Skip to main content
Antwoord

Glasvezelmonteur geweest, lampje “alarm” flikkert, aansluitdatum verzet

• May 12, 2025
  • 8 reacties
  • 144 keer bekeken

Vanochtend is bij ons de glasvezelmonteur geweest om het glasvezelpunt in de meterkast aan te sluiten. 

Nu blijft echter het rode lampje “alarm” snel knipperen. Verder brandt alleen “power”. 

Stroom eraf en na paar minuten weer erop helpt niet. Ook het zwarte kastje eraf gehaald en opnieuw er op geklikt, helpt ook niet.

Vervolgens kreeg ik vanmiddag ineens een mailtje dat de aansluitdatum is gewijzigd naar 27 juni.

In het status overzicht staat ook ineens bij “glasvezelpunt in de woning” als verwachte startdatum juni-juli 2025, terwijl daar vanmorgen nog de datum van vandaag stond genoemd, en het aansluitpunt is vanochtend dus ook aangelegd.

Wat is hier mis?

Bij de buren werkt het wél, dus het is niet zo dat de straat nog niet op de wijkcentrale is aangesloten.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Goedemorgen ​@glenfiddich1983, welkom op onze community! Ik zie dat er wat goede tips gegeven worden. Het is inderdaad een kwestie van afwachten, je kunt natuurlijk altijd even bellen maar dit is niet te vervroegen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 12, 2025

Vervolgens kreeg ik vanmiddag ineens een mailtje dat de aansluitdatum is gewijzigd naar 27 juni.

Wat is hier mis?

Je lijn is nog niet aangesloten in de wijkcentrale. Het is geen licht uit de kabel gekomen, daarom 'alarm'

Wat is hier mis?

Je lijn is nog niet aangesloten in de wijkcentrale. Het is geen licht uit de kabel gekomen, daarom 'alarm'

Dat is toch vreemd, de buren naast ons zullen toch op dezelfde wijkcentrale zitten als wij, de kabels zijn ook op dezelfde dag in de straat gelegd en in beide gevallen met toestemming meteen tot aan de deur (en niet tot begin van het erf). Het zou toch vreemd zijn als ze dan ons kabeltje in de wijkcentrale niet aansluiten en dat van de buren wel?

• May 12, 2025

Het zou toch vreemd zijn als ze dan ons kabeltje in de wijkcentrale niet aansluiten en dat van de buren wel?

Nee dat is niet vreemd. De mensen die dit werk doen stoppen daar aan het eind van de middag gewoon mee en dan gaan ze naar huis. Dan is mogelijk het werk nog niet af. Dat kan zomaar. Dat is normaal. En de volgende dag zijn ze misschien zomaar weer ergens anders ingeroosterd. Dan moet je gewoon wachten tot een later moment. 

Ik zal wel eens bellen om te vragen wat het probleem is. Kan ik het beste KPN zelf bellen, of dat nummer van de aannemer (Allinq) die de monteurs aanstuurt?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 13, 2025

Maar wat wil je weten dan? De aansluitdatum is verzet omdat het glasvezel niet werkt. Dat is juist goed want anders zou he betalen voor iets wat niet werkt.

Kpn bellen is zinloos, en allinq gaat zeggen dat er een probleem is en dat gaan ze oplossen.

Maar wat wil je weten dan? De aansluitdatum is verzet omdat het glasvezel niet werkt. Dat is juist goed want anders zou he betalen voor iets wat niet werkt.

Kpn bellen is zinloos, en allinq gaat zeggen dat er een probleem is en dat gaan ze oplossen.

Het is wel handig om te weten of het probleem bij mij is (en ik dus op 27 juni thuis moet zijn omdat er een monteur bij moet) of dat het bijvoorbeeld in de wijkcentrale zit en ik niet thuis hoef te zijn?

Dan is de vraag wie ik moet bellen om daar achter te komen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 13, 2025

Als ze bij u thuis moeten zijn zullen ze u bellen voor het maken van een afspraak. Er loopt nu gewoon een geautomatiseerd proces waarbij de aanleg partij hem terug heeft gezet met "werkt niet" - KPN verschuift dan de datum naar achter om te zorgen dat er geen kosten komen maar weet zelf ook niet wanneer het word gemaakt. In deze periode neemt de aannemer opnieuw contact met u op, dat zal in uw gebied dan allinq zijn voor het maken van een afspraak. En als deze datum is geweest kan het zo maar zijn dat die aansluitdatum van 27 juni weer naar voren word geschoven en u diezelfde dag mag gaan aansluiten.

Wie u ook gaat bellen gaat u niet wijzer maken, kpn gaat over het abonnement en niet over de aanleg van glasvezel,  dus kpn de provider heeft geen informatie behalve 27 juni. En zoals eerder gaat Allinq zeggen dat er een probleem is welke ze gaan oplossen en mocht u thuis moeten blijven ze vanzelf in de lucht komen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Goedemorgen ​@glenfiddich1983, welkom op onze community! Ik zie dat er wat goede tips gegeven worden. Het is inderdaad een kwestie van afwachten, je kunt natuurlijk altijd even bellen maar dit is niet te vervroegen.