Skip to main content

Beste,

 

Op 10-11 zou bij ons de installatie van KPN plaatsvinden waarbij wij op het glasvezelnetwerk aangesloten zouden worden. Het team ging onverrichter zaken weer weg omdat blijkbaar de netwerkbeheerder de aansluiting op de oprit niet rechtstreeks naast de kelder had geplaatst waar hij moet komen. Dit lag blijkbaar bij de netwerkbeheerder. Die zouden volgens deze installateurs binnen 4-6 uur contact opnemen om een afspraak te plannen en dat in orde te maken. Tot op heden heb ik daar nog niets van gehoord. Wel van KPN (zelf?) dat ze op 29-11 langs komen. Ik vraag me af of dit nu het verplaatsen van de kabel buiten is of de daadwerkelijke aansluiting. In dat laatste geval maak ik me zorgen of de netwerkbeheerder wel voor die tijd alles in orde maakt zodat de afspraak deze keer wel succesvol kan zijn.

Ik hoor graag of jullie me kunnen helpen!

 

Groet,

Jan

Het snelst heb je antwoord als je de netwerkbeheerder belt. Kijk op kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens.  Je kunt natuurlijk wachten op een moderater maar dan ben je zomaar twee dagen verder. 


Beste,

 

Gisteren heb ik30 minuten in de wacht gestaan bij de netwerkbeheerder om vervolgens te horen dat ze niet op de hoogte waren gesteld dat de kabel verlegd moest worden, terwijl KPN wel een nieuwe afspraak plant op 29-11 a.s. om alles aan te sluiten. Dit geeft me geen goed gevoel dat er onderling afgestemd is/wordt.

Uiteindelijk gaf de netwerkbeheerder aan dat er tussen gisteren en de komende 4 weken iemand langs gaat komen die de kabel gaat verleggen. Toen ik vroeg of ik daar een datum van terug kon krijgen of een notificatie bleek dit niet ondersteund te worden door het systeem. De enige manier om dan (zelf...) KPN te informeren of die 29ste dan wel uit gaat komen is om naar de tegels in de oprit te gaan kijken of de netwerkbeheerder is langs geweest en daadwerkelijk de kabel heeft verlegd. 

Deze werkwijze en ervaringen geven me tot nu toe jammer genoeg weinig vertrouwen en zorgen er voor dat ik zelf een soort van projectmanager aan het spelen ben om alles in goede banen te leiden. Dit leidt wel tot twijfel of ik de juiste keuze heb gemaakt...


We hebben het hier over twee totaal verschillende bedrijven. Kpnnetwerk.nl en kpn de provider.  De provider zal niet eerder aan kunnen sluiten voor kpnnetwerk.nl de verbinding heeft opgeleverd. Hetzelfde zou zijn gebeurt als je een andere provider had gekozen. Normaal gesproken gaat het allemaal vanzelf maar duurt het wel langer.


 

We hebben het hier over twee totaal verschillende bedrijven. Kpnnetwerk.nl en kpn de provider.

Allemaal leuk en aardig, maar het is niet het werk van een klant om, zoals hij het zelf noemt,
"als een soort van projectmanager" te moeten optreden.

Onbegrijpelijk dat providers en netwerkbedrijven in al die jaren dat ze met elkaar moeten samenwerken, dat kennelijk niet lukt om dat fatsoenlijk zelf voor elkaar te krijgen.


Helemaal eens Joep!


Ik ken niet alle in en outs natuurlijk maar we  zien hier vaak dat mensen "ongeduldig" zijn en zelf afspraken gaan maken met een provider om glasvezel aangesloten te krijgen terwijl de netwerkbeheerder dan nog niet klaar is. Of dit bij TS ook het geval is weet ik natuurlijk niet.


Ik ken niet alle in en outs natuurlijk maar we  zien hier vaak dat mensen "ongeduldig" zijn en zelf afspraken gaan maken met een provider om glasvezel aangesloten te krijgen terwijl de netwerkbeheerder dan nog niet klaar is. Of dit bij TS ook het geval is weet ik natuurlijk niet.

Inderdaad. Vaak is men zelf gewoon heel ongeduldig. 


Heeft niets met ongeduld te maken.

Men komt afgesproken toezeggen niet na (terugbellen), en onderlinge communicatie is er kennelijk ook niet als bij contact met de netwerkbeheerder men aangeeft "niet op de hoogte te zijn gesteld" door KPN.  Gewoon incompetentie en slechte organisatie in de onderlinge samenwerking van ISP en netwerkbeheer en communicatie naar de klant toe.


Hoi @Jan1972 . Welkom op het forum.

Dit soort situaties komt uiteraard vaker voor.  Het proces is:  Onze monteur ziet dat hij z'n werk niet kan doen en maakt een melding voor KPNNetwerk. 

De order blijft dan in de wacht staan en wij acteren pas weer als we een seintje van KPNNetwerk hebben gekregen dat alles is gerepareerd. Wij hebben op dat moment geen invloed op doorlooptijden.  Dit is allemaal afhankelijk van de agenda's van de aannemers en in sommige gevallen zijn er ook vergunningen van de gemeente mee gemoeid. 

Helaas loopt dit proces niet altijd vlekkeloos. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik wil graag even meekijken.


Heeft niets met ongeduld te maken.

