Skip to main content

L.S., ik heb in de meterkast wel de glasvezel maar nog niet de NTU. Ondertussen al 5x met klantenservice van KPN gebeld maar dat is echt hopeloos. Om de 1 of andere manier staat wensdatum begin Juli in hun systeem terwijl dat begin Juni moet zijn. Belofte dat je teruggebeld wordt etc. maar vervolgens niet teruggebeld worden. Helpdesk verbind me door met plankamer monteurs die vervolgens aangeven dat klanten geen afspraak kunnen maken etc. Wordt er nogal simpel van. Ondertussen wel wensdatum (wanneer contract ingaat) veranderd in 21 Juni, maar nog steeds geen monteur om dat wat niet in de experia kit zit te installeren. Die kan pas ergens in Juli komen. Voelt je echt welkom als nieuwe klant.

Op marktplaats heb ik de juiste NTU gevonden. Kan ik die ook zelf aansluiten? (lijkt er gewoon overheen te vallen) Onder hoe het er nu in de meterkast uitziet. Weinig genieten totnutoe met KPN helaas… 

 

Dank, Bart

 

 

 

 

Nee. Dat kunt u niet zelf. U hoort / mag deze doos niet eens open te maken.


Hallo @Bart O , op Marktplaats gekochte spullen gaan niet werken en daar hoort ook een deksel op te zitten ter bescherming van de glasvezel.

Een glasvezelmodem kan en mag alléén door een gecertificeerde monteur van of namens KPN geïnstalleerd worden.

Nieuwe aansluitingen  en defecten worden gewoon z.s.m. gedaan, maar bestaande werkende aansluitingen die omgezet worden naar glas zijn uitgesteld vanwege de corona.

 


Beste @Bart O 

Wat Nick al aangeeft mag je dit niet zelf doen. Dit soort aansluitingen horen ook echt door een KPN monteur gedaan te worden, ga er niet zelf aan sleutelen, want is er iets defect dan kunnen er kosten in rekening gebracht worden.


Hallo @JanD, Dank! Het is een nieuwe aansluiting. (nieuwbouwhuis). Maar niet zsm dus helaas. 


Hallo @JanD, Dank! Het is een nieuwe aansluiting. (nieuwbouwhuis). Maar niet zsm dus helaas. 

Als je weet welke glasfiber patchkabel, dus type connectoren, je nodig hebt kun je dit zelf wel aansluiten. Bij mijn glasfiber kreeg ik de NTU gewoon in een doos opgestuurd en een datum/tijdstip wanneer het internetwerk enz op de glasvezel actief zou worden. In dat laaste zit hem de kruks bij KPN, ze moeten dat in de centrale/PoP nog actief maken zeer waarschijnlijk, dus ook al zou je zelf b.v. een router aanschaffen met directe glasfiber connector, dan werkt het nog niet.

En helemaal als het nieuw type glasvezel is (GPON techniek), dan moet iemand met de juiste bevoegdheid een soort van kanaalscheidings crypto code in jouw NTU (zwarte van Nokia) invoeren en dat is iets handmatigs via een app o.i.d. ter plekke bij jouw thuis. Er is geen optie dat dit automatisch door iets of klant zelf kan worden gedaan, zoals dat b.v. bij mobile middels een SIMkaart wel het geval is.


Hallo @JanD, Dank! Het is een nieuwe aansluiting. (nieuwbouwhuis). Maar niet zsm dus helaas. 

 

@Bart O : welke NT heb je gevonden op marktplaats? Is dat deze?

 


Hallo @Ward_ ,

 

klopt, die. ZTE ZXHN F3100. 

 

Groet, Bart

 

 


Hallo @Bart O Bart hier. Het is niet helemaal het welkom dat je hoort te krijgen, lees ik. Jammer dat er onduidelijkheid en vertraging is ontstaan en ik kijk graag voor je na wat er speelt. Zou je daarvoor jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

En om antwoord te geven op de vraag: nee, het is niet de bedoeling dat je dit soort dingen zelf aansluit, met apparatuur die je ergens gevonden hebt. 


Hallo @Bart_ 

Profiel geupdate. 


Hallo @Bart O Dank voor het invullen van de gegevens. Ik heb zojuist gekeken en wat precies de oorzaak is kan ik je niet zeggen, maar dat er iets niet goed loopt lijkt me duidelijk. Ik heb een achterliggende afdeling gevraagd om hier naar te kijken en om je snel van een update te voorzien. Ik hou het zelf uiteraard ook in de gaten.


