Skip to main content

Goedemorgen,

 

Gister kwam er een monteur langs om het internet aan te sluiten in mijn nieuwe huurwoning.

Echter kwam hij bij het aansluiten erachter dat de glasvezelkabel afgebroken was in het glasvezelkastje, in de meterkast. Waarschijnlijk gebeurd tijdens het vertrek van de vorige bewoner/bewoonster. 

Nu moet er een monteur langskomen om dit te lassen, en gaat er waarschijnlijk een rekening komen hiervoor. Ben ik als nieuwe klant nu de sjaak? Hoop het niet toch? Ik las namelijk dat dit dure reparaties zijn, en ik ben eerlijk gezegd niet echt in de stemming om te betalen voor iets waar ik niks mee te maken heb gehad. Neem aan dat als je in een woning trekt, je niet gaat kijken of je glasvezelkabel nog heel in het kastje zit.

Hoor graag hoe dit proces nu verder gaat. 

Mvg. Brandon

 

 

Dit is het forum van de provider KPN, die gaan niet over het glasvezelnetwerk.
Je zou het dus beter voor kunnen leggen aan KPN Netwerk 

Maar heel waarschijnlijk ga jij er een rekening van krijgen inderdaad.
Als je die krijgt dan moet je het zelf met de vorige bewoners gaan oplossen.


Meestal doen ze daar niet zo moeilijk over. en wordt het gratis gedaan. 

het moet dan wel om een nieuwe aansluting gaan of verhuizing. 

 

vraag ook spoecifiek of er kosten gerekend worden voordat de monteur aan de slag gaat. 

want meestal moet je daarvoor handtekening zetten

 


Hoi @Brandon1411 . Welkom op het forum.

Ik snap je zorgen en het zou zeer goed kunnen dat er kosten gerekend worden. De kabel plus het eindpunt zijn eigendom van KPN en daar had de vorige bewoner dus af moeten blijven. Je kunt de kwestie het beste voorleggen aan KPNNetwerk.

Wellicht kun je nog in gesprek met de verhuurder ? Als het klopt dat de vorige huurder dit gedaan heeft lijkt het me ook iets wat de verhuurder op die persoon kan verhalen.