Skip to main content

Vanaf vanochtend 9 uur zijn er mensen bij mij aan het werk om de KPNĀ glasvezelkabel naar mijn woning te brengen maar daar heb ik helemaal niet om gevraagd/geen toestemming voor gegeven. Aanvankelijk dacht ik dat het medewerkers van de gemeente waren die straatputten aan het controleren waren maar toen ik ze bij mijn voordeur bezig hoorde ben ik gaan vragen wat ze aan het doen waren. Ze spraken geen Nederlands en alleen de voorman gebrekkig Engels en de bestrating lag er tot aan mijn voordeur toch al gedeeltelijk uit dus heb ik ze hun gang maar laten gaan. Ik heb nog wel aangegeven dat ik hier niet om gevraagd heb en dat ik het niet netjes vond dat zij op mijn privĆ©-pad aan het werk waren zonder mijn weten/toestemming. De voorman gaf toen aan dat hij van KPN kwam en opdracht van zijn ā€œbossā€ had gehad. Heel vervelend dit.

Uiterst vervelend natuurlijk šŸ˜ž Maar is dit een vraag of een mededeling?


Dat is niet de bedoelingā€¦Ā Er is ook niemand vooraf bij u geweest om de plek van de aansluiting te bespreken en daarbij de toestemming af te handelen?

Of kan het zo zijn dat u in een huurwoning woont? In dat geval is het namelijk de eigenaar die toestemming moet geven voor het stuk naar de woning (de tuin) en de huurder kan/mag toestemming geven voor de aansluiting in huis achter de voordeur.


Nee, er is vooraf niemand geweest voor de plek van de aansluiting of toestemming en de woning is gewoon mijn eigendom.


Natuurlijk hartelijk dank voor uw reactie op persoonlijke titel. Waar moet ik een dergelijke klacht melden dan? Weet u dat misschien?


Niet netjes dat je geen bericht(en) hebt gekregen.

Glasvezel aansluiting i.i.g. binnen laten brengen. Dat is sowieso goed voor de waarde van je woning.

Verder: als je nu kpn hebt zal uiterlijk 3 jaar na de aanleg van glasvezel sowieso het koperdraadnetwerk uitgezet worden. Dan moet je tĆ³ch van de glasvezel gebruik gaan maken.

Omzetting van je kpn abonnement van koper (DSL) naar glas (FttH) is gratis. Maar dat kan niet zonder dat ze (even) in je woning zijn ook. Zowel voor het aanbrengen van het aansluitpunt (FTU) als later nog het activeren ervan als je van DSL naar FttH gaat. Daar komt dan een monteur voor.


Hartelijk dank voor uw bericht, dat is dan ook maar weer duidelijk. Maar ik heb internet en tv van Ziggo. Maakt verder niet uit. Het zit er nu in, maar bijzonder is deze gang van zaken wel toch?


Is inderdaad raar en ze mogen dat niet zomaar zonder toestemming doen.Ā 

Hoe zit het met de buren? Hebben die wel vooraf bericht gehad of werden die net zo verrast als u?Ā 


Ik zal dat vragen zodra ze thuis zijn. Voor nu iedereen hartelijk dank voor de reacties.


Hoi @Sandra SchaafsmaĀ en welkom op ons forum!

Ik had je vanuit KPN als provider zijnde graag tot in details willen uitleggen hoe het zit met de aanleg van het fysieke netwerk, alleen om eerlijk te zijn heb ik daar niet de nodige kaas van gegeten. Ik ga jou daarom ook doorverwijzen naar de aannemer KPNnetwerk.nlĀ Zij kunnen jou alles uitleggen hoe het verder in zijn werk is gegaan en verder zal gaan.