Hallo @Bart_ , heb je al een update? Ik heb net weer met de klantenservice gebeld en ik wordt alleen maar droeviger als ik die bel. Nu is het verhaal dat het pas in September (!) aangesloten wordt. Vraag ik of ik een klacht in kan dienen dat dat zo lang duurt zodat er naar gekeken kan worden, krijg ik antwoord dat dat niet mogelijk is. Kan alleen mijn abonnement opzeggen…. Jammer dat iets verkocht wordt dat vervolgens niet geleverd kan worden. 
 

Hoor het graag, groet,

 

Bart


hoi !, ik snap helemaal hoe dit bij jou plaats heeft gevonden. Bij mij ligt de boel er exact zo bij. Ook wij zijn nieuwe glasvezel klanten van KPN maar de start is dramatisch. Ook wij zijn door een incompleet toegestuurd installatiepakket op het totaal verkeerde been gezet. Ik ben net als jij (omdat zowel klantenservice als het installatiepakket zelf aangaven) gaan klussen op exact dezelfde wijze zoals jij dat hebt gedaan. Pas toen kwam er bij KPN een bal aan het rollen en bleek na bellen van mijn kant dat er nog een glasvezelkastje en ingeplande monteur ontbraken. Wij zitten dus nu al twee dagen zonder vaste telefoon zonder tv en zonder internet. De overstap van Ziggo naar KPN is in die zin dramatisch verlopen ook. KPN bakt er helemaal niks van en wij vinden dit een zeer slechte start. Met grote gevolgen wellicht want dat kastje had ik nooit open mogen maken. Maar troost jezelf maar met de gedachte dat zowel jij als ik hier niks aan kunnen doen. Sterkte toegeook 😀


@Bart O Nog niet concreet, maar ik zie wel dat mijn melding goed is doorgekomen. Ik heb er zojuist direct weer een reminder achteraan gestuurd. Die datum van september die de klantenservice noemt lijkt me niet helemaal correct, dus laten we het nog even afwachten. 

 

@HansBakker Ook bij jou is er dus het één en ander niet goed gegaan en dat is niet fijn om te lezen. Even heel praktisch: heb je nu nog hulp nodig of is er al het één en ander in werking gezet? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Ik heb je bericht trouwens een klein beetje bewerkt, voor de duidelijkheid. 


De hulp die ik nodig heb is dat er zsm een monteur langskomt om de hele handel aan te sluiten en werkende te krijgen. Uw collega’s van de helpdesk krijgen de monteursafdelingen echter telefonisch niet te pakken. Wij balen hier echt verschrikkelijk van en hebben eigenlijk spijt van onze overstap naar KPN. Er gaat teveel fout en dat wordt niet snel genoeg hersteld. Dat komt hard aan. 


Profiel aangepast trouwens


Dank @HansBakker Dank, ik begrijp hoe enorm naar dat is en het spijt me van harte om te lezen dat dit zo moeizaam loopt. Ik zie dat verschillende collega's van de klantenservice al de nodige stappen hebben gezet om een monteur bij je te krijgen en ik ga er vanuit dat het snel in orde komt. Ik hou het vanaf hier ook in de gaten en kom er op terug. 


Hoi @Bart_ , heb je al een update? Ik ben er om eerlijk te zijn wel klaar mee en heb besloten dat ik vanavond Ziggo abonnement ga aanvragen als er dan geen concreet pad voorwaarts ligt. Beide buren hebben Ziggo en dat functioneerde in beide gevallen binnen enkele werkdagen.
 

Hoor het graag, Bart 


Hallo @Bart O Er is een poging gedaan om je te bellen. Men kreeg je niet te pakken, zie ik en er is daarom een sms naar je verstuurd met het verzoek terug te bellen. Heb je dit verzoek ook gezien? Het is verstuurd naar het nummer dat bij ons bekend is, eindigend op 90. 


Hallo @Bart_ 

echt kansloos. Sorry hoor. Iedereen doet zijn werk maar bij kpn werkt iedereen langs elkaar heen klaarblijkelijk. Teruggebeld en mevrouw kan alleen melden dat kpn netwerk iets aan moet komen leggen en dat ze bericht opnemen als ik op de planning sta. Maar of ik überhaupt op de planning sta kan ze me niet vertellen. En ook niet wanneer ik daar feedback over krijgen kan. 
 

1 maand verder, vele telefoontjes alsook berichten op het forum en nog geen millimeter opgeschoten.
 

ik zou zeggen tot ziens kpn, en ik zou wat moeite stoppen in het op orde krijgen van je basis processen. 


Ha @Bart O Dat is jammer om te horen, zeg. Ik snap dat je enorm baalt van de onduidelijkheid. Dit hoort heel soepel te verlopen, maar in jouw geval is dat bepaald niet het geval geweest. :( 


Reageer