Skip to main content

Tijdens het installeren van het Glasvezelkastje op het glasvezelaansluitpunt, kwam ik erachter dat het kastje niet op het aansluitpunt te schuiven valt. Dit komt omdat de (stevige) kabel niet naar beneden loopt, zoals op het voorbeeld, maar een bocht maakt en rechts in de muur verdwijnt. Ik lees dat je liever niet zelf aan zo’n kastje moet lopen sleutelen, dus kan ik nu niet verder met de installatie. Moet ik hier een KPN monteur voor laten komen? 

Op de foto zie je dat er een uitsparing is in het zwarte kastje die bedoeld is voor een kabel die naar beneden moet lopen.

 

Ik zou morgen even contact opnemen met KPNNetwerk. Dit is het aanspreekpunt voor dit soort zaken. Deze hangt gewoonweg verkeerd. Ook vind ik de bocht aardig krap


Hiervoor kun je inderdaad een KPN monteur laten komen, als hij/zij deze niet kan monteren dan sturen ze KPN Netwerk aan voor herstel. Zelf bellen naar KPN Netwerk heeft geen zin, die komen pas in actie wanneer er een ticket van een provider binnenkomt.


Zelf bellen naar KPN Netwerk heeft geen zin, die komen pas in actie wanneer er een ticket van een provider binnenkomt.

Dat dacht ik eigenlijk ook. Zodoende kan het dus wel een paar weken duren als u pech heeft...


Ik zou morgen even contact opnemen met KPNNetwerk. Dit is het aanspreekpunt voor dit soort zaken. Deze hangt gewoonweg verkeerd. Ook vind ik de bocht aardig krap

Die bocht is in dit geval zeker geen probleem, het is ontzettend flexibel glas wat enkel dicht bij 90 graden problemen geeft.


Bedankt voor de reacties! Er komt volgende week een monteur langs, ik hoop dat die het in 1x kan oplossen. Ondertussen is ons Tele2 abonnement dan gestopt en die van KPN al ingegaan, dus ben bang dat we een paar dagen zonder internet komen te zitten. 


Hi @Marieke Dijkstra! Wil je na het bezoek van de monteur hier laten weten hoe het is gegaan?


Update: de monteur heeft het glasvezelaansluitpunt eraf geschroefd en vervolgens een kwartslag naar links gedraaid en weer aan de muur geschroefd. Alles werkt nu perfect


Is dit euhm... een permanente oplossing? 


Is dit euhm... een permanente oplossing? 

Voor zover ik heb begrepen wel ja ;)


Is dit euhm... een permanente oplossing? 

Waarschijnlijk is ook de binnen gebrachte kabel te kort om het anders te doen.