Skip to main content

Op 27 augustus zouden wij Glasvezel opgeleverd krijgen. De monteurs van KPN zijn langs geweest om het Glasvezelkastje te bevestigen en het Zwarte Nokia kastje met de lampjes POWER, PON en LAN. Na enkele keren contact te hebben gehad met de KS telkens te horen gekregen dat ik geduld moet hebben en het en kwestie van tijd is. Prima, heb het een aantal dagen afgewacht en nog een enkele keer contact gehad met de KS om te kijken of het toch aan iets anders lag. Modem resetten, stroom eraf, Kabels checken, niks werkt en krijg telkens maar weer te horen dat ik geduld moet hebben. Op woensdag 1 Semptember krijg ik dan een mail met '’U Bent aangesloten op Glasvezel'’ van KPN en in de hoop dat het klopt nogmaals alles nagecheckt en opnieuw aangesloten. Helaas, mijn teleurstelling slaat dan om in frustratie en met dit gevoel ook weer contact gezocht met de KS. Ik kan maar geen duidelijk antwoord krijgen met wat er mis gaat en inmiddels ook een klacht ingediend over de gang van zaken.  Middels dit bericht hoop ik op duidelijkheid want na het lezen van overige berichten hier op het forum ben ik er bang voor dat dit in een heel proces gaat zijn/worden. 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Het is mij niet helemaal duidelijk wat de status is op dit moment. Als op het glasvezelkastje (het ONT) Power en PON stabiel branden betekent dit dat het kastje goed is geactiveerd en werkt. Als er een kabel van RJ45-aansluiting naar de WAN-poort van je modem wordt aangesloten en deze wordt herstart (zonder DSL-kabel) gaat LAN ook branden. Eenmaal aangesloten mogen LAN en PON snel knipperen, dit houdt in dat er activiteit gaande is.

 

Als PON langzaam knippert dan krijgt ie licht maar is er iets in het activatieproces niet goed gegaan.

 

Het lijkt me handig om even je profiel in te vullen met in ieder geval postcode+huisnummer. Indien PON langzaam knippert is het ook handig om in het opmerkingenveld het serienummer toe te voegen. Deze start met ALCLF en staat op de achterkant van het ONT. Mocht het ONT vast gemaakt zitten op het kastje waarop de glasvezel binnenkomt (de FTU) en deze komt er niet gemakkelijk af, vooral laten zitten, mogelijk beschadig je dan de FTU en dat willen we voorkomen. In zo'n geval moet er een monteur langs komen.


Dag NHendriks, dank voor je reactie.

Op het zwarte Nokia kastje brand alleen de power en LAN constant  groen. Het PON lampje knippert langzaam en na correct aansluiten geen internet /televisie. Ik heb mijn gegevens inderdaad al ingevuld maar de toevoeging van de serienummer is een goede en zal ik gelijk noteren. 


Hoi @AEG1801, welkom op ons forum!
Ik vrees dat ik hierin niet meer kan beteken dan mijn collega's bij 0800-0402 of via de chat op www.kpn.com/service.
Bespoedigen gaat me dus waarschijnlijk ook niet lukken maar ik wil uiteraard wel even met je meekijken of we hier wat licht op kunnen schijnen.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Dag Thomas,

Ik heb de gegevens ingevuld op mijn profiel! 


Bedankt voor je gegevens @AEG1801, ik zie dat je net mijn collega's ook gesproken hebt aan de telefoon en dat die voor maandag een monteur hebben ingepland.