Skip to main content

Goedemorgen, 

 

Over twee weken gaan wij verhuizen en neem ik mijn huidige verbinding mee naar het nieuwe adres. Hiervoor krijg ik nog een glasvezel kastje geleverd. Ik was in de veronderstelling dat dit door KPN gratis geïnstalleerd zou worden. Dit bleek niet het geval. Na contact met de klantenservice werd aangegeven dat er wel achteraf een monteur kan komen. Ik hoor om mij heen dat het niet verstandig is om dit kastje zelf te gaan monteren. Het is voor mij erg belangrijk dat het internet werkend is op de dag van verhuizing aangezien ik enkele dagen daarna thuis moet gaan werken en internet een noodzaak is om mijn werk te kunnen doen. 

 

Graag hoor ik jullie mening/oplossing.

De vorige bewoners hebben het glasvezelkastje meegenomen? Want dit hoort er zo niet uit te zien.

Lijkt me dat u van KPN ook helemaal geen glasvezelkastje opgestuurd krijgt omdat KPN er van uit gaat dat het kastje er al hangt.

Maar vooraf al iets regelen is tegenwoordig bijna niet meer mogelijk. U kunt pas bellen voor een monteur op de dag van aansluiten.


Volgens mij hadden de vorige bewoners geen glasvezel. Er staat bij het volgen van mijn verhuizing dat er een glasvezel kastje geleverd wordt. Maar ik vraag mij dus sterk af of het verstandig is om het zelf te installeren. En daarnaast is er dan wel een actief signaal juist omdat de vorige bewoners geen glasvezel hadden. Ik wil hier geen risico in lopen, maar na bijna 10 jaar klant bij kpn betalen voor een monteur ga ik echt niet doen.


De monteur is uiteraard gewoon gratis. Maar u kunt die gratis monteur pas bestellen op de dag van aansluiten.

Als die glasvezelpunt nooit gebruikt is horen er beschermkappen op te zitten.

Als u het kastje opgestuurd krijgt kunt u dat gewoon zelf installeren. 


Ja die beschermkappen heb ik even verwijderd om te kijken wat erachter zat. Er zit dus niets anders op dan afwachten of één en ander zal werken op 1 september.


in principe is het niet heel lastig om dit glasvezel kastje zelf erop te zetten. als je deze glasvezel kastje binnen hebt gekregen zou ik hem meteen aansluiten op de A kant van deze aansluiting. zodra er dan signaal op staat dan zie je meteen of het werkt ja of nee.

vergeet niet om het zwarte dopje van het glasvezel kastje eruit te halen voordat je deze op de aansluiting heen schuift. 


Kan ik al voor 1 september zien na aansluiten van het kastje of er überhaupt signaal aanwezig is? Zo ja, waar zie ik dat aan?


op het glasvezel kastje zitten 3 lampjes: Power, Glas en Ethernet.

Power spreekt voor zich, die gaat branden als er spanning op het kastje staat.

Glas gaat branden op het moment dat het kastje signaal binnen krijgt van buiten. dit lampje dus even goed in de gaten houden. hieraan kun je zien of je signaal binnen krijgt.

Ethernet gaat branden als je het modem hebt aangesloten op het kastje.

als het goed is krijg je ook nog een SMS op de afgesproken datum dat het signaal erop staat.


Beste Joey,

Vandaag het glasvezel kastje ontvangen en alvast gemonteerd. Waar ik al bang voor was geen lampje bij glas. Moet ik nu bellen met kpn om dit op te laten lossen?

 


Gewoon afwachten tot de dag van aansluiten. 1 september dus als ik het goed begrijp in dit topic. 


Gewoon afwachten is nogal de simpelste oplossing. Ik heb genoeg ervaring om te weten dat er op 1 september echt niet spontaan een lampje gaat branden. Kpn zal toch echt een monteur naar de wijkkast moeten sturen om het signaal aan te zetten. 


Kpn zal toch echt een monteur naar de wijkkast moeten sturen om het signaal aan te zetten. 

En dat doet KPN 1 of enkele dagen voor 1 september pas.