Skip to main content

Reeds enige maanden heb ik een Husselabbonnement met het oog op glasvezel. Bij mij moet alleen nog het glasvezelkastje worden aangesloten, onze buren kregen een bericht dat onze straat nu aangesloten is.

Dit bericht hebben wij niet gehad, postcode xxx  Hoe kom ik nu aan een glasvezelkastje?

admin: privacygevoelige informatie verborgen

 

Zodra beide kanten van de kabel volledig zijn aangesloten en gereed voor verbindingsoverdracht zijn. Dus ook buiten in de wijkkast. Soms duurt dat even.Netwerknl verzorgd dit, en zal KPN een seintje geven als zij klaar zijn. KPN zal dan haar klanten benaderen om ze over te zetten van koper naar glas. 

Je hebt nu een wit vierkant kastje? Dan komt KPN daar iets overheen schuiven.

 

Je zou hier kunnen checken of netwerknl zegt dat je glas hebt.

En hier via KPN of ze al glas op je adres kunnen leveren.


Hi @DDBuiten, ben je een stapje verder gekomen met de uitleg van @DennisA78:slight_smile:


Goedemiddag,

 

Niet helemaal, alle signalen staan op groen. Echter wij moeten alleen nog het glasvezelkastje hebben om onze apparatuur op glasvezel aan te sluiten. Daarover kan ik niets vinden.


Is er al wel iets besteld dan? Want dan zou er automatisch een monteur meekomen omdat er nog nooit een glasvezeldienst is geweest, en er dus eerst iets aan je aansluiting toegevoegd moet worden. Dit kun (mag) je niet zelf doen.


Enige maanden geleden heb ik KPN Hussel besteld met het oog op glasvezel, ze hebben indertijd de aansluiting op koper gezet. Dien ik nu zelf een kastje te bestellen?


Nee er moet signaal op de glasvezel gezet worden, als die zover is. Dan moet er een monteur gestuurd worden om het glasvezelkastje te plaatsen en de verbinding om te zetten.

 


Ah, dus je hebt een lopend abonnement, maar je wordt nog geleverd via koper en niet via glasvezel, helder!

Zal ik maar zo snel mogelijk een omzetting naar glasvezel voor je in gang zetten dan @DDBuiten? Het lijkt er op dat we gewoon kunnen leveren over de glasvezellijn, dus ik zie daar verder geen problemen :slight_smile:


Graag zsm een omzetting naar glasvezel, dank voor jullie reactie.


Ik heb inmiddels de bevestiging dat de omzetting naar glasvezel in gang is gezet @DDBuiten :slight_smile: Je ontvangt hier op korte termijn informatie over per email. Kan zijn dat er direct al een afspraak met een monteur in is gepland en als dat moment niet uitkomt kan je makkelijk zelf herplannen, kan ook zijn dat je het verzoek krijgt om zelf die afspraak te maken. Laat je even weten of dat goed gaat/naar wens is?


De mail met een afspraak net ontvangen, dus het is helemaal naar wens nu. Dank voor de medewerking.


Ah helemaal top @DDBuiten, graag gedaan!