Skip to main content
Antwoord

Glasvezelkastje hangt hier in de meterkast maar volgens de website is er geen glasvezel

• May 30, 2025
  • 7 reacties
  • 91 keer bekeken

Goedenavond,

Ik zou graag glasvezel willen, het kastje hangt wel in de meterkast. Nu heb ik de poscode check gedaan en er staat dat er op mijn postcode geen glasvezel beschikbaar is volgends KPN. Als ik bij andere provider een postcode check doe is het wel beschikbaar. Hoe kan ik ervoor zorgen dat op mijn adres t toch wordt aangesloten door KPN?

Ik hoor graag van u.

met vriendelijke groet,

Jordy Offerman

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Dat is al aantal keer gechekt😉

Ik heb nog even voor je gecheckt ​@Jordy Offerman 
Maar er wordt momenteel geen glasvezel aangelegd door KPN in IJsselstein, er is zelfs nog geen planning beschikbaar wanneer dat gaat gebeuren.

Het glasvezelnetwerk wat momenteel wordt aangelegd in IJsselstein is van ODF of van Delta, je zou dit kunnen navragen bij de medewerkers die het aan het aanleggen zijn.

In Nieuwegein wordt er wel glasvezel van KPN aangelegd, maar er is een hele duidelijke grens tussen Nieuwegein en IJsselstein, tot waar KPN zijn glasvezelnetwerk aan het aanleggen is.

Je zou dit eventueel ook kunnen navragen bij de Gemeente IJsselstein.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Jordy Offerman 

Welkom op de community van KPN.

De kans is groot dat er bij jouw glasvezel ligt van ODF (Open Dutch Fiber) of Delta Fiber.
Deze twee leggen namelijk ook glasvezelnetwerken aan, los van KPN.

Via de glasvezelnetwerken van ODF en Delta levert KPN géén internet diensten aan.
KPN levert alleen zijn abonnementen aan via hun eigen glasvezelnetwerk, dat aangelegd is door Netwerkbeheerder KPN of Glaspoort.

Het glasvezelmodem (FTU) wat nu in jouw meterkast is geplaatst, is dus van ODF of Delta, de naam zou erbij moeten staan.

Via de glasvezelnetwerken van ODF en Delta kun je wel vaak een internet abonnement afsluiten bij de provider Solcon, wat een dochteronderneming is van KPN B.V.

Maar KPN zelf levert haar abonnementen dus niet aan, via de netwerken van ODF en Delta.

Dan weet ik voor nu even voldoende, bedankt voor het snelle antwoord. Fijne avond toegewenst.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Jordy Offerman . Mag ik vragen waar jij woont? Welke woonplaats? 

Ik woon in IJsselstein, in een appartement.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 3, 2025

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik heb nog even voor je gecheckt ​@Jordy Offerman 
Maar er wordt momenteel geen glasvezel aangelegd door KPN in IJsselstein, er is zelfs nog geen planning beschikbaar wanneer dat gaat gebeuren.

Het glasvezelnetwerk wat momenteel wordt aangelegd in IJsselstein is van ODF of van Delta, je zou dit kunnen navragen bij de medewerkers die het aan het aanleggen zijn.

In Nieuwegein wordt er wel glasvezel van KPN aangelegd, maar er is een hele duidelijke grens tussen Nieuwegein en IJsselstein, tot waar KPN zijn glasvezelnetwerk aan het aanleggen is.

Je zou dit eventueel ook kunnen navragen bij de Gemeente IJsselstein.
Â