Skip to main content

Hallo,

 

Er is onlangs een glasvezelmonteur van KPN geweest die een glasvezelkabel van buiten naar binnen heeft doorgetrokken, schijnbaar heeft hij iets niet goed gedaan want er ontbreekt iets waardoor ik mijn modem niet kan aansluiten.

Ik heb contact gehad met KPN en er zou over x weken een monteur komen om dit alsnog in orde te maken (iets met een omschakeling?), maar aanstaande maandag gaat via de overstapservice mijn T-mobile abo stoppen.

Ik kan het vooral in deze tijd niet veroorloven om zonder internet te zitten, T-mobile zegt dat KPN ervoor moet zorgen dat de status van de overstap NIET op voltooid komt te staan zodat t-mobile mijn internet niet uitschakeld, iig tot die monteur is geweest .

Hoe zit dit en hoe weet ik zeker dat ik mijn internet bij t-mobile kan behouden tot die kpn monteur langs is geweest?

Hoe ziet het er nu bij u uit? Het zou er zo uit moeten zien:

Ziet het er anders uit?


Hoe ziet het er nu bij u uit? Het zou er zo uit moeten zien:

Ziet het er anders uit?

dat witte kastje heb ik idd met de rode glasvezelkabel onderin, er zit echter geen andere aansluiting om een kabel in te doen o.i.d.

Dat kastje kan ik open klikken en dan zie ik een hele mini dunne opgerolde kabel. 


Dat kastje mag je niet open maken uiteraard. De monteur van KPN komt langs op de dag dat uw abonnement in gaat om het glasvezelmodem te plaatsen. Dat schuift hij/zij onder vandaan zo over dit doosje heen.

Of zo:

Hiervoor zou een afspraak gemaakt moeten worden. Dat is nog niet gebeurd? 


Dat kastje mag je niet open maken uiteraard. De monteur van KPN komt langs op de dag dat uw abonnement in gaat om het glasvezelmodem te plaatsen. Dat schuift hij/zij onder vandaan zo over dit doosje heen.

Of zo:

Hiervoor zou een afspraak gemaakt moeten worden. Dat is nog niet gebeurd? 

Er zou geen monteur komen, doordat ik gisteren contact had met KPN kwam ik er dus achter dat het helemaal niet oke is. De monteur moesten ze alsnog inplannen maar dat kon x weken duren.

Ik vind het op zich geen ramp dat de monteur er pas over x weken is, ik maak mij alleen zorgen dat ik maandag word afgesloten bij t-mobile omdat op die dag mijn kpn abo in gaat. 
 


Hoi @Mugen4u 
Als je van de overstapservice gebruik hebt gemaakt, dan wordt je aansluiting niet eerder afgesloten dan dat de nieuwe aansluiting werkt.
Dus geen paniek, het gaat goed komen.


Hoi @Mugen4u 
Als je van de overstapservice gebruik hebt gemaakt, dan wordt je aansluiting niet eerder afgesloten dan dat de nieuwe aansluiting werkt.
Dus geen paniek, het gaat goed komen.

oke bedankt!  dit stelt mij gerust.


Dit is wat T-Mobile mij verteld betreft het behouden van internet bij hun tot dat het in orde is:

Dat kan T-Mobile niet garanderen. Als KPN een (geautomatiseerd) bericht stuurt dat zij de lijn overnemen zal dat automatisch gerespecteerd moeten worden door de oude operator.  Je zult dus echt KPN moeten overtuigen, of de hele bestelling bij hen annuleren. Dan zullen zij geen overname bericht naar T-Mobile sturen en blijft de T-Mobile lijn up en running.

 

Van wat KPN mij telefonisch vertelde is dat er in hun centrale staat dat de status op afgerond staat. 

STEL dat er om wat voor reden toch iets mis gaat en ik helemaal geen internet heb, wat moet ik dan doen om dit z.s.m. weer te herstellen? 

Sorry voor mijn panisch gedrag maar volgende week is een zeer belangrijke week voor mij waarbij ik internet moet hebben.


Alvast bedankt.


Hoi @Mugen4u 
De afspraak met elke provider die de overstapservice biedt is dat ze pas de verbinding verbreken / opzeggen als de nieuwe verbinding is gelukt.
Dus als TMobile deze eerder verbreekt dan houden ze zich niet aan de gemaakte afspraken.
Maar de telefonische klantenservice weet vaak niet alle regels, dus ik zou me er maar geen zorgen om maken.
In uiterste noodzaak kan de KPN vast nog wel een noodpakket regelen.


Hoi @Mugen4u 
De afspraak met elke provider die de overstapservice biedt is dat ze pas de verbinding verbreken / opzeggen als de nieuwe verbinding is gelukt.
Dus als TMobile deze eerder verbreekt dan houden ze zich niet aan de gemaakte afspraken.
Maar de telefonische klantenservice weet vaak niet alle regels, dus ik zou me er maar geen zorgen om maken.
In uiterste noodzaak kan de KPN vast nog wel een noodpakket regelen.

 

Oke heel erg bedankt, nu ben ik wel 100% gerustgesteld. 

fijne dag gewenst!


De overstapservice en daarmee het opzeggen van de oude verbinding gaat pas in werking als het modem van KPN aangemeld is in het systeem. Dit kan niet voordat de lijn daadwerkelijk gereed is en opgeleverd door een monteur. Het komt helaas vaker voor dat we de datum van de overstapservice niet halen, bijvoorbeeld omdat er kabelschade is onder de grond of dat er bepaalde voorzieningen op klantlocatie niet in orde zijn zoals bijvoorbeeld een ISRA-punt dat onvindbaar is. 

In al die gevallen blijft het oude abonnement dus doorlopen totdat KPN geleverd heeft. Als T-Mobile nu te vroeg hun verbinding verbreekt dan houden ze zich inderdaad niet aan de gemaakte afspraken. Dit heb ik echter nog nooit eerder gezien. Zodra het KPN-modem eenmaal gekoppeld is dan zal er automatisch een melding naar T-Mobile gaan om door te geven dat zij mogen stoppen met leveren. Met enige regelmaat kom ik tegen dat de bevestiging van opzeggen binnenkomt terwijl ik nog aan het werk ben bij de klant.

Dat bericht waar de klantenservice van T-Mobile over spreekt gaat niet gestuurd worden zonder dat er een modem van KPN is aangesloten. Dat is een volledig geautomatiseerd systeem, juist om menselijke fouten te voorkomen. In dergelijke gevallen is het heel erg afhankelijk van waar de fout ligt als er toch wordt afgesloten:

  • Indien dit komt omdat er toch onterecht een afmeldbericht naar T-Mobile is gestuurd dan moet KPN een tijdelijke voorziening regelen
  • Indien dit komt omdat T-Mobile onterecht te vroeg heeft afgesloten dan zijn zij verantwoordelijk voor een tijdelijke voorziening