Skip to main content
Beantwoord

Glasvezelkabel ligt niet waar hij is afgetekend

• March 9, 2025
  • 6 reacties
  • 118 keer bekeken

Hi,

Wij hebben een aantal weken geleden een nieuw huis gekocht en daarbij hebben wij een abonnement bij KPN internet en tv aangeschaft. Toen de KPN monteur (na veel heen een en weer bellen, al langs te zijn geweest zonder iets te ondernemen enĀ een keer afzeggen van de vervolgafspraak) voor de tweede keer kwam kon hij de glasvezelkabel niet vinden. Hij liet mij een tekening zien waar hij zou moeten liggen, maar hij heeft het hele gebied gezocht en hem niet kunnen vinden. De monteur gaf vervolgens aan dat het erop lijkt dat de aannemer die initieel de kabel had moeten leggen dit niet heeft gedaan. In ieder geval niet goed heeft getekend. De monteur zou ervoor gezorgd hebben dat de aannemer binnen 2 dagen met ons contact op zou nemen voor een afspraak.Ā Dit is echter niet gebeurd en een week later nog steeds niet.Ā Wij vroegen destijds al om de gegevens van de aannemer zodat we dit voor konden zijn, maar dat kon ons niet worden gegeven… Nu proberen we alsnog contact te krijgen met de aannemer via KPN, echter worden we van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug. Zelfs wordt nu gesteld dat de aannemer al geprobeerd heeft onze woning aan te sluiten, maar dat dit niet is gelukt (dit krijgen wij per mail, want ondanks terugbelverzoeken worden wij niet teruggebeld). Er is alleen niet eens contact geweest met die aannemer… Daarnaast zouden we nu een haalbaarheidsonderzoek moeten doen wat minimaal 3 maanden zal duren?!?! We zitten nu geheel zonder internet, watĀ ervoor zorgt dat nog eens 3 maanden voor ons echt te lang duurt. Ik wil graag weten waar we moeten wezen om alsnog geholpen kunnen worden?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Glasvezelkabel aanleg, welkom op onze community! Wat een gedoe zeg, het is natuurlijk de bedoeling dat zoeits in 1x goed gaat.

Voor alles over de aanleg zul je eigenlijk bij de netwerk afdeling moeten zijn, ik ga er vanuit dat zij je wel in contact kunnen brengen met de aannemer. Informatie daarover kun je vinden op Netwerk.kpn.comĀ Het lijkt me dat zij hier wel iets van een procedure voor moeten hebben.

We hebben hier ook een handig artikel over:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• March 9, 2025

Heb je een aansluiting via mijnaansluitng.nl aangevraagd?Ā 

Is Ziggo beschikbaar?Ā 

• Heb je een aansluiting via mijnaansluitng.nl aangevraagd?Ā 

Is Ziggo beschikbaar?Ā 

Ā 

• Bedankt voor je reactie!
    Nee, we hebben nog geen aanvraag ingediend via mijnaansluiting.nl want de kabel zou er volgens de tekeningen van KPNĀ al moeten liggen.
    Eigenlijk hoop ik voornamelijk dat we in contact gebracht kunnen worden met de aannemer die de tekening heeft gemaakt en al de glasvezelkabel in ons voortuin zou moeten hebben gelegd. Zij zouden mijn inziens de kabel daar moeten leggen waar zij hem ook hebben getekend. Wellicht weten zij ook meer (ligt hij ergens anders dan afgetekend; waarom is het zo afgetekend zoals het nu is etc.). Ook omdat wij het idee hebben dat KPN nog niet alles heeft gedaan wat ze zouden kunnen doen, hopen wij ook dat we via hen verder kunnen komen.

• March 9, 2025

Dan denk ik dat je dat gewoon nog moet doen. Of er wel of niet een kabel onder de grond ligt heb jij niets mee te maken. Voor een nieuw gebouwd huis moet gewoon altijd een nieuwe aansluiting aangevraagd worden via mijnaansluitng.nl.Ā 

Dan denk ik dat je dat gewoon nog moet doen. Of er wel of niet een kabel onder de grond ligt heb jij niets mee te maken. Voor een nieuw gebouwd huis moet gewoon altijd een nieuwe aansluiting aangevraagd worden via mijnaansluitng.nl.Ā 

Hi marlon, echter is het geen nieuw gebouwd huis, alleen net gekocht. Sorry voor de verwarring.

• March 10, 2025

Ok. Dan is mijnaansluitng.nl uiteraard niet van toepassing šŸ‘

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 11, 2025

Hoi ​@Glasvezelkabel aanleg, welkom op onze community! Wat een gedoe zeg, het is natuurlijk de bedoeling dat zoeits in 1x goed gaat.

Voor alles over de aanleg zul je eigenlijk bij de netwerk afdeling moeten zijn, ik ga er vanuit dat zij je wel in contact kunnen brengen met de aannemer. Informatie daarover kun je vinden op Netwerk.kpn.comĀ Het lijkt me dat zij hier wel iets van een procedure voor moeten hebben.

We hebben hier ook een handig artikel over: