Skip to main content

Vandaag zou mijn KPN glasvezel abonnement ingaan (we zijn overgestapt van T-Mobile Thuis, daar hadden we tot vandaag een glasvezel abonnement).

Vanochtend een SMS ontvangen met bevestiging dat ik mijn glasvezelkastje en modem kon aansluiten. Zo gezegd, zo gedaan. Alles netjes aangesloten, maar geen internet... Het groene lampje ‘internet’ op de modem knippert. Ook het groene lampje ‘connection’ op de mediaconverter knippert.

Inmiddels twee keer contact opgenomen met klantenservice. Twee keer netjes te woord gestaan. Alles lijkt naar behoren te zijn geïnstalleerd en de startdatum van het abonnement klopt ook. Het advies was dus om te wachten. Het verwerken van de levering zou  zijn vertraagd en ik werd er van verzekerd dat het in de loop van de dag zou het naar behoren gaan werken.

Helaas… Tot nu toe werkt het internet nog niet en zitten we dus zonder internet en TV. Heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
 

Mediaconverter: GENEXIS TK01

Modem: KPN Box 12b

 

Hoi @LKlL . Welkom op het forum.

Je hebt je experiabox dus ook al een keer gereset? En eventueel het glasvezelkastje nog even 30 seconden spanningsloos? 

Mocht dat niet werken ga ik je vanavond niet meer kunnen helpen.  Ik werk morgenvroeg.

laat me even weten hoe de vlag er morgenvroeg bij hangt. Als het niet werkt zoeken we wel even contact en help ik je verder. 


Hi @Erwin_ . Ik heb beiden al meerdere keren geprobeerd. Ik doe morgenvroeg nog een poging en mocht het niet werken dan hoor je van me.


@LKlL : hoe laat kan ik je bellen? Ik ben er tot 11:30. 


@Erwin_ ik heb zojuist de router en het glasvezelkastje nog een keer gereset, maar nog steeds geen internet. Ik ben nu bereikbaar.


Ik bel je zometeen even opnieuw.  


Nou. Het gaat allemaal niet van een leien dakje, @LKlL .

Die verbinding daar moet een installatiemonteur bij en die kon ik pas plannen op 14-3..  Toen we daar eenmaal klaar mee waren kwam er een foutmelding :-(

De zaak is nu overgedragen aan een speciaal team dat contact gaat zoeken. Hopelijk kunnen zij sneller een monteur bij jou krijgen. Je wordt hierover teruggebeld. Dat kan (in het uiterste geval) 3 werkdagen duren.

Vervolgens wilde ik een noodpakket jouw kant op sturen. En … murphy's law sloeg zijn slag en wéér een foutmelding.  Ik heb nu de collega's van die afdeling per mail aangeschreven met het verzoek jou een DOP te sturen.  

Het is nu weekend en meer kan ik niet voor je doen. We zullen even moeten afwachten hoe hier op gereageerd wordt en hoe de vlag er maandag bij hangt.

Mochten er ontwikkelingen zijn, laat het mij weten! 


@Erwin_ Het noodpakket is inmiddels onderweg. Hopelijk horen we snel iets over de monteur.


@LKlL  Ik zie inderdaad dat ze mijn verzoek voor de DOP netjes hebben opgepakt.  

Het technische ticket is ondertussen wel toegewezen maar ik heb nog geen update.  Dat is nog even afwachten. 


@Erwin_ Ik heb gisteren contact gehad met een van je collega’s en die zei dat de afspraak met de installatiemonteur voor 14-3 wel staat ingepland.

Ik heb echter nog niets gehoord over de storingsmonteur die eventueel al eerder zou kunnen… Kun jij zien wat daarvan de status is?

Daarnaast ontvangt onze digitenne alleen Ned 1  / 2 / 3. Bij andere zenders geeft hij een foutcode dat de zenders niet in het pakket zitten. Heb jij enig idee waaraan dat zou kunnen liggen?


@LKlL  Dan is die digitenne nog niet geactiveerd.

Heb jij ook een CAS Id voor mij?  Dan laat ik 'm activeren. 


Ik heb echter nog niets gehoord over de storingsmonteur die eventueel al eerder zou kunnen… Kun jij zien wat daarvan de status is?

Mijn ticket is gesloten :-(  Ze zetten in op die installatiemonteur.  Daar lijkt het op. 


Het CAS-Id is: 7012-800-608-0

Bedankt alvast!

 


Helaas is het dit weekend niet gelukt.  Ik heb zojuist een nieuw verzoek ingediend. Ik ga er van uit dat het nu snel gaat werken.

Laat je weten hoe het morgen afloopt met de monteur?


De monteur heeft afgelopen dinsdag het internet aan de praat gekregen. In de wijkcentrale was er iets misgegaan met het overgaan naar het nieuwe abonnement. Het viel gelukkig snel op te lossen. De monteur gaf zelf ook aan dat hij het apart vond dat er zo laat pas iemand voor beschikbaar was. Maar gelukkig werkt alles nu naar behoren en kunnen we gebruik gaan maken van ons nieuwe abonnement!


Gelukkig maar.  Weet je waar de die overbodige spullen naartoe moet sturen?  

Hier is een link:

https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm#/

 

(mocht er in de toekomst iets misgaan, wat we niet hopen, weet je mij te vinden)