Skip to main content

Hoi, 

 

Na veel gedoe heb ik eindelijk mijn installatiebox binnen. (Ik heb blijkbaar al en betaal al sinds 7 juli) De box is dus nu binnen!

Volgens mij heb ik een fout glasvezelkastje, want ik krijg deze met geen mogelijkheid over het aansluitpunt. (Het formaat komt ook niet overeen) en mijn kastje ziet er ook heel anders uit dan de meeste vragen hier op het forum.

Meerdere malen gebeld met KPN maar ik wprd vervolgens dan niet teruggebeld zoals ze aangeven.

Kan iemand wellicht bevestigen of dit het juiste/onjuiste kastje is?

 

Groetjes

 

Hallo @Steph1362 dit is,geen goede glasvezelkast, even bellen voor een gratis installatie monteur, die heeft altijd de goede spullen bij zich en neemt de verkeerde weer mee.

 


Dank @JanD voor je snelle reactie. Ik ga KPN maar weer bellen dan.


Hoi Steph, is het nog gelukt? Heb je een afspraak kunnen maken met de installatiemonteur? Heb je nu meer duidelijkheid?


Hoi @Remco_ er is een monteur langsgekomen met het juiste kastje, dus dat probleem is opgelost.

Ik heb echter nog wel een andere vraag geplaatst. Waarom mijn WiFi verbinding zo traag is. Ik heb het 1gb abonnement, maar mijn down en upload is 30-65 mbit. Dat lijkt mij niet te kloppen. Als dat wel klopt dan ga ik weer terug naar een veel goedkoper abonnement.


Hallo @Steph1362 welk modem heb je van KPN in bruikleen?

Waar staat/hangt het modem, in de meterkast of elders?

Gebruik je wifiversterkers (KPN?) of anderszins?

Heb je de wifimanager al eens gedraaid?

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

 


Hoi @JanD mijn modem (V10a) staat in de meterkast. Via de WiFi manager krijg ik juist deze waarden. (En ik merk het ook op telefoon, switch etcetera als ze op de WiFi zitten dan glitchen ze continu) 

Ik heb nu 2 WiFi punten van KPN die ik zal aansluiten en dan kom ik hier terug. Ik had ze nog niet aangesloten omdat ik dacht dat zonder deze punten wel een hogere waarde bereikt zou kunnen worden en had ze dus bewaard voor de slaapkamers etx (een etage lager) en niet voor de woonkamer 5 mtr naast de meterkast :s


Hallo @Steph1362 5 meter is ook wel ver weg, zo'n beetje het maximum.

Welke versterkers heb je de witte ronde of de zwarte ronde?

Sluit ze in beide gevallen tijdens de installatie bekabeld aan rechtstreeks op de modem en wacht minimaal 15 minuten tot de lampjes stabiel groen branden.

 


@Steph1362 Wifi blijft een radiosignaal wat onderhevig is aan factoren en obstakels in jouw omgeving. Ik zou dan inderdaad even testen wat er gebeurt wanneer je de versterkers aansluit. Al zal je bekabeld het maximale uit jouw verbinding halen.