Skip to main content

Monteur is vandaag geweest om glasvezel aan te sluiten. Alles werkt, dus getekend dat het goed is.

Later zag ik dat het kastje half los hangt en er nog schroeven uit de muur steken. Is het normaal dat het zo wordt achtergelaten?

 

Hoi @Makona . Welkom op het forum.

Het lijkt me toch wel dat zo'n kastje even netjes vast moet zitten.  Voor mijn beeldvorming: Hoe was de situatie voor het monteursbezoek? Zat er toen alleen een kabel?

Was dit een monteur van KPN of een monteur van KPNNetwerk?


Er hing eerst een ander kastje, aan die 2 schroefjes. Dat kastje is weggehaald, en deze is er voor in de plaats gekomen.

ik heb geen idee of het iemand van KPN of van KPNNetwerk was, volgens mij iemand van Netwerk, maar alle mails komen van KPN.


@Makona : Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Dit zal hersteld moeten worden, zo had dit mijns inziens niet opgeleverd mogen worden. En de betrokken monteur mag hier best op aangesproken worden.


Dat witte glasvezel kabeltje, wat uit de muur komt, dat hoort aan de onderkant het kastje in te gaan. Hier gaat die in de linker bovenhoek het kastje in? Dat is gek.

En het lijkt wel alsof de monteur een uitsparing in dat zwarte kapje gemaakt voor de glasvezel kabel. 


Er hing eerst een ander kastje, aan die 2 schroefjes. Dat kastje is weggehaald, en deze is er voor in de plaats gekomen.

ik heb geen idee of het iemand van KPN of van KPNNetwerk was, volgens mij iemand van Netwerk, maar alle mails komen van KPN.

Dit kastje misschien?

 

 


@Makona : Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

Done


Er hing eerst een ander kastje, aan die 2 schroefjes. Dat kastje is weggehaald, en deze is er voor in de plaats gekomen.

ik heb geen idee of het iemand van KPN of van KPNNetwerk was, volgens mij iemand van Netwerk, maar alle mails komen van KPN.

Dit kastje misschien?

 

 

Nee, het was een zwart kastje.


KPNNetwerk inmiddels ook benaderd, ik wacht op antwoord.


Dank voor het invullen van je profiel, @Makona .  Dit was een monteur van ons. (KPN de provider)

Ik ga contact zoeken met de monteursorganisatie hierover. Wordt vervolgd. 


Waarschijnlijk is deze aansluiting omgezet van G.PON ...

... naar XGS.PON.

 


Waarschijnlijk is deze aansluiting omgezet van G.PON ...

... naar XGS.PON.

 

Ja, dat was ‘m


Thnx, Erwin


@Makona  kwam van koper en heeft inderdaad XGS.PON gekregen.   

Ik heb ondertussen met de monteursafdeling gemaild. Ik verwacht in de loop van volgende week een reactie.


Dat witte glasvezel kabeltje, wat uit de muur komt, dat hoort aan de onderkant het kastje in te gaan. Hier gaat die in de linker bovenhoek het kastje in? Dat is gek.

En het lijkt wel alsof de monteur een uitsparing in dat zwarte kapje gemaakt voor de glasvezel kabel. 

De FTU TK01 is gebouwd om zowel links onder als links boven de glasinvoer te kunnen hebben. Ook de bijpassende NT's en ONT's hebben hier een uitsparing voor zitten. We komen het niet vaak tegen maar soms wel en in een aantal gevallen is dit een prima plek om de glasinvoer te hebben.

Ik zie denk ik ook wel wat er aan de hand is, deze FTU is te laag geplaatst waardoor de FTU van de muur verwijderd moet worden om een ONT te plaatsen. Mogelijk is dit hiermee gebeurd. Als de kabels ook nog tegen de verwarming aan zitten dan mag direct KPN Netwerk aangestuurd worden om het volgens de PvE alsnog in orde te maken, tenzij er een afwijkingsformulier is dan.


Dank voor het invullen van je profiel, @Makona .  Dit was een monteur van ons. (KPN de provider)

Ik ga contact zoeken met de monteursorganisatie hierover. Wordt vervolgd. 

Als het goed is hebben mijn collega's contact gezocht en komt er een nieuwe monteur om alles netjes af te monteren. Klopt dat? 


Ja, de afspraak staat. Bedankt!


Super! Ik heb er vertrouwen in dat het deze keer in nette staat achter gelaten wordt.