Skip to main content

Goedendag  Zojuist is er een modem geplaatst voor glasvezel

Wel dit kastje is door de degene die de schouw heeftn gedaan in samenspraak met mij geschouwd in de meterkast.
Aan de rechterkant zodat je er geen hinder van hebt.

Helaas is de modem aan de andere kant geplaatst onder de  noemer gasleiding/meter ( gevaarlijk?)

Wel dat schijnt dus een fout te zijn van degene die geschouwd heeft.

Wel waar de modem nu hangt loopt de kabel heel onhandig.

En dan de opmerking Ach meneer het is gratis toch. Anders kost het 600 euro .

Op mijn vraag/opmerking via de telefoon dat die dan in de voorkamer geplaatst moet worden is het antwoord heel bot Kan niet.

Kan dit nu echt niet anders?

 

Ok. Linker zijmuur dus. Dan had de kabel (veel) langer moeten wezen. Want @Ward_ dit kan toch zo niet? Dit is toch geen porem, zo'n kabel zomaar overdwars? 


Ok. Linker zijmuur dus. Dan had de kabel (veel) langer moeten wezen. Want @Ward_ dit kan toch zo niet? Dit is toch geen porem, zo'n kabel zomaar overdwars? 

Nope. Absoluut directe afkeur. 


@Ward_ wat is dan de afmeting die benodigd is op de linkerzijwand? Is bij mij niet zo heel groot. Maar er lijkt precies een plek voor te zijn voor in de toekomst. 

Mooier was inderdaad geweest om vanaf links een gat te maken door de vloer. Mantelbuisje erdoor. Vezel erdoor en recht het aansluitpunt in.


@Ward_ wat is dan de afmeting die benodigd is op de linkerzijwand? Is bij mij niet zo heel groot. Maar er lijkt precies een plek voor te zijn voor in de toekomst. 

Mooier was inderdaad geweest om vanaf links een gat te maken door de vloer. Mantelbuisje erdoor. Vezel erdoor en recht het aansluitpunt in.

 

 

Voor de FTU (hoogte x breedte x diepte = 100 x 100 x 30 mm) moet minimaal 350 x 140 x 100 mm (hoogte x breedte x diepte) vrije ruimte aanwezig zijn voor het plaatsen van zowel FTU als de (toekomstige) actieve netwerkapparatuur (NT of ONT). Dat is inclusief een stukje ruimte aan de onderzijde om kabels van een NT of ONT weg te kunnen leiden.

Die 35 cm lijkt misschien veel als de FTU maar 10 cm hoog is maar bedenk even welke NT KPN tot vorig jaar gebruikte:

 

Inmiddels zijn er kleinere (O)NT's maar wellicht over een paar jaar weer een grotere. Je weet het niet, dus vandaar die 35cm inclusief 10cm om een UTP kabel of stroomkabel niet haaks te laten afbuigen.


@Ward_ Thanks voor je reactie!

Ik moet het hiermee doen, lekker ieniemienie en vol :sweat_smile:  linksonder is nu qua ruimte 60x30x15 dus zou moeten passen, kabelgoot kan wel ooit aan de kant en de rest kan nog wel een halve meter omhoog, en de ISRA kan tzt dan wel onder de vloer ofzo,.. (vloer is een klein deklaagje, met hout er onder) kans is dat ik dat vaak zelf wel sloop als ze erbij moeten (ook ivm de isolatie, die zit tegen het beton geschroeft (tonzon)

Excuses voor het inhaken!


@JeroenB22 jij hebt zeker goeie connecties met een elektricien ofzo? Want zo'n doorzichtig deurtje voor de zekeringen is niet iets wat standaard zomaar gemonteerd word volgens mij…


Dat ligt geheel aan welke groepenkast je koopt, ze zijn er in vele smaken te koop, en deurtje is wat duurder, wel een mooie kast, lekker veel ruimte om nog uit te kunnen breiden.


@Nick83 Haahaha jaa dat klopt ongeveer wel! Voor dit soort dingen moet je wel gecertificeerde mannetjes hebben, niet van die dure installatiebedrijven bah,... Die groepenkast is vorig jaar december verfrist ivm 3-Fase aansluiting. Groepenkast heb ik zelf kant en klaar besteld bij Elektramat. Via de calculator kun je kiezen wat je nodig bent. En de volgende dag werd het voorgemonteerd al afgeleverd. Kunt uit alle merken en modellen kiezen. Het is een Eaton Medusa kast en intern zit er gewoon huismerk schakelaars (op advies van iemand met 30+ jaar ervaring) in en werkt hartstikke prima, en met het deurtje maakt het de MK toch wel netjes af :yum:Alleen achterwand nog eens witten als ik me echt doe vervelen :rofl:

Voor een prikkie er in laten zetten en kunnen er de komende 30 jaar prima mee toe :nerd:


Dat ligt geheel aan welke groepenkast je koopt, ze zijn er in vele smaken te koop, en deurtje is wat duurder, wel een mooie kast, lekker veel ruimte om nog uit te kunnen breiden.

De meeste mensen die zelf geen elektricien zijn kopen zelf geen groepenkast. En over zoiets als een mooi fancy deurtje ervoor denkt men überhaupt niet eens over na.


Ja dat heb ik ook gedaan. De chat is offline  Dus heb gisteren  een mail gestuurd, en voor je daar antwoord op hebt ben je ook een paar dagen verder. Dus dat is afwachten.

@poetin  Je zou in de tussentijd ook kunnen bellen. Heb je mogelijk sneller contact.

Quote:
Ons telefoonnummer is: 0880 06 37 44. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.
Houd rekening met een langere wachttijd.

