Skip to main content

De laatste paar weken valt mijn glasvezel verbinding weg. Als ik de log bestanden van de Experia Box bekijk zie ik het volgende:

07.11.2022 15:52:36     Error     PPPOE     
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
07.11.2022 15:52:32     Warning     PPPOE     
Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)
07.11.2022 15:52:32     Error     PPPOE     
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

Probleem is gelijk aan melding in dit ticket.
Soms is het eenmaal per dag, soms meerdere keren per dag.
@Erwin_ Ik heb nog niet gebeld, vandaar dit nieuwe topic.

Hoi @ArnoW .  Ik heb 'm even met voorrang opgepakt.

Kun jij ook je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Hoi @ArnoW .  Ik heb 'm even met voorrang opgepakt.

Kun jij ook je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

@Erwin_ Aangevuld


@ArnoW . Ik probeer je te bellen (ik bel afgeschermd).  Ben jij bereikbaar? Zo niet, werk ik vrijdagavond. Laat maar weten of dat uitkomt. 


Hoi @ArnoW . Leuk je gesproken te hebben.

Alles is correct aangesloten.  Vreemd dat ie dus af en toe de verbinding verliest.

 We hebben een monteur ingepland voor maandag 14-11 tussen 8:00 en 12:00.  Ik ben benieuwd naar de uitkomst!  Fijn weekend. 


@Erwin_  Monteur is maandag langs geweest en heeft een aantal metingen uitgevoerd en zaken gecontroleerd. Lijn zou in de gaten gehouden worden de komende dagen om te zien of het probleem opgelost zou zijn. Net even in modem ingelogd en gezien dat de melding nog steeds terug komt.

Vandaag om 05:25:28

Ik kan echter in het modem niet verder terug, zie alleen de drie melding vandaag, voor de rest is het log leeg.

Probleem lijkt dus nog niet opgelost helaas..


Heb je ook een direct nummer plus pin gekregen? Vaak kun je die bellen als ze een lijnmeting uitzetten om je feedback te delen. 


Die heb ik niet ontvangen, weet ook niet hoelang de lijnmeting loopt. Zie jij meer meldingen tussen maandag 12:00 uur en vanochtend 05:00 uur?


Ik lees net nog even de notities van de monteur. Hij heeft de vezel opgepoetst en zegt dat de lijn stabiel meet.  

Verder heeft hij er bij gezet dat jij eigen wifi versterkers gebruikt. Klopt dat?  Ik kan me niet herinneren dat we het daar over gehad hebben, maar ik vergeet dat soort dingen ook wel eens. 


@Erwin_  Op moment van monteurs bezoek was er niks aan de hand met de verbinding inderdaad en er zou een meting uitgezet worden vanaf dat moment om het in de gaten te houden.

Ik heb aan de experiabox twee eigen AP's gekoppeld en de wifi van de experiabox uitgeschakeld. Denk alleen dat dit niet relevant is als alles ermee stopt mijn interne wifi wel gewoon blijft werken.

Wat is de status van de melding bij KPN? Zoals je kunt zien valt de glasvezel verbinding nog steeds weg..


Als ik de lijn nu meet, lijkt het van mijn kant al een hele tijd stabiel. Is dat ook jouw ervaring?


Tot op heden geen uitval meer gehad en log van Experiabox geeft na 23-11-2022 (datum van laatste herstart) geen meldingen meer. Voor nu stabiel.


@Erwin_ zojuist toch weer de verbinding eruit. Snel naar de meterkast gelopen en daar was 1 groen lampje uit en na enkele seconde ging het rode lampje aan. De verbinding is denk ik totaal een minuut uit geweest. Kan je toch nog eens kijken waar dit vandaan komt?


start: 2022-12-01 20:58:22       | stop: 2022-12-09 11:03:52

 

Het heeft daarvoor 8 dagen stabiel gedraaid.    Vreemd is dat.   Laten we het nog even aankijken want met deze interval weet ik vrij zeker dat een monteur ook niks gaat vinden.