Skip to main content

Momenteel wordt er in ons huis verbouwd. Dat betekent ook dat het kastje met glasvezel verplaatst moet worden. En dat glasvezelkabel ontkoppeld moet worden. Kan dat zomaar? Of moet er een monteur langs komen? Hoe zit dat? 

Frans Visser 

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dat kun je niet zelf, dat moet een monteur doen. Zit het glasvezelpunt in de woonkamer? Misschien een idee om dat gelijk naar de meterkast te verplaatsen? En leg gelijk een paar buisjes vanuit meterkast naar woonkamer en naar boven. Voor zover dat die er al niet liggen.


Hoi @KoosTak . 

Móet het glasvezelpunt daar écht weg? Of heb je ook de mogelijkheid om een kabel te trekken en het modem elders te plaatsen? Een glasvezelaansluiting verplaatsen mag namelijk alleen door een monteur en er zit vaak een kostenplaatje aan.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 


De kabel is vrij snel verholpen! Binnen enkele dagen. Echter ik zit nu bijna 2 weken op WiFi buren. Of ik zit wel op mijn WiFi alleen zie ik de codes van de buren. 3 weken geleden in t weekend mijn WiFi versterker daar kort geplaatst. Had zelf geen WiFi. Nadat mijn WiFi weer terug was en versterker blijf ik op WiFi buren. Of niet? M'n neef heeft drie versterkers gereset. Dat heeft 4 dagen geduurd. Ineens weer op inlogcodes buren. Echter WiFi en 2 tv's werken prima. Maar eigen wificode weer foetsie. Raar toch? Dank trouwens voor alle meedenkende reacties...


Hoop dat vorige verhaal duidelijk is!


Hoi @KoosTak . Zijn dit van die witte ronde versterkers? Of heb je van die zwarte vierkante? 

Zo'n apparaat is dus aangesloten geweest bij de buren? En toen weer teruggeplaatst bij jou? 

Ik zou alles grondig resetten.  Als het om die zwarte kastjes gaat kun je dit doen door het reset knopje 10 seconden ingedrukt te houden. Doe dit bij alle versterkers. Dan nemen ze 'gewoon’ de wifi van jouw experiabox weer over. 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Goedemiddag,

Er moet een nieuwe vloer in de woonkamer. Alle apparatuur die is aangesloten op het zwarte glasvezelkastje van de de kpn moet tijdelijk naar een andere plek. 
Moet ik het zwarte kastje erafhalen of kan ik volstaan met het tijdelijk loshalen van de voeding en de ethernetkabel?

vriendelijke groet,
Gerhard


Goedemiddag,

Er moet een nieuwe vloer in de woonkamer. Alle apparatuur die is aangesloten op het zwarte glasvezelkastje van de de kpn moet tijdelijk naar een andere plek. 
Moet ik het zwarte kastje erafhalen of kan ik volstaan met het tijdelijk loshalen van de voeding en de ethernetkabel?

vriendelijke groet,
Gerhard

Hallo @winckie , je had hier al een vraagover gesteld in een ander topic, zie daar de reactie(s)

Het is niet zinvol 2x eenzelfde vraag te stellen en is tegen de huisregels in te breken in het topic van iemand anders. Dat geeft alleen maar verwarring en je wordt er niet sneller mee geholpen.