 

Zal proberen dat nummer eens te bellen. Wie weet 

 


Ja dat heb ik ook gedaan. De chat is offline  Dus heb gisteren  een mail gestuurd, en voor je daar antwoord op hebt ben je ook een paar dagen verder. Dus dat is afwachten.

@poetin  Je zou in de tussentijd ook kunnen bellen. Heb je mogelijk sneller contact.

Quote:
Ons telefoonnummer is: 0880 06 37 44. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.
Houd rekening met een langere wachttijd.

toevallig kreeg ik vandaag vragenlijst over de montage 
Maar zal het nummer vrijdag bellen

 

 


@Ward_ Thanks voor je reactie!

Ik moet het hiermee doen, lekker ieniemienie en vol :sweat_smile:  linksonder is nu qua ruimte 60x30x15 dus zou moeten passen, kabelgoot kan wel ooit aan de kant en de rest kan nog wel een halve meter omhoog, en de ISRA kan tzt dan wel onder de vloer ofzo,.. (vloer is een klein deklaagje, met hout er onder) kans is dat ik dat vaak zelf wel sloop als ze erbij moeten (ook ivm de isolatie, die zit tegen het beton geschroeft (tonzon)

Excuses voor het inhaken!

Mooi en netjes gemaakt 

Die groepenkast zijn ook wel mooie kasten 

Gebruik zelf 4 dubbele voor Domotica 

 


Hahahaa scherp! Ben niet de enige :joy: Maar zoveel is er hier niet nodig hoor! Er is ruimte zat voor uitbreiding. Tis hier geen paleis :yum:


waar gaat dit topic eigenlijk over?….hint...


waar gaat dit topic eigenlijk over?….hint...

topic is al beantwoord (beste antwoord)

als ik aan wil geven aan Jeroen dat het netjes eruit ziet 

en ik zelf die kasten in gebruik heb en een foto plaats is toch niks mis mee

of wel soms ?

 


Hoi @SledgehammerNL en andere,

Citaat: waar gaat dit topic eigenlijk over?….hint...

Over gangkasten toch ?
En de mogelijkheden en onmogelijkheden.
Over goed afgewerkt en slecht afgewerkt.
En een beetje over olifanten in porseleinkasten (als we het over afmonteren hebben)
O, ja en over mooie kast met deurtjes, in een kast met een deur.

Denk op deze manier alles goed beatwoord te hebben. :wink:


waar gaat dit topic eigenlijk over?….hint...

topic is al beantwoord (beste antwoord)

als ik aan wil geven aan Jeroen dat het netjes eruit ziet 

en ik zelf die kasten in gebruik heb en een foto plaats is toch niks mis mee

of wel soms ?

 

Rustig blijven...denk aan je hart.

Vergeet mijn opmerking maar. Iets met teentjes en trappen..forget it 


waar gaat dit topic eigenlijk over?….hint...

topic is al beantwoord (beste antwoord)

als ik aan wil geven aan Jeroen dat het netjes eruit ziet 

en ik zelf die kasten in gebruik heb en een foto plaats is toch niks mis mee

of wel soms ?

 

Rustig blijven...denk aan je hart.

Vergeet mijn opmerking maar. Iets met teentjes en trappen..forget it 

geen probleem !


Ja dat heb ik ook gedaan. De chat is offline  Dus heb gisteren  een mail gestuurd, en voor je daar antwoord op hebt ben je ook een paar dagen verder. Dus dat is afwachten.

@poetin  Je zou in de tussentijd ook kunnen bellen. Heb je mogelijk sneller contact.

Quote:
Ons telefoonnummer is: 0880 06 37 44. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.
Houd rekening met een langere wachttijd.

 

Zal proberen dat nummer eens te bellen. Wie weet 

 

helaas nummer niet in gebruik


Is een 10 cijferig nummer, zonet even proberen te bellen. Het eerste wat je letterlijk hoort is dit “welkom bij kpn netwerk’ 


Ja dat heb ik ook gedaan. De chat is offline  Dus heb gisteren  een mail gestuurd, en voor je daar antwoord op hebt ben je ook een paar dagen verder. Dus dat is afwachten.

@poetin  Je zou in de tussentijd ook kunnen bellen. Heb je mogelijk sneller contact.

Quote:
Ons telefoonnummer is: 0880 06 37 44. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.
Houd rekening met een langere wachttijd.

 

Zal proberen dat nummer eens te bellen. Wie weet 

Hoeft niet meer probleem opgelost 

Dus einde oefening.

 

helaas nummer niet in gebruik

 


helaas nummer niet in gebruik

 

Hallo @poetin ik krijg (zoals hierboven @JeroenB22 ook aangeeft) direct “Welkom bij KPN Netwerk” te horen als ik dat nummer even bel. Maak je mogelijk een foutje, een 0 te veel/te weinig misschien?


Zal proberen dat nummer eens te bellen. Wie weet 

Hoeft niet meer probleem opgelost 

Dus einde oefening.

 

helaas nummer niet in gebruik

 

Hallo @poetin , is het probleem naar jouw wens opgelost? Is of wordt de aansluiting verbeterd?


Zal proberen dat nummer eens te bellen. Wie weet 

Hoeft niet meer probleem opgelost 

Dus einde oefening.

 

helaas nummer niet in gebruik

 

Hallo @poetin , is het probleem naar jouw wens opgelost? Is of wordt de aansluiting verbeterd?

Er is keurig een monteur (en een opzichter) bij geweest en de monteur heeft het lager gemonteerd.
Kabel kan nu netjes in een gootje. Dus wat mij betrefd opgelost.