Skip to main content

In mijn nieuwe woning is de situatie als op deze foto: glasvezelkabel komt binnen, maar is nog niet verbonden met het kastje.

  • Kan / mag ik dat zelf doen? - of:
  • Is er een andere manier om de aansluiting te versnellen?
  • Heeft het zin om nu een internetv abonnement af te sluiten bij een andere provider dan KPN? - in dat geval:
  • Hoe weet ik zeker dat de aansluiting dan gerealiseerd is vóórdat de eerste abonnementskosten in rekening gebracht worden?
  • Andere opmerkingen / suggesties? Graag!

Alvast veel dank, Jack C.

Hallo @AP24 via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer cde status van je aansluiting zien.

Als daar staat dan de aansluiting klaar is en je een provider kunt kiezen, kun je bij een provider van jouw keuze een abonnement afsluiten en een installatiemonteur zal dan  bij jou thuis de nodige apparatuur installeren.

Je mag er niet zelf aankomen, is onderdeel van de netwerkstructuur van de betreffende eigenaar.

Net als bij de gas-, licht- en watermeter moet je daar ook van afblijven.

Succes.

 


Ik vertrouw er toch niet helemaal op.

Vermoedelijk gaat het zo: ik sluit een internetcontract af bij een provider.

Die stuurt mij een installatiepakket met een doe-het-zelf-gebruiksaanwijzing (die je mogelijk ook nog online moet raadplegen!)

Ik kan niks doen, want ik mag die kabel niet aanraken.

Abonnement loopt, dus kosten worden in rekening gebracht.

Provider biedt een monteur aan huis aan voor een slordige € 79,-.

Wie kan dit doemscenario voor mij geloofwaardig weerleggen?


Ik moet even het plaatje compleet hebben, @AP24 . Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Seintje.

 

Maar je hebt zeker gegevens nodig van het nieuwe adres? 😉

Welnu, postcodecheck bij Online ingevuld. Ja hoor, glasvezel (dat wist ik dus al). Duidelijk gezegd dat kabel nog niet is aangesloten op kastje. Geen probleem, KPN maakt dat in orde als ik een abonnement afsluit. Gedaan. Inmiddels begrepen dat het minimaal september wordt en zelfs dat is niet zeker. 😞


Bij Online? Dan zal @Erwin_ niets voor u kunnen doen. Dan moet dit via Online opgelost worden.


Ik zie dat je op het adres wat in je profiel hebt staan een mooi snelle glasvezel verbinding hebt.  

Ik heb inderdaad de gegevens van je nieuwe woning nodig. Kun je die ook in je profiel zetten? (doe maar het vrije veld onderin). Geef je mij daarna een seintje?

Als we het over online.nl hebben op het nieuwe adres, dan kan ik, zoals @Nick83  al aangeeft, niks voor je betekenen. 


Dus jij bent van KPN de provider, niet van KPN de netwerkbeheerder? Nou ja, dan hoef ik ook mijn nieuwe adres (in Maastricht) niet te delen. Geeft niet, bedankt voor het meekijken en reageren!


Ik moet even het plaatje compleet hebben, @AP24 . Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 

Kan ik op basis van onderstaand bericht mijn contract bij Online niet ongedaan maken en overstappen naar KPN, zodat jij wel iets voor mij kunt betekenen?

 

"Vanuit KPN hebben wij het bericht gekregen dat het niet lukt om jouw internetabonnement voor Glasvezel 50 Mb/s op de eerder verwachte leverdatum op te leveren.

KPN heeft laten weten dat op 13-11-2023 een nieuwe datum bekend wordt gemaakt waarop je internetabonnement wordt geleverd."


Hallo @AP24 dat kunnen wij hier op het KPN-forum niet weten.

Dat moet je met Online.nl overleggen.

 


Maar voor iedereen die de postcodecheck gebruikt en hier leest, dit zegt dus helemaal niks, nada, noppes:

 

Goed nieuws! Er is glasvezel beschikbaar

Wil je gebruik maken van glasvezel? Dan heb je een glasvezelabonnement nodig. Dat sluit je af bij een provider. Heb je een glasvezelabonnement afgesloten? Dan nemen we contact met je op voor de werkzaamheden die nodig zijn in en rondom je huis. Onze werkzaamheden zijn kosteloos. 

XX, Maastricht


Ik moet even het plaatje compleet hebben, @AP24 . Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 

Kan ik op basis van onderstaand bericht mijn contract bij Online niet ongedaan maken en overstappen naar KPN, zodat jij wel iets voor mij kunt betekenen?

 

"Vanuit KPN hebben wij het bericht gekregen dat het niet lukt om jouw internetabonnement voor Glasvezel 50 Mb/s op de eerder verwachte leverdatum op te leveren.

KPN heeft laten weten dat op 13-11-2023 een nieuwe datum bekend wordt gemaakt waarop je internetabonnement wordt geleverd."

Je bent uiteraard van hart welkom bij KPN.  Maar ik moet wel eerlijk zijn:  Als de netwerkbeheerder die verbinding nog niet gereed gemeld heeft, loop je bij ons tegen hetzelfde aan. 

Zet anders je postcode + huisnummer van die nieuwe woning even in je profiel en geef mij een seintje.