Skip to main content

Sinds vannacht geen internet meer, op het modem en de media converter (PON?) geen leds op de WAN aansluiting. Twee andere kabels getest en een andere router,met alles geen link helaas. Ook de media converter een tijdje van de stroom en weer aan gezet, zelfde probleem. Geeft wel 2 groene vaste leds en geen alarm op de voorkant. 

Ik heb ook nog een reseat van de mediaconverter gedaan. Enige wat ik me nu nog kan bedenken is het reset knopje op de media converter die ik zie zitten proberen. Iemand ervaring mee, heeft dat zin? Andere ideeën zijn ook welkom, los van een monteur uiteraard, alvast bedankt.

Deze bedoel je?

De lampjes bij de WAN achter op je modem branden niet?

 

 

Ik heb ook nog een reseat van de mediaconverter gedaan. Enige wat ik me nu nog kan bedenken is het reset knopje op de media converter die ik zie zitten proberen. Iemand ervaring mee, heeft dat zin? 

 

Heb je nu wel of niet een reset gedaan.

Is trouwens niet aan te raden want dan is hij niet meer te gebruiken.

 

Oorzaak is zeer waarschijnlijk wel de ONT, maar deze moet door een monteur vervangen worden en geactiveerd.

 

 


Die ja, geen WAN leds, nog niet reset (wel reseat), dacht inderdaad dat het dan helemaal klaar zou zijn.

Zal het dan zo laten, een monteur laten komen. Heb net corona dus weet niet of die wel gaat komen dan :( 

Dank voor het antwoord.


@mv588 Ik zie dat Dennis je van goed advies heeft voorzien. Als het glasvezelpunt helemaal geen teken van leven meer geeft aan lampjes dan kan die inderdaad defect zijn vrees ik. Je kan dan altijd nog even bellen voor advies met 0800-0402. Dan kan er een monteur worden ingepland zodra de situatie het toelaat!