Skip to main content

Paar weken terug is de glasvezelaansluiting doorgetrokken tot in mijn huis. Van de week kreeg ik een smsje van KPN dat er een pakketje onderweg was. In het pakketje zat een zwart kastje met instructies hoe je deze over het lasdoosje/aansluitpunt heen schuift. 
Lasdoosje aan de muur bleek half los te zitten, kapje zat niet goed er op geklikt. 
Instructies zegt: Zorg dat de blauwe klep dicht zit (!?)
Verwijder dopje en schuif kastje over aansluitpunt. 

Dat zogenaamde blauwe klepje zit precies op de plek waar de connector zit. Dat blauwe klepje zorgt er voor dat de kaart niet in de connector geschoven kan worden maar dat de kaart tegen het kastje aanduwt. Gevolg klep valt er af. Klep zat niet goed dicht omdat de glasvezelkabel van de connector er tussen zat. Kabel heeft dus een knik en kan nooit functioneren zo (kan het niet testen, maar als ik hem aansluit op de kaart, gaat het alarmlichtje branden).

De aansluiting moet dus gemaakt worden (nieuwe connector) (& niet door mij).

Instructies van Plug&Play kaart zijn niet deugelijk (hoe wil je dat de plug dwars door de blauwe klep heen gaat? Klepje kan alleen naar buiten open of dicht.  

Het is m.i. door de gammele staat van het apparatuur vrijwel onmogelijk om de kaart over het aansluitpunt te schuiven dusdanig dat de connector van het aansluitpunt in de connector van de plug&play kaart klikt en er een verbindig tot stand komt. Ook als je die blauwe klep er helemaal af haalt en er niks belemmerd. 

22 februari zou ik overgeschakeld worden naar glasvezel. Betekent dit dat ik dan geen beschikking meer heb over mijn DSL verbinding? Zo ja dan zie ik de monteur morgen rond 17.30 graag verschijnen om kosteloos de connector op het aansluitpunt te monteren en uit te leggen hoe de plug&play kaart bestemd is over het aansluitpunt geschoven te worden, conform de instructies en anders graag op een ander moment, zo snel mogelijk. 

Gelukkig wordt dsl pas uitgeschakeld als de glasvezelaansluiting aktief is. Ik raad je toch aan om te bellen met de klantenservice 0800-0402. Dat gaat sneller dan via het forum. 


Hoi @StephenP, welkom op ons forum! Zoals Joep al noemt is het het handigst hierover even met ons te bellen.
Ben je er inmiddels uit gekomen?


Hoi @Thomas 

Klagen is lekker makkelijk natuurlijk maar zal ook even de moeite nemen om te vertellen hoe uitstekend en voortvarend KPN het heeft opgepakt. Een mens te spreken krijgen was nog wel even een uitdaging, maar daarbuiten kon er de volgende dag nog een monteur geregeld worden (ik kon alleen niet). Monteur is gekomen. Heeft beschadiging geconstateerd ticket aangemaakt en morgen wordt alles gefixt en schijnt er weer een beetje licht mn huis in! 

Wat het plug n play kastje betreft. Er zit een blauw klepje op het aansluitdoosje met een mechaniek die het klepje naar binnen schuift wanneer je de plug n play er overheen schuift. Het hele aansluitdoosje is slecht in elkaar gezet, waardoor de klep dicht bleef. 


Bedankt voor je terugkoppeling @StephenP! Fijn dat het de goed opgepakt is!