Skip to main content

Het glasvezelkastje van KPN is bij een vriend in het halletje bij de watermeter geplaatst. Een redelijk vochtige plek zou ik zeggen..De WAN kabel is veel te kort om verbinding te maken met het modem wat in de huiskamer moet staan. De kabel van de tv moet nl ook op het modem. Hoe wordt dit opgelost behalve dan een kabel van 10 a 15 meter aanschaffen?

Nu lees ik dat een jaar geleden mensen hier ook vragen over hadden. Ook mijn vriend heeft geen contact doos in de meterkast en geen contactdoos in het halletje. Hoe lossen we/ jullie dit op? Had de ‘aanlegger’ niet even moet kijken en informeren hoe de situatie is?


Bij mij is de glasvezel ook binnen gebracht in de ruimte met de watermeter. Volgens mij gaat het aanleggen altijd in overleg maar ik kreeg te horen dat de meterkast geen optie was in verband met de locatie hiervan midden in de woning.

Voor mij maakt het weinig uit. Ik heb de modem er naast gehangen en de KPN monteur die naderhand de NT kwam aansluiten was zo vriendelijk om een kabel door de muur te leggen. In de woonkamer heb ik een managed switch gehangen voor de distributie. Waarom zou je de modem perse in de woonkamer willen?

Als de ruimte niet heel vochtig is zou ik me er geen zorgen om maken. Ik heb overigens inmiddels ook zelf nog een UTP van de betreffende ruimte naar de meterkast gelegd. Dus ik zou de modem ook nog kunnen omhangen.


Als het om een abonnement met TV gaat en het gaat om de +Box dan kan deze op de tv aangesloten worden, deze maakt via WiFi verbinding met het modem.


Als het om een abonnement met TV gaat en het gaat om de +Box dan kan deze op de tv aangesloten worden, deze maakt via WiFi verbinding met het modem.

Als het een box12 modem betreft en tv+ dan is dat inderdaad ook een optie. Daarom ook de vraag aan topic starter waarom de modem perse in de woonkamer moet staan.

overigens zou ik de primaire tv altijd met kabel willen aansluiten.


Als het om een abonnement met TV gaat en het gaat om de +Box dan kan deze op de tv aangesloten worden, deze maakt via WiFi verbinding met het modem.

Als het een box12 modem betreft en tv+ dan is dat inderdaad ook een optie. Daarom ook de vraag aan topic starter waarom de modem perse in de woonkamer moet staan.

overigens zou ik de primaire tv altijd met kabel willen aansluiten.

Klopt, moet wel een Box 12 zijn...maar nieuwe klanten krijgen die sowieso dacht ik.

Zelf gebruik ik de +Boxen via WiFi, maar staat in de huiskamer wel dichtbij de meterkast.


Dank je wel voor de reakties.
De reden dat het modem in de kamer moet staan is vanwege het feit dat er een kabel van de tv naar het modem moet. 
Ik ga navragen of het een Box 12 modem betreft en TV+.

 


Dank je wel voor de reakties.
De reden dat het modem in de kamer moet staan is vanwege het feit dat er een kabel van de tv naar het modem moet. 

Die moet niet van de tv naar het modem. Die moet van de tv naar de tv ontvanger. Dat is dan een hdmi kabel.

En van de tv ontvanger moet die dan naar het modem. Dat is dan een utp-kabel. Maar dat mag/kan ook via WiFi bij de nieuwste TV ontvanger in combinatie met de KPN Box 12.


Dank je wel Nick. Ik had dit over het hoofd gezien :-)

 


Hoi @Hinde2310 .  Dit is het forum van KPN de provider.  Wij gaan niet over locatie van het glasvezelaansluitpunt.   Als daar vragen over zijn zul je bij KPNNetwerk of Mijnaansluiting.nl moeten zijn.

Wat plaatsing van het modem betreft: Dat kun je feitelijk overal doen. Als er maar een degelijk kwaliteit ethernetkabel tussen zit. 


Het glasvezelkastje van KPN is bij een vriend in het halletje bij de watermeter geplaatst. Een redelijk vochtige plek zou ik zeggen..

Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. Het halletje hoeft echt niet vochtiger te zijn dan andere plekken in de woning van jouw vriend. Het is volstrekt normaal dat er condensvorming is op de watermeter en de hoofdwaterleiding aangezien deze relatief koud zijn door het koude leidingwater dat hier doorheen stroomt. Klopt het dat jou vriend een wat oudere stalen watermeter heeft? De moderne watermeters zijn van kunstof en daarmee is er helemaal geen condensvorming op de watermeter zelf maar alleen nog op de hoofdwaterleiding.