Skip to main content
Beantwoord

Glasvezelkastje op lange afstand van modem geplaatst

• 6 maart 2025
  • 17 reacties
  • 171 keer bekeken

Ik heb een glasvezel kastje  gekregen en dat is op  een hele lange afstand van het modem geplaats zodat dit inhoud dat ik wel 50 meter kabel door mijn hele huis moet gaan aanleggen 

is er geen draadloze mogelijkheid?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Maar niet voor het een of ander maar loopt er niet een loze leiding van de plek van glasvezel tot waar je het wilt hebben? Misschien. Hoeft die kabel helemaal niet in het zicht.

Bekijk origineel

17 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2348 reacties
  • 6 maart 2025

Is het geen optie om je modem bij dat glasvezel kastje te zetten? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 maart 2025

Ja  ik kan hem in de meterkast zetten maar de afstand naar de huiskamer en aansluiting is heel lang van uit de meterkast naar de tv en PlayStation 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2348 reacties
  • 6 maart 2025

Dan zou ik kijken of je een wifi access point kan gebruiken.

• 5908 reacties
  • 6 maart 2025

Mijn sterke voorkeur is om een kabel te leggen.
Op zich niet moeilijk, als er een handige route mogelijk is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 maart 2025

Ja dat wordt 45 meter  zou ook een kabel willen  maar is wel veel omwegen langs de plinten en door wanden

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 233 reacties
  • 6 maart 2025

Heb je ook de mogelijkheid om onder de vloer door te gaan? Ik heb hier meerdere kabels onder mijn huis door gemaakt. 

• 3437 reacties
  • 6 maart 2025

45 meter is veel en veel te ver voor WiFi en dan wil jij nog gamen ook. Vergeet dat maar. Leg maar gewoon een kabel.

• 5908 reacties
  • 6 maart 2025

Die 45m zal de kabellengte zijn, dat is niet noodzakelijk de kortste route.
En inderdaad, door de kruipruimte oid, of via de tuin kan ook nog (soms) wel een stevige mantelbuis gebruiken.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 233 reacties
  • 6 maart 2025

"vroeger" werden aansluitpunten ook op de meest gekke plekken geplaatst. In mijn oude woning was het ook niet mogelijk om het aansluitpunt in de meterkast te plaatsen. Daarom hebben sommige mensen hun modem nu ook op de meest onhandige plekken zitten.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4430 reacties
  • Antwoord
  • 6 maart 2025

Maar niet voor het een of ander maar loopt er niet een loze leiding van de plek van glasvezel tot waar je het wilt hebben? Misschien. Hoeft die kabel helemaal niet in het zicht.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 233 reacties
  • 6 maart 2025
Ik_Combineer schreef:

Of een oude coax kabel die er eventueel wel uit kan

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 maart 2025

Ik woon in een appartement met betonnen vloer dus geen kruipruimte alle kabels gaan via plinten door het huis en inderdaad game online wordt ook met glas vezel  en wifi een probleem 

de oude aansluiting zit in de kamer met tv en play station 3 meter maar de glasvezel aansluit zit nu in de meterkast de kabel moet dus via de wanden onder het aanrecht door kasten heen en dat is bij elkaar 45 meter de afstand van kast naar modem is maar 7 meter maar kan toch niet een kabel over de vloer leggen lol

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 233 reacties
  • 6 maart 2025
Palmars schreef:

Ik woon in een appartement met betonnen vloer dus geen kruipruimte alle kabels gaan via plinten door het huis en inderdaad game online wordt ook met glas vezel  en wifi een probleem 

de oude aansluiting zit in de kamer met tv en play station 3 meter maar de glasvezel aansluit zit nu in de meterkast de kabel moet dus via de wanden onder het aanrecht door kasten heen en dat is bij elkaar 45 meter de afstand van kast naar modem is maar 7 meter maar kan toch niet een kabel over de vloer leggen lol

Ducktape! Nee flauw, ik zou gewoon een kabel bestellen en er een uurtje aan besteden. Succes

Buurman20
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 86 reacties
  • 6 maart 2025

​@Palmars VRAAG !

Heb je een coax (o.a. Ziggo) AOP aansluiting in je meterkast en coax aansluiting bij je TV in de woonkamer waarvan de coaxkabel via de binnenleiding in de meterkast uitkomt ??

Buurman20
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 86 reacties
  • 6 maart 2025

​@Palmars  terugkomen op mijn vraag in mijn vorige reactie.

Als je inderdaad coaxkabel in de binnenleiding van de meterkast naar de woonkamer vlakbij de TV hebt dan zou je deze kunnen vervangen voor een netwerkkabel inclusief een aansluitdoos bij de TV. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1087 reacties
  • 7 maart 2025

Hoi ​@Palmars en welkom terug op de Community! Je hebt al heel wat adviezen en hulp ontvangen van de Community. Mooi om te zien. Hopelijk kun je daar ook iets mee. 

Nog mijn two cents: Als je het zelf niet ziet zitten om een kabel te vervangen of te leggen, dan kan onze KPN monteur dat ook voor je doen (tegen betaling). Je kunt dan zelf een afspraak inplannen op onze website

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1016 reacties
  • 7 maart 2025
Buurman20 schreef:

​@Palmars  terugkomen op mijn vraag in mijn vorige reactie.a

Als je inderdaad coaxkabel in de binnenleiding van de meterkast naar de woonkamer vlakbij de TV hebt dan zou je deze kunnen vervangen voor een netwerkkabel inclusief een aansluitdoos bij de TV. 

Of diezelfde coaxkabel gebruiken om met behulp van twee coax adapters de modem vanuit de meterkast te verbinden met de TV. Werkt hier al jaren perfect, zie mijn ‘handtekening’ hieronder.

Reageer