Skip to main content

Ik word gratis aangesloten op glasvezel later dit jaar.

Ik woon in een appartement met de meterkast buiten het appartement in de gezamenlijke hal.  Wil niet dat daar mijn modem komt te staan omdat dit risico’s met zich mee brengt van ontvreemding van het modem.

 

a. Legt kpn ook gratis verbindingen naar mijn woonkamer?

b. Kan het modem in mijn woonkamer dan staan?

Het glasvezelkastje komt waarschijnlijk in de meterkast te hangen. Daarvandaan gaat er dan een utp-kabel naar uw woning. Het modem komt dan in uw woning.


De KPN monteur kan zeker een kabel doortrekken naar jouw woning @Bertdd. Er zijn monteurs en een ex-monteur actief op het forum die je vast meer kunnen vertellen @NHendriks @Ik_Combineer 


Het ligt er een beetje aan wat er moet gebeuren of dit kosteloos is. Formeel gezien is 15 meter kabel inbegrepen bij de installatie maar dit is zonder afwerking zoals bijvoorbeeld weg werken langs een plint of indien het door een leiding loopt afwerken met een inbouw-plaatje. Het enige qua wegwerken wat de monteur kosteloos moet doen is zorgen dat de kabel geen struikelgevaar kan vormen, bijvoorbeeld door hem bij een dorpel wel vast te zetten. Mocht het bijvoorbeeld een dusdanig grote klus zijn om die 15 meter kabel überhaupt aan te leggen dan kan de monteur hier ook kosten voor rekenen, bijvoorbeeld als er door meerdere muren geboord moet worden.

Alles is uiteraard te overleggen met de monteur en de monteur bepaalt ter plekke de totale kosten conform de geldende propositie. Eventuele kosten zullen ook altijd op voorhand worden overlegd en als dit niet gebeurd dan mag je de monteur hier zeker op wijzen of vragen naar eventuele kosten.

Indien er geboord moet worden, houdt er dan rekening mee dat dit op eigen risico is. De monteur zal uiteraard zorgvuldig te werk gaan maar de kans op afbrokkelend stucwerk bij het uittreden van de boor is altijd mogelijk en KPN kan hier op geen enkele wijze voor aansprakelijk gesteld worden. Je zou eventueel dus kunnen kiezen om zelf alvast wat voorwerk te doen indien nodig.