Skip to main content

Goedendag  Zojuist is er een modem geplaatst voor glasvezel

Wel dit kastje is door de degene die de schouw heeftn gedaan in samenspraak met mij geschouwd in de meterkast.
Aan de rechterkant zodat je er geen hinder van hebt.

Helaas is de modem aan de andere kant geplaatst onder de  noemer gasleiding/meter ( gevaarlijk?)

Wel dat schijnt dus een fout te zijn van degene die geschouwd heeft.

Wel waar de modem nu hangt loopt de kabel heel onhandig.

En dan de opmerking Ach meneer het is gratis toch. Anders kost het 600 euro .

Op mijn vraag/opmerking via de telefoon dat die dan in de voorkamer geplaatst moet worden is het antwoord heel bot Kan niet.

Kan dit nu echt niet anders?

 

ziet er dus zo uit 
 

 


De foto is een beetje vaag. Maar bedoelt u dat de oranje kabel zomaar los overdwars door de meterkast loopt?


Ja dat bedoel ik dus. 

Er is wel een houtenschot op de muur maar idd niet zichtbaar op de foto. 

 

 


Denk dat het kabeltje gewoon te kort was/is en ze niet snel genoeg in de kruipruimte konden komen ivm parketvloer. 

Zou eigenlijk aan de andere kant van de meterkast geplaatst worden 
Maar ja dat is dus niet gedaan. Moest snel snel waarschijnlijk.

 


In theorie hoort een gas meter onderin de meterkast te zitten. En de elektra daar boven.

Ik zie ook dat er geen houten achterpaneel is. Dit is denk ik wel nodig. Dat witte plastic kastje zomaar op zo'n rauwe muur schroeven word niets denk ik. Er moet later een ander kastje overheen geschoven worden. Dat werkt alleen als de ondergrond glad is.


Ja dat bedoel ik dus. 

Er is wel een houtenschot op de muur maar idd niet zichtbaar op de foto. 

Kunt u een foto plaatsen van de hele meterkast waar ook het witte kastje op staat?

 


 


Hier is toch niets mis mee? Of zie ik het verkeerd?


Bekijk de bovenste foto eens .

 


Bekijk de bovenste foto eens .

 

U bedoelt dus hoe de kabel loopt van het punt van binnenkomst naar het witte kastje? Ik kan dat niet helemaal zien op die eerste foto vandaar.


Klopt   Dat hele stuk van binnenkomst naar de muur hangt gewoon los, en zo gaat het geheid op den duur stuk. 

 


 

Zo is het wat beter te zien  


Ja, dit is niet goed zo. Die oranje kabel had netjes in een buisje horen te zitten. Ik snap ook niet waarom die niet gewoon hier:

Geplaatst is. Dan had de kabel waarschijnlijk wel lang genoeg geweest om hem netjes te monteren. 


Tsja vertel het maar Ik begrijp het ook niet ?????????????????


Hallo @Nick83 dat buisje behoort alléén te zitten in de doorvoer door de spouwmuur naar binnen.

Binnen wordt de kabel gewoon afgewerkt met kabelklemmen zoals onderstaand voorbeeld:

 

glasvezel met kabelklem vastgezet.

 


 

Zo is het wat beter te zien  

Dit zou ik niet zo laten, en/of niet accepteren. Als iemand bijna dreigt of chanteert of schermt met anders gaat het je 600 euro kosten, zou ik het wel weten. Ik heb indirect ook wel eens uitspraken gehoord van gasten die duidelijk hun ‘brood’ veilig probeerden stellen. Hopelijk kan KPN als opdrachtgever de betreffende monteur traceren en zijn contracten zodanig dat die monteur hier niet mee wegkomt.

Maar als de keuze is tussen 600 euro en een hoop geregel of even dat FTU deksel lichten, schroef uitdraaien, verplaatsen en weer vastschroeven dan weet ik het wel.


Zij hebben verkeerd geschouwd en verkeerd gemonteerd.
KPN zou een monteur langs sturen Het zal mij benieuwen Maar ik geloof niet in sprookjes.

Ik wacht tot maandag en dan schakel ik de media in.

