Skip to main content

Vanochtend is voor de tweede keer in een maand tijd mijn glasvezelverbinding overleden. De system log in mijn Fritzbox 7590 geeft PPPoE timeouts aan. De standaard truken als stroom eraf, reservemodem proberen en kabels vervangen lossen het probleem niet op. Vorige keer zou er een monteur komen maar heeft het probleem zichzelf (?) na een paar dagen opgelost (?). De monteursafspraak heb ik toen afgezegd wegens niet langer nodig, maar als dit een structureel probleem blijkt moet er toch op één of andere manier naar gekeken worden. Ik kan me vanwege werk niet elke maand een paar dagen downtime veroorloven. 

Hoi @Hairless Ronin, welkom op ons forum! Ik zie dat je hierover mijn collega's van de XS4all klantenservice ook al hebt gesproken en er onlangs onderhoud is geweest, is het inmiddels beter?
Met jouw abonnement kun je het beste altijd even bellen, mijn collega's daar kunnen dan meteen even meekijken!

Meer informatie over X4all bij KPN kun je vinden in dit topic!

 


Er is inderdaad een monteur geweest die de NT unit heeft vervangen. Tot nu toe is de verbinding stabiel. Wat de oorzaak van de timeouts is geweest is onbekend gebleven. Het vreemde is dat de oude NT unit wel connectie leek te maken maar toch ook weer niet. 


Ah, mooi opgelost. Ik zou ook niet zo snel weten waar dat hem in gezeten heeft maar fijn dat het weer werkt!