Skip to main content

In ons nieuwe appartement is een glasvezelkastje aanwezig, maar ik kan bij KPN geen glasvezel aanvragen. Waar gaat het niet goed?

 

Misschien is het netwerk nog niet klaar? Kunt u helemaal geen internet aanvragen bij KPN?


Dank u wel voor uw reactie. Ja, ik krijg het bericht dat “Standaard internet beschikbaar op jouw adres. Nog geen glasvezel”. Nou wij hebben een nogal typisch huisadres, ik ben bang dat het daardoor mogelijk fout gaat?


Misschien kunt u contact opnemen met KPN Netwerk NL. (even googelen) Of misschien wil @Ward_ hier even naar kijken. Die werkt daar.

Hoe lang staat het huis er al? Is er überhaupt wel een blauwe telefoonkabel binnen gebracht?


Het is een pand van de Belastingdienst geweest dat getransformeerd is tot een appartementengebouw van 200 appartementen. Ik heb nog geen enkele kabel gezien ;-)


Misschien kunt u contact opnemen met KPN Netwerk NL. (even googelen) Of misschien wil @Ward_ hier even naar kijken. Die werkt daar.

Hoe lang staat het huis er al? Is er überhaupt wel een blauwe telefoonkabel binnen gebracht?

@Hallow stuur me maar even een PB met het adres.

@Nick83 blauwe telefoon kabel lijkt me niet handig met glasvezel. De FTU met kabeltje (die witte) hangt er wel.


Bedankt voor uw hulp! Ik ben zo vrij geweest om meneer / mevrouw @Ward_  -- met toestemming -- direct te benaderen.

Met vriendelijke groet,

Paul


@Nick83  (en aan Webcare):

Adres gecheckt en in de database van KPN Netwerk NL staat alles goed. Al sinds 30 april 2020 opgeleverd.

Geen problemen bekend in de PoP bij KPN Wholesale.

Adres in de FPI checker ook gewoon bekend als FttH.

En ook bij twee niet KPN-providers wel gewoon bestelbaar (T-Mobile en Tweak).


Heel hartelijk bedankt voor uw moeite meneer / mevrouw @Ward_, dat wordt zeer op prijs gesteld. Ik ga de KPN bellen: als dat geen succes heeft dan maar eens de concurrenten proberen.

Met vriendelijke groet,
Paul


Net gebeld met KPN Klantenservice, kan niets in zijn systeem over glasvezel op dit adres vinden. Schuift me uiteindelijk door naar de verhuisdesk: die kunnen me nog minder helpen. Jammer dat dit zo knullig gaat. Als alle 200 appartementen initieel naar KPN wilden, maar dat niet voor elkaar krijgen, ben je in een klap wat klanten kwijt.


@Ward_ bedankt voor het uitzoekwerk!

@Hallow ik ga hier achteraan, het zou van de zotte zijn als alles gereed is maar je door een ‘computer says no’ situatie niet kunt bestellen :thinking: Kom er op terug als ik meer weet!


Goedemorgen @Maja_ , Dat zou geweldig zijn: het liefst blijf ik klant van KPN. 

Ik zag dat via https://www.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking er op mijn adres wel glasvezel abonnementen van KPN aangeboden worden. De link loopt echter dood.

Met vriendelijke groet, Paul


Dat hebben wij ook het liefst natuurlijk :blush: Ik hoop dan ook dat ze snel de vinger op de zere plek weten te leggen zodat je alsnog kunt bestellen!


Hi @Hallow, ik stuur je even een privébericht met een aantal vragen over je adres!


Hoi @Maja_ , Ik heb je net een bericht terug gestuurd met de juiste adresgegevens: wat je noemde is mijn huidige adres, maar we gaan in januari 2021 over naar een nieuw appartement. Op dat adres gaat het fout. Zie de foto hierboven waar ik deze discussie mee startte: dat geeft duidelijk aan dat er glasvezel aangesloten is.
Met vriendelijke groet,
Paul


Dit zag ik vanavond nog: 

 


Dit zag ik vanavond nog: 

 

Vermeld geen persoonlijke gegevens zoals je adres of telefoonnummer. Wat je hier opschrijft is na plaatsing voor iedereen zichtbaar

 

Heb je dit wel gelezen? Want je adres staat in beeld….


Je hebt gelijk @soundwork , ik kan het echter niet meer weghalen.


Ik heb 'm uit je screenshot verwijderd @Hallow en heb nu navraag gedaan over het juiste adres!


Hoi @Maja_ ,
Dat weghalen is grote klasse van je, hartstikke bedankt! Het zat me toch wel een beetje dwars dat ik daarmee niet verstandig geweest ben.

Fijn dat je verder gaat met het probleem.

Tot ziens, Paul


Graag gedaan hoor :blush: Ik verwacht in verband met kerst pas begin volgende week reactie, in tussentijd fijne dagen gewenst!


Jij ook een fijne Kerst en een gezond en gelukkig Nieuwjaar toegewenst!


Ik heb het weinig bevredigende antwoord ontvangen dat op dit adres geen glasvezel aanwezig is (goh). Daar moet ik dan wel eerlijk bij zeggen dat ik nu reactie heb gehad van een andere collega, aangezien degene die al bekend is met dit verhaal vakantie heeft. Ik heb deze 'vervangende’ collega nu even het hele verhaal verteld zodat duidelijk is dat dit geen normale situatie betreft en gevraagd of ze er weer even tot op de bodem in willen duiken! 


Misschien levert kpn geen diensten op dit netwerk, maar andere providers wel. Wat zegt bijvoorbeeld internetten.com?


Hoi @Maja_ ,

Wat fijn dat je zo volhardend bent! We wachten af.

Beste @HGD : bedankt voor je tip, maar de website waar je naar verwijst is een Turkse website: bedoelde je dat? Na wat proberen kom ik bij internetten.nl: dat geeft aan dat Oxxio, Youfone en CheapConnect op mijn adres glasvezel aanbieden met een downloadsnelheid van 500Mbs, Youfone zelfs 1Gbs. Dus dit helpt me zeker HGD! Als ik echter doorklik om te bestellen gaat het bij alle partijen mis.

Fijne avond alvast. Een gezond en gelukkig Nieuwjaar!


We zijn een stapje verder @Hallow :blush: Ze hebben het nu in onderzoek en gaan er voor zorgen dat glasvezel wel te bestellen gaat zijn als ze concluderen dat het verkeerd bij ons in de systemen staat. Wat zo is :wink: Dus gaat goedkomen! Ik weet niet precies hoe lang dit gaat duren, maar ga vragen of ze het me direct willen laten weten als de boel goed staat aan onze kant zodat je de bestelling kunt plaatsen!