Skip to main content

Hierboven beschreven problemen ervaar ik ook en ook gebeld met KPN welke direct aangeven dat je niet het standaard gebruikt (gebruik Fritzbox 7590AX). Melding is precies hetzelfde zoals hierboven wordt aangegeven “ Tijd overschreden bij de PPP-onderhandeling”  verbinding valt bijna elke dag 1 of 2 uit en krijg het niet verder uitgelegd aan de helpdesk dat het probleem niets te maken heeft met het modem.

Het is 1,5 jaar goed gegaan maar sinds een aantal maanden bestaat dit probleem, zelf al de netwerk kabels vervangen die te vervangen zijn maar geen oplossing, soms gaat het een aantal dagen goed dan weer elke dag  of zelfs 2x op een dag.

Wordt hier wel moedeloos van alles al een keer uit gezet inclusief de glasvezel aansluitingen maar problemen blijven….

 

snelheid is prima en jitter is laag 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hi pvb4563,

 

Zoals je waarschijnlijk gelezen hebt, was het bij mij een probleem met die “Mediaconverter” of “NT” kastje zoals ze dat noemen.  En dan met name de daadwerkelijke glasconnector die daarbinnen inzit, dat moet echt strak op elkaar zitten, zo niet dan hoef je alleen maar de voordeur hard dicht te trekken, of een vrachtauto door de straat en je internetverbinding valt al uit.  Bij mij is na het vervangen van dat kastje (dat overigens ook gewoon nieuw was) het probleem vrijwel verholpen. Nu 1 a 2 x per maand een paar seconde uitval waar ik niets van merk, maar alleen in de logs terugzie. Ik heb wel eens zitten denken aan een andere fritzbox : FRITZ!BOX 5590 FIBER XGS-PON die gaat rechtstreeks op je glasvezelconnector en dan kan die hele “mediaconverter” achterwege blijven. en.. ik denk altijd maar zo.. hoe minder troep tussen de verbinding, hoe minder kans op storingen. Je moet alleen dat modem geloof ik nog wel ergens eerst registreren om te gebruiken ipv de mediaconverter.  Aan de andere kant… is ook wel weer een investering van paar honderd euro. Dus laat eerst kpn de boel maar bij je oplossen en een monteur langssturen, en dat komt via dit forum vast wel goed. Succes! 👍


Je hebt gelijk, hoe meer doosjes er tussen zitten hoe meer problemen er kunnen zijn,

Ik heb trouwens ook zelf al verschillende keren geklopt op de KPN aansluitingen maar geen uitval hierdoor.

Ik hoop dat men het hier wel wil oppakken want via de standaard helpdesk hoor ik alleen maar dat het probleem aan mijn kant is. En dat ik de experia box van KPN moet gebruiken, echt luisteren dat het mogelijk niet het modem is wordt niet gedaan.

maar dat zal altijd zo zijn bij een eerste lijns helpdesk.


Nee..  die eerste lijns helpdesk gaan niet echt dieper op zaken in, maar dat zal voor de meeste problemen waarschijnlijk ook wel voldoende zijn.

En verder.. inderdaad, altijd eerst even wat aan alle kabeltjes rommelen en bewegen, er zal maar net een connectortje effe niet helemaal lekker zitten..

Ik weet overigens niet of je bericht hier nu zo snel opgepakt wordt, of dat je beter een apart topic kan openen om wat sneller in beeld te zijn zeg maar..   Je kan misschien ook proberen om https://forum.kpn.com/members/bart-z-317933 rechtstreeks een berichtje te sturen, of nog heel even afwachten natuurlijk.

 

Mvg,  Ed.


Wil je jouw forumprofiel invullen, @pvb4563? Ik kan geen garanties geven over of ik wat kan doen en wat, maar ik kan in ieder geval de boel doormeten. En hopelijk komt daar iets uit waar we mee verder kunnen.


Zoveel als mogelijk info toegevoegd, inmiddels 1 dag zonder uitval meegemaakt.

 


Dank je, @pvb4563. Ik heb gekeken en ik zie geen gekke dingen in je verbinding an sich. Wil niet per definitie zeggen dat daar dan niets aan de hand is. Maar wil wel zeggen dat mijn systemen (en dus ook die van mijn telefonische collega's) het niet zien.

Aanvullend probleem is dan dus inderdaad je FRITZ!Box. De reguliere klantenservice kan in dat geval geen ondersteuning geven. Als je de FRITZ!Box via ons hebt, dan heb je ook automatisch Service Plus erbij en kan je op die manier geholpen worden door de SP Desk. Maar de F!B die wij leveren is niet de AX versie, dus daar zie ik ook zonder te checken al aan dat je hem zelf hebt gekocht. 

Om hier dan wel verder iets mee te kunnen zijn er twee opties.

  • Afwachten tot je weer uitval hebt, je F!B loskoppelen en je Experia Box eraan hangen, en dan opnieuw bellen. Met een beetje geluk wordt de uitval gemeten en kan er een monteur gepland worden. Je mag ook via het forum opnieuw contact opnemen, maar dat gaat niet zo direct als via de telefoon, en dan kan het zijn dat de uitval dan te lang geleden is voor het systeem om als probleem te herkennen.
  • Service Plus activeren op het moment dat je weer uitval hebt. Dit kost 5 euro per maand, en is maandelijks opzegbaar. Dan kun je de F!B aangesloten laten, en door de SP Desk geholpen worden.