 

 


Hallo @poetin 

Heb je hier al contact over gehad met KPN Netwerk? Dat is de partij die verantwoordelijk is voor de aanleg van de glasvezel. Hier ben je op het forum van de provider KPN. Ondanks KPN in beide bedrijfsnamen zijn ze volledig gescheiden. De provider komt pas in beeld als je een abonnement wil afnemen.

KPN Netwerk heeft een eigen website: https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/


Zij hebben verkeerd geschouwd en verkeerd gemonteerd.
KPN zou een monteur langs sturen Het zal mij benieuwen Maar ik geloof niet in sprookjes.

Ik wacht tot maandag en dan schakel ik de media in.

 

Wat wilt u bereiken met het inschakelen van de media?


Hallo @poetin 

Heb je hier al contact over gehad met KPN Netwerk? Dat is de partij die verantwoordelijk is voor de aanleg van de glasvezel. Hier ben je op het forum van de provider KPN. Ondanks KPN in beide bedrijfsnamen zijn ze volledig gescheiden. De provider komt pas in beeld als je een abonnement wil afnemen.

KPN Netwerk heeft een eigen website: https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

Ja dat heb ik ook gedaan. De chat is offline  Dus heb gisteren  een mail gestuurd, en voor je daar antwoord op hebt ben je ook een paar dagen verder. Dus dat is afwachten.


Zij hebben verkeerd geschouwd en verkeerd gemonteerd.
KPN zou een monteur langs sturen Het zal mij benieuwen Maar ik geloof niet in sprookjes.

Ik wacht tot maandag en dan schakel ik de media in.

 

Wat wilt u bereiken met het inschakelen van de media?
Wel ik ben niet de enige met klachten denk ik zo. 
En kunnen mensen reageren misschien dat kpn dan aktie onderneemt. 

En ook de kpn is niet blij met negatieve berichten in de krant of op tv.

 


Maar dan moet je bij KPN netwerk zijn en toch niet bij KPN de provider?


Ja dat heb ik ook gedaan. De chat is offline  Dus heb gisteren  een mail gestuurd, en voor je daar antwoord op hebt ben je ook een paar dagen verder. Dus dat is afwachten.

@poetin  Je zou in de tussentijd ook kunnen bellen. Heb je mogelijk sneller contact.

Quote:
Ons telefoonnummer is: 0880 06 37 44. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.
Houd rekening met een langere wachttijd.

 


Ik heb indirect ook wel eens uitspraken gehoord van gasten die duidelijk hun ‘brood’ veilig probeerden stellen.

Bedenk je even dat die onderaannemers in moeten schijven voor dit werk en dat de goedkoopste het dan krijgt. Dus ja, dan krijg je dit als resultaat. 


Ik heb indirect ook wel eens uitspraken gehoord van gasten die duidelijk hun ‘brood’ veilig probeerden stellen.

Bedenk je even dat die onderaannemers in moeten schijven voor dit werk en dat de goedkoopste het dan krijgt. Dus ja, dan krijg je dit als resultaat. 

Is mij bekend ja, maar dit was al voor dat er bekend was of glasvezelaanleg wel of niet doorging (> 60% voorinschrijvingen nodig). Een ‘grondwerker’ begon toen al te drammen richting een 1-pand eigenaar met ‘2 huisnummers’ dat ie beide moest aanmelden. Niet met de reden dat er dan daardoor makkelijker de 60% werd gehaald, maar volgens eigen zeggen dat er dan daardoor 2x een vezel naar binnen gebracht moest worden (voor dus maar 1 gebruiker), want dan had hij meer te graven en dus meer werk/opdrachten in zijn branche.


Ja, dit is niet goed zo. Die oranje kabel had netjes in een buisje horen te zitten. Ik snap ook niet waarom die niet gewoon hier:

Geplaatst is. Dan had de kabel waarschijnlijk wel lang genoeg geweest om hem netjes te monteren. 

 

Simpel antwoord. Waar mogelijk moet de NENmeterkast norm worden aangehouden. Die stelt dat telecom (waaronder KPN glas) op de linkerzijmuur van de meterkast moet. Kan dat niet, dan de rechterkant. En kan beiden niet, dan pas op de achterwandmaar wel zo hoog mogelijk en boven de electrameter.

Wat jij nu aanwijst is formeel het gebied van Liander/Enexis/ etc.. over de hele breedte en dara mag dus eigenlijk geen FTU worden gemonteerd,.