Skip to main content

Hi,

Tijdens het gamen merk ik dat mijn ping om de ongeveer 20 seconde van 15-20ms ping spiked naar 90-100ms. Dit is natuurlijk niet prettig tijdens het gamen; een ping spike van dit niveau zorgt ervoor dat de game voor een kleine tijd niet reageert op mijn handelingen. 

Dit betreft bedraad (glasvezel) internet dat middels een extra wifipunt is aangesloten. 

 

 

Hi @Fardin Idris Atmar! Welkom op het forum. Een hoge ping tijdens het gamen helpt nooit. Wel is het verstandig eerst uit te sluiten of het aan de servers ligt. Game je op een computer of op een console?

Als je op een console speelt, sluit deze dan via een internetkabel aan op het modem. Als je op een computer speelt doe dan ditzelfde. Maar sluit eerst ook alle programma's af die gebruik maken van het internet. Als je via Steam speelt, zorg dan dat die geen downloads uitvoert tijdens het gamen. 

Als het probleem ook voorkomt terwijl je met de internetkabel aan het gamen bent, doe dan een speedtest. Als die stabiel is, laat het dan hier weten.