Skip to main content

Hallo, het glasvezelkastje in het huis dat wij onlangs hebben aangekocht is behoorlijk aangetast door het rookgedrag van de vorige eigenaren. Het kastje zit vol met vieze nicotineaanslag wat door de hoeken en randen van het kastje niet goed te reinigen is. Graag zouden wij dan ook willen weten of dit kastje kan worden vervangen en wat hier de kosten voor zijn. 

Hoi @MarcTH ,

Welk type is het?Kan je misschien een foto plaatsen?

Als het een 100mb glasvezelkastje is, kan je een maand upgraden naar 200mb of hoger en dan word het glasvezelkastje kosteloos vervangen door een nieuwe.

Als het een kastje is die wel 1Gb ondersteund, worden ze over het algemeen niet vervangen.Maar wellicht tegen eigen kosten wel, misschien kan KPN monteur @Ik_Combineer daar meer over zeggen?


Zou je een foto kunnen uploaden? Dan kan ik nakijken hoe en wat.

In principe is het vervangen van de kastjes niet wenselijk als ze nog functioneren maar mogelijk heb je een verouderd kastje of iets in die geest om toch een wissel te bewerkstelligen. 


Hi @MarcTH, welkom hier. 

Zou je een foto kunnen uploaden? Dan kan ik nakijken hoe en wat.

In principe is het vervangen van de kastjes niet wenselijk als ze nog functioneren maar mogelijk heb je een verouderd kastje of iets in die geest om toch een wissel te bewerkstelligen. 

Dit is inderdaad waar, zolang dit functioneel is kan het zover ik weet niet. Fijn dat Ik_Combineer ook reageert. Plaats vooral die foto dan kan hij als monteur een goed advies geven. 🙂


Dank voor de reacties iedereen. De foto zal ik vandaag maken en uploaden.


Dank voor de reacties iedereen. De foto zal ik vandaag maken en uploaden.

Ik kan de spanning niet meer aan. 😉


Excuses voor de vertraging. Hierbij:

 


Het glasvezelkastje is het zwarte kapje met de lampjes, deze is niet vies en zal niet worden vervangen. Hetgeen wat vies is is de base-plate waar de glasvezel in is gelast. Deze is eigenlijk niet te vervangen tenzij je een cosmetische verplaatsing via mijnaansluiting.nl aanvraagt. Alleen hier zitten dan weer aanzienlijk hoge kosten aan vast. (€300+)

 

Wat je zou kunnen doen is de NT en de witte kap er naast vanaf schuiven, dit kan je doen door de kap omhoog te schuiven terwijl je de witte knop op de baseplate naar beneden indrukt. Als deze er vanaf zijn is het wel belangrijk dat er 0,0 stof in de glasvezel komt, anders komt de NT niet meer online. Hierna heb je alle ruimte om de baseplate aan de bovenkant schoon te maken. 
 

Als je bovenstaande doet doe het dan eerst met het rechter gedeelte, deze is loos en zit geen verbinding op dus je kan dan ook weinig fout doen.


Dank voor de uitgebreide reactie! Even ter bevestiging; met NT bedoel je het zwarte kastje dat links op de baseplate is bevestigd?


Ja dat klopt, dat zwarte kastje links zet het licht om in nulletjes en eentjes en andersom.