Skip to main content

Beste KPN,

Ik ben een nieuwe klant bij jullie en mijn internet had al reeds 10dagen geleden opgeleverd moeten zijn.

Echter kwam bij het installeren een kabelbreuk van het glasvezel aan het licht.

In het aansluitpunt is het klosje losgeschoten en afgebroken.

Nu heb ik hierover al 6x gebeld, maar er is nog steeds niemand van netwerk langs geweest om dit te herstellen.

KPN verwijst mij door naar KPN netwerk, en netwerk geeft vervolgens weer aan geen ticket te hebben ontvangen.

Erg vervelend allemaal en ik neig dan ook de hele boel terug te sturen en weer terug naar ziggo te gaan.

Wie helpt? wat is het plan van aanpak?

Is er wel al een monteur van KPN langs geweest?


Is er wel al een monteur van KPN langs geweest?

JA een installatiemonteur, terwijl ik 3 maal heb aangegeven dat het aansluitpunt defect is.

Deze stond na 5min weer buiten en zou ook een melding maken. :(


Alleen daar is het fout gegaan ben ik bang, de installatiemonteur heeft die melding niet (goed) gedaan. U hoort namelijk voor die melding wat gegevens te geven en te controleren. Ook krijgt u een ticketnummer van de monteur om inderdaad KPNNetwerk te bellen als het niet lukt en de status van de reparatie aan te vragen.

Mijn advies is om uw forumprofiel in te vullen, een moderator kan dan eventueel een nieuwe monteur aansturen die eventueel opnieuw KPNNetwerk kan aansturen.

 


Alleen daar is het fout gegaan ben ik bang, de installatiemonteur heeft die melding niet (goed) gedaan. U hoort namelijk voor die melding wat gegevens te geven en te controleren. Ook krijgt u een ticketnummer van de monteur om inderdaad KPNNetwerk te bellen als het niet lukt en de status van de reparatie aan te vragen.

Mijn advies is om uw forumprofiel in te vullen, een moderator kan dan eventueel een nieuwe monteur aansturen die eventueel opnieuw KPNNetwerk kan aansturen.

 

Bedankt heb zojuist ook weer met KPN gesproken ik moet volgens hun terugbellen naar het terugbelverzoek, die maakt dan een ticket aan.

Mocht dit nog geen resultaat opleveren ga ik het hier via uw tip proberen.

Mijn hartelijke dank daar alvast voor.

Het is gewoon jammer dat eigenlijk iets simpels zoveel tij en moeite moet kosten voordat het opgepikt wordt :(


To be continued …….


Hoi @Kpn_lid, wat balen zeg dat het zo mis gelopen is. Maar als ik het nu goed begrijp heb je het nummer in de sms gebeld met de pincode. En nu is er een ticket aangemaakt? 


Hoi @Kpn_lid, wat balen zeg dat het zo mis gelopen is. Maar als ik het nu goed begrijp heb je het nummer in de sms gebeld met de pincode. En nu is er een ticket aangemaakt? 

Als het goed is wel, er wordt ter overbrugging een wifimodem opgestuurd (weet niet of ik daar wat aan heb ivm bekabelde apparatuur)

Verder is er een fictieve monteursafspraak gemaakt voor morgen (er was geen andere manier waarop anders een ticket aan gemaakt kon worden) welke dan vervolgens het probleem meld (ticket) naar kpn netwerk.

Erg omslachtig maar kon niet anders aldus de medewerkster (ik zie veel ruimte voor verbeteringen hier 😂 )

Wordt vervolgd…...

 


Ja het gaat niet helemaal volgens plan, maar wel fijn dat er nu actie loopt. Ik hoor graag als actie is geweest. 


Ja het gaat niet helemaal volgens plan, maar wel fijn dat er nu actie loopt. Ik hoor graag als actie is geweest. 

Er staat voor morgen herstel gepland. Op hoop van zege.


Ik ben erg benieuwd en hoor graag morgen weer van je. 


Gelukkig kwamen de glasvezel mannen lekker op tijd en was het klusje gepiept binnen 20min. Daarentegen het modem wat ik had gekregen…….

Modem aan en alle lampjes behalve de power gingen branden en bleven branden. Op de utp poorten geen reactie en ook het ethernet controle lampje bij het glasvezelkasten blijf gedoofd.

Reset 10sec gaf geen enkele reactie. Toen nog even vanaf eigen router naar glasvezelkastje getest…. Dat werkte ethernet ging branden op het glasvezelkastje.

 

Toen ging mij iets dagen dat ik weleens gelezen heb het op eigen router ook moet kunnen (ideale oplossing gezien je weer een kastje minder hebt)

na even wat googlen de juiste instellingen gevonden en het werkend gekregen.

Wel is mijn upload iets hoger als download. 
 

iedereen bedankt hier voor het meedenken. Hier mag wat mij betreft een slotje op 👍🏼


Dat klinkt helemaal top, behalve het modem dan. Die doe het helemaal niet? De Box 12?

In ieder geval fijn dat het met eigen modem wel werkt. :)


Dat klinkt helemaal top, behalve het modem dan. Die doe het helemaal niet? De Box 12?

In ieder geval fijn dat het met eigen modem wel werkt. :)

Ja het 12b modem.

maargoed nu gelijk de gewenste oplossing. Had zelf als de nodig AP’s hangen dus die WiFi van het kpn modem is overbodig 👌🏼