Men komt afgesproken toezeggen niet na (terugbellen), en onderlinge communicatie is er kennelijk ook niet als bij contact met de netwerkbeheerder men aangeeft "niet op de hoogte te zijn gesteld" door KPN.  Gewoon incompetentie en slechte organisatie in de onderlinge samenwerking van ISP en netwerkbeheer en communicatie naar de klant toe.

Als jij een wasmachine koopt en er is geen wateraansluiting dan verwacht jij dus dat de leverancier van de wasmachine de wateraansluiting voor je regelt of dat hij contact houdt met de loodgieter die de wateraansluiting verzorgd.


Bedankt @Erwin_ ! Ik heb mijn profiel aangevuld zodat je mijn gegevens hebt en fijn dat je even mee wilt kijken. Wordt gewaardeerd!

 


Als jij een wasmachine koopt en er is geen wateraansluiting dan verwacht jij dus dat de leverancier van de wasmachine de wateraansluiting voor je regelt of dat hij contact houdt met de loodgieter die de wateraansluiting verzorgd.

Totaal verkeerd voorbeeld.
Je vergelijkt de aankoop van een “randapparaat” met de levering van water. Zijn twee verschillende dingen die los van elkaar staan, ondanks een wasmachine water verbruikt, stroom en wasmiddelen.

Als je echter gewoon "water” geleverd wilt krijgen, zal dat via een waterleidingnet moeten worden aangevoerd.  Net zoals stroom over een stroomnet, gas over een gasnet, en internet over een internet netwerkstructuur. Een structuur in het openbare domein “tot aan je huis” met een eindaansluiting.
Onlosmakelijk met elkaar gerelateerde zaken.

Ondanks “mogelijk” gescheiden bedrijven (in het geval van KPN en Ziggo feitelijk niet eens), is het niet meer dan normaal dat er een zodanige wisselwerking is tussen die bedrijven, dat ze dat organisatorisch gewoon in goed overleg met elkaar afstemmen en communiceren naar de klant.
En taken die ermee gemoeid zijn en toezeggingen die worden gedaan, als zodanig nakomen !!


@Jan1972 : De verwachte datum dat KPNNetwerk klaar is, is inderdaad 29-11.  Mocht dat niet gehaald worden zal een monteursafspraak automatisch gecanceld worden.

Jouw Ziggo diensten zullen gewoon doorlopen totdat de KPN aansluiting is opgeleverd.  Mocht er toch een mailtje van Ziggo komen met een einddatum terwijl jij nog geen glasvezel hebt, trek dan zo snel mogelijk aan de bel bij Ziggo. (helaas heb ik dit proces wel eens in de soep zien lopen, vandaar).

Ik zal er niet omheen draaien: Die 29-11 is zeker geen garantie. We zijn afhankelijk van KPNNetwerk en wij gaan (helaas) niet over hun planning en agenda. 

 


Bedankt @Erwin_ ! Ik zal het in de gaten houden.


Goedemorgen @Erwin_ ,

 

Inmiddels heeft KPN (netwerk) ons bezocht. De glasvezelkabel in de oprit is verlegd. Ze hebben door de muur naar de kelder geboord en daar wat hardware aangesloten (nog niet op stroom aangesloten).

Ik zou verwachten dat ik nu een bericht van KPN zelf ga ontvangen dat er iemand langs komt om het modem & televisie aan te sluiten, Ziggo af te sluiten en KPN te activeren. Zou jij eens kunnen kijken of dat op de planning staat?

Daarnaast nog een vraag: omdat we eigenlijk al in november gepland over zouden stappen hebben we nog voor €15 een Ziggo sport abonnement genomen. Dit was om Formule 1 te kunnen blijven kijken. Dat heeft nu na aankomende zondag 12 december geen zin meer. Gaat KPN dit voor haar klanten die na zondag worden aangesloten dan automatisch veranderen naar ViaPlay? Anders heb ik dadelijk een half jaar een Ziggo sport abonnement waar ik niets mee ga doen.

Alvast dank weer voor jouw reactie!

Groet,

Jan

 


@Jan1972  Ik probeer je even te bellen. Ik bel afgeschermd. Mocht je in de gelegenheid zijn, ik doe straks nog even weer een poging.


Hi @Erwin_ ,

 

Super fijn dat je even belde! Ik zat helaas in een zakelijke Teams meeting dus kon niet opnemen.

Inmiddels ben ik uit meeting en kan ik weer opnemen.

 

Probeer jij het nog een keer?

 


Fijn dat we elkaar hebben gesproken. Morgen komt de installatiemonteur bij jou langs. 

Je hebt nu een aanbieding: 6 maanden gratis Ziggo sport. Die gaat dus morgen in.  Gewoon lekker laten lopen en tegen de tijd dat de 6 maanden er op zit kun je die heel gemakkelijk via MijnKPN opzeggen.   Voor jou als F1 liefhebber is dit topic wel interessant. Hier kun je de ontwikkelingen bijhouden:

 

 


Daarnaast nog een vraag: omdat we eigenlijk al in november gepland over zouden stappen hebben we nog voor €15 een Ziggo sport abonnement genomen. Dit was om Formule 1 te kunnen blijven kijken. Dat heeft nu na aankomende zondag 12 december geen zin meer.

 

Je hebt nu een aanbieding: 6 maanden gratis Ziggo sport. Die gaat dus morgen in.

M.b.t. de Formule 1 races is dat sowieso voor iedereen in heel Nederland al gratis te bekijken.

https://nl.motorsport.com/f1/news/formule-1-abu-dhabi-2021-gratis-ziggo-nederland/6862856/

https://www.ziggosport.nl/