Skip to main content

Bij de renovatie van mijn woning is het glasvezelkastje ingebouwd in isolatiemateriaal, alleen de voorkant is zichtbaar. Mijn vraag is dan ook is dit eventueel gevaarlijk en/of een probleem?

Met vriendelijke groet,

Conny van Grol

Hoe ziet het er nu uit? Heb je een foto?


Beste @Conny van Grol,

Zou je eens een foto willen plaatsen? Dan kunnen we beter zien hoe het eruit ziet. Maar volgens mij moet ie ook z’n warmte denk ik kwijt. 🤔


 


Gevaarlijk zal het niet zijn maar de kans dat zo'n apparaat daardoor minder gaat presteren door bijvoorbeeld oververhitting is zeker wel aanwezig. Dan schiet ie namelijk automatisch in de beveiliging om te voorkomen dat ie stuk gaat. Als daar ooit een ander kastje op geplaatst moet worden dan zal de monteur daar niet al te vrolijk van worden, op deze manier kunnen wij bijvoorbeeld niet de connector schoonmaken als deze vervuild is maar ook de kap verwijderen om het NT te loskoppelen van de glasvezel is op deze manier vrijwel niet mogelijk. Ook als er bijvoorbeeld om wat voor reden dan ook schade ontstaat aan het kastje en KPN Netwerk moet hier iets mee dan zullen ook zij hier niet heel erg blij van worden.

 

Ik zie dat het Kingspan-spul is, dat is nou ook niet echt iets wat even aan de kant te duwen is omdat het vrij solide materiaal is.Â