Skip to main content

Mijn glasvezelverbinding is klaar en ik heb vandaag al 2 smsjes gehad dat ik mijn modem aan kan sluiten. Er is inderdaad een kastje in de meterkast gekomen en ik heb een pakketje met nóg een kastje met een kort rood kabeltje voor de aansluiting met modem en een stekker. Ik heb alleen daar geen stopcontact en de huidige aansluiting in de muur zit trouwens hemelsbreed 7 meter van de meterkast af. Ik lees op het forum dat het meer voorkomt en dat de monteur een stopcontact gratis plaatst.  Ik heb telefonisch net 12 minuten in de wacht gehangen en toen werd de verbinding verbroken, helaas. Toen las ik op het forum dat je via het forum ook je vragen kan plaatsen 🙂. Handig! Bij deze: Hoe kan ik tegemoet komen aan de wens van KPN om aan te sluiten op glasvezel? Voor mij hoeft het verder niet zo maar altijd bereid mee te bewegen.

Hoi @Tamara71s . Welkom op het forum.

In sommige gevallen kan onze monteur dat voor jou doen.  We hebben het wel over 220 dus de omstandigheden moeten er wel naar zijn. Dit soort zaken zijn natuurlijk wel aan strenge veiligheidsvoorschriften gebonden.

Heb je een foto van je situatie? Hoe ver hangt het glasvezelkastje van het dichtstbijzijnde stopcontact? En is dat in de dezelfde ruimte? En is de meterkast ook in de buurt? Des te meer info, des te beter we dit kunnen beoordelen. 


Als de stoppenkast een hoofdschakelaar heeft kan en mag een monteur een (meervoudig) stopcontact plaatsen, anders niet @Tamara71s , dan wordt het werk voor een officiële elektricien.

 


@Erwin_ en @JanD hartelijk dank voor jullie reactie! Inmiddels is kpn bij verschillende buren wezen kijken. Het is niet helemaal goed uitgevoerd dus het hele appartementencomplex wordt verder aangepakt. Het gaat in ieder geval om een extra stopcontact.


@Erwin_ en @JanD hartelijk dank voor jullie reactie! Inmiddels is kpn bij verschillende buren wezen kijken. Het is niet helemaal goed uitgevoerd dus het hele appartementencomplex wordt verder aangepakt. Het gaat in ieder geval om een extra stopcontact.

Aha. Dus er is iets generiek niet in orde.  Dit wordt dus door KPN/KPNNetwerk opgepakt, denk je, @Tamara71s ?


@Erwin_ en @JanD hartelijk dank voor jullie reactie! Inmiddels is kpn bij verschillende buren wezen kijken. Het is niet helemaal goed uitgevoerd dus het hele appartementencomplex wordt verder aangepakt. Het gaat in ieder geval om een extra stopcontact.

Aha. Dus er is iets generiek niet in orde.  Dit wordt dus door KPN/KPNNetwerk opgepakt, denk je, @Tamara71s ?

Ja, kpn komt nog een keer terug. Zo mailde onze vve beheerder.