitten wij nog steeds zonder tv en internet. Weet iemand hoe of waar je kan achterhalen wanneer ze langskomen? 

Lag die glasvezelkabel IN jouw tuin blijkbaar niet in een mantelbuis @Dy. ?

 


Klopt. Deze kabel kwam uit de muur zonder mantelbuis 


Lag die glasvezelkabel IN jouw tuin blijkbaar niet in een mantelbuis @Dy. ?

 

Wordt tegenwoordig direct onder de steen zonder mantel gelegd…


Wordt tegenwoordig direct onder de steen zonder mantel gelegd…

In de stoep inderdaad @SaltyBart maar in de tuin via een mantelbuis, althans, zo is het bij mij gebeurd in 2021.


Wordt tegenwoordig direct onder de steen zonder mantel gelegd…

In de stoep inderdaad @SaltyBart maar in de tuin via een mantelbuis, althans, zo is het bij mij gebeurd in 2021.

Bij ons is het afgelopen jaar zo de tuin in gerold, zonder enig bescherming. Nu weet ik waar het ligt, maar eventuele nieuwe bewoners in de toekomst weten dat allemaal niet en ga je er zo doorheen mochten ze gaan scheppen.


Een glasvezel zelf is maar een mm dik ofzo. Alles wat die dikker is kan je dus beschouwen als "mantel". Wat bij ons in de tuin ligt is volgens mij 16 mm dik. Lijkt me dat je daar behoorlijk je best voor moet doen om daar door te komen. 

... helaas is er nog niemand geweest en zitten wij nog steeds zonder tv en internet. Weet iemand hoe of waar je kan achterhalen wanneer ze langskomen? 

Ik kan me niet voorstellen dat er vandaag nog iemand langs komt. Zal wel volgende week worden.


De glasvezelkabel zoals die in de meterkast afgemonteerd wordt is 6,5 mm dik, de mantelbuis die in de tuin ligt is 21,5mm dik @Nick83 , eerst wordt er een gat 'geschoten', dan de mantelbuis er doorheen tot aan de huismuur en dan de eigenlijke kabel door de mantelbuis heen tot aan de huismuur.

Ik heb nog wat kabel en mantelbuis in de schuur liggen en even nagemeten.

 

 


Ok. 21,5 mm kan ook wel 😁 ik heb het niet nagemeten. 


Wanneer is het gebeurd?

 


Hoi @Dy. Weet je al meer? 


Hoi @Erwin van KPN 

Nee, we hebben helaas nog niks gehoord!


Ik wil graag even meekijken of het allemaal wel goed gaat. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

(op het forum heb je geen direct contact.  Met een situatie als deze is mijn advies sowieso om er achteraan te bellen. )

 


@Erwin van KPN inmiddels hebben wij opnieuw contact gehad en is het geregeld. Morgen komen er monteurs langs om het hopelijk te repareren