Skip to main content

Vannacht een upgrade van het (glasvezel) modem. Max 5 min uit de lucht. Vanmorgen  geen WiFi, geen interactieve tv en telefoon. En nu nog niet. Iets met overgang tussen Telfort en KPN. Kan 2 dagen duren. Meer klachten en eventuele oplossingen?

Heb je het glasvezelkastje al 2minuten van de stroom gehaald?


Hee Joep, alles al geprobeerd samen met een dame van KPN. Meer dan een uur knoeien maar zonder oplossing dus ja en het werkt niet.


Welkom bij ons op het forum @GeJeVe. De technische overgang van Telfort naar KPN zou inderdaad max 5 minuten uit de lucht moeten zijn als alles goed gaat. Heb je inmiddels weer een werkende verbinding, of nog niet? Naast het herstarten van het glasvezelkastje wat Joep noemde kan het ook helpen om het modem naar de fabrieksinstellingen terug te zetten (stap 2), zodat deze de nieuwste software ophaalt en opnieuw verbindt. Heb je daarmee weer verbinding?


Na 4 verschillende medewerkers en 4 keer een glasvezelmodem en routerreset zonder resultaat een nieuwe router gekregen en aangesloten. Zag er veelbelovend uit maar na de restart van de router weer terug in de modus “niets werkt meer” 5e medewerker gebeld en meer dan een uur aan de lijn gehangen. Ook weer het hele riedeltje gecontroleerd. resultaat: Soms een hele trage vaste lijn maar geen WIFI, televisie of telefoon. Nu naar de backoffice gestuurd en vandaag, uiterlijk morgenvroeg een oplossing. Heb er weinig vertrouwen meer in maar ik laat mij verrassen.


Het resetten gaf helaas ook geen verbetering dus, dat is jammer. Ik zie dat je nu ook gegevens op je profiel hebt staan, daarmee ben ik voor je gaan kijken. Ik zie de melding voor de technische dienst staan inderdaad, daar staat ook dat het modem al is vervangen maar nog zonder resultaat. Zij hebben dat zo te zien nog in behandeling, zodra zij er een update over hebben zullen zij jou informeren.


Ik he de status weer even voor je nagekeken @GeJeVe, zo te zien is er gisteren een monteur geweest en heeft hij de aansluiting werkend kunnen maken. Als ik het goed lees heeft hij daarbij onder andere het glasvezelkastje vervangen en is alles nu goed werkend.


Ik he de status weer even voor je nagekeken @GeJeVe, zo te zien is er gisteren een monteur geweest en heeft hij de aansluiting werkend kunnen maken. Als ik het goed lees heeft hij daarbij onder andere het glasvezelkastje vervangen en is alles nu goed werkend.

Klopt helemaal.Lag dus aan het “Telfort” glasvezelmodem. Toen dat was vervangen was de verbinding weer goed. Daarna installeren van tv, wifi, telefoon en het controleren van de werking van de wifi. Bleek op een aantal punten zwak te zijn dus ook verbeterd. Topmonteur die Melle.


Top, dat is goed om te lezen. Dat het met de reset niet beter werd is dan ook te verklaren. Gelukkig is alles nu werkend en heeft de monteur het volledige gecheckt! Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.