Skip to main content

Mijn internetverbinding valt regelmatig weg. Ik dacht het opgelost te hebben door het glasvezelkastje opnieuw op de glasvezel-aansluiting te klikken - zie ook post 

 

 

Helaas, vandaag is het probleem weer helemaal terug. De logging van het modem zegt:

20.05.2023 09:14:30 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

20.05.2023 09:14:26 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

20.05.2023 09:09:17 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

20.05.2023 09:09:13 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

20.05.2023 09:07:14 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

20.05.2023 09:07:10 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

20.05.2023 09:05:47 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

20.05.2023 09:05:42 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

20.05.2023 09:00:56 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

20.05.2023 09:00:51 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

20.05.2023 08:50:55 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

20.05.2023 08:50:51 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

 

 

Dit kan alleen opgelost worden door een KPN monteur?

 

Hoi @fessels ,

In dit geval denk ik dat het beste is dat er een monteur komt die de glasvezelaansluitpunten reinigt en mogelijk ook een nieuw glasvezelkastje monteert.

Je hebt immers toch verschil gemerkt na het opnieuw plaatsen van het kastje, dus daar lijkt het probleem in te zitten.

 

 

 


klopt, ik heb verschil ervaren. Glasvezelkastje hangt in de meterkast, waar ik sinds die reset niet meer in de buurt geweest ben. Daarom vind ik het vreemd dat het nu weer optreedt - en snel na elkaar. Overigens weer zonder veel dataverkeer hier in huis - daar lijkt het probleem niet te zitten.

 


Duidelijk, ik hoop dat een moderator een monteur voor je kan inplannen!


Hoi @fessels

Ik wil graag jouw verbinding eens induiken om te kijken wat ik hier allemaal in kan betekenen. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Ik heb het glasvezelkastje nomaals losgehaald, de aansluitounten goed schoongeblazen en het kastje stevig teruggschoven op z'n pek. Probleem opgelost.


Helemaal top. Fijn dat het daarmee gelukt is. 

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan weten.