Skip to main content

Ik heb sinds donderdag dat de download van mijn glasvezelsnelheid niet meer boven de 600 mbit/s komt. De upload haalt makkelijk 940, ik heb 1 Gbit/s.

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/edc2c560-dbbd-11ed-824b-857196a7da6c

Is er iets aan de hand waardoor ik die snelheid niet kan halen? Ik heb sinds december glasvezel, en al die tijd haalde ik strak 930/940.

Ik test bedraad, rechtstreeks verbonden met de router (Fritz!box 7590). Het maakt niet uit of ik om 8u ‘s ochtends, 17u, 20u of 3u ‘s nachts test: de snelheid komt niet meer boven de 600 uit. Andere speedtest server maakt ook niet uit, iperf geeft ook dezelfde snelheden.

Hallo @XS4-Arjan 

 

Heb je het glasvezelmodem al eens 2 minuten van de stroom gehad?


Hallo @XS4-Arjan 

 

Heb je het glasvezelmodem al eens 2 minuten van de stroom gehad?

Uiteraard, dat helpt niets. Glasvezelkastje en de Fritz!box beiden.


Geen idee wat er is veranderd, ik heb het profiel van mijn Fritzbox geswitched naar XS4All FTTH (ik zit in een XS4All abonnement) en daarna kreeg ik in het systeemlog de volgende melding:

“The service provider successfully transmitted settings to this device”

Vanaf toen kreeg ik weer de volle mep aan snelheid.

Klein vervolgvraagje: Is het XS4All-profiel anders dan het KPN-Glasvezel profiel?

Morgen werk ik thuis, en dan moet ik een paar grote images downloaden. Eens zien of hij bij de snelheid blijft.


Morgen werk ik thuis, en dan moet ik een paar grote images downloaden. Eens zien of hij bij de snelheid blijft.

Hallo @XS4-Arjan als je thuis beroepsmatig bezig bent, werk dan vooral bekabeld voor een optimale snelheid, stabiliteit en veiligheid.

Succes.

 


Morgen werk ik thuis, en dan moet ik een paar grote images downloaden. Eens zien of hij bij de snelheid blijft.

Hallo @XS4-Arjan als je thuis beroepsmatig bezig bent, werk dan vooral bekabeld voor een optimale snelheid, stabiliteit en veiligheid.

Succes.

 

Hoi Jan, ik doe alles alleen maar bekabeld 🙂 Wifi is voor de mobieltjes en verder niet.


Heel verstandig @XS4-Arjan 

 


@XS4-Arjan Fijn om te lezen dat je met het omzetten van het profiel wel weer de volle snelheid haalt. 

Ik durf niet direct te zeggen of er verschil zit tussen de profielen. Maar ik ga dit voor je uitzoeken. 

Ik kom hier komende week op terug! 


@XS4-Arjan Fijn om te lezen dat je met het omzetten van het profiel wel weer de volle snelheid haalt. 

Ik durf niet direct te zeggen of er verschil zit tussen de profielen. Maar ik ga dit voor je uitzoeken. 

Ik kom hier komende week op terug! 

Hoi @Rutger_ is hier nog iets uit gekomen? Ik heb sinds de switch van het profiel nergens meer last van gehad. Alles blijft nu netjes op de volle snelheid staan.


@XS4-Arjan Excuus voor het uitblijven van een reactie. 

Ik heb nog geen terugkoppeling mogen ontvangen. Ik ga hier nogmaals navraag op doen en kom hier